Toon posts:

klopt dit systeem wel...

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil onderstaand systeem kopen... maar volgens mij klopt het werkgeheugen wat er in zit niet met wat op het moederbord kan... maar ik heb er niet veel verstand van.. dus als iemand zou willen kijken... en is 570 euro een goeie prijs voor het systeem als het wel klopt..? zou u een e-mail willen sturen naar alexlenting@hotmail.com met aanmerkingen op dit systeem.. ik ben zowiezo van plan het werkgeheugen uit te breiden daardoor zag ik ook staan dat op het moederbord wordt gesproken over ddr-dimm en bij het geheugen zelf over ddr-ecc...

Aangeboden: Dual Processor MP 2X 2400 +DVD ( Nieuw met 3 jaar Garantie)

Supersnel computer server

Met Alle Boeken en software en dos +bon en garantie Bewijs en alle toebehoren

Met 2 Processor AMD MP 2,400
Met snleste Moderbord Tyan Server

....................... Omschrijving Moederbord...........
Moderbord:Tyan Tiger MPS2460 (Dual)2xSockt A.AMD 760xMP DDR Dual Athlon MP moederboard voor MP processoren
Processor: Supports Dual FCPGA AMD Athlon MP
Memory: 4 2.5v 184-pin DDR DIMM sockets. Supports up to 3GB of Registered PC2100 DDR memory. Supports ECC (72-bit) memory modules.
Chipset: AMD-760 MP chipset. AMD-762 North bridge & AMD-766 South bridge. Winbond W83627HF Super I/O ASIC.
Busspeed: 200/266MHz FSB.
Onboard IDE: Dual-channel master mode. Supports up to 4 enhanced IDE devices. Support for DMA100/66/33 IDE and ATAPI compliant devices. 1 floppy port support up to 2 3.5" or 5.25" floppy drives.
------------ (Nieuw 3 jaar Garantie)

....................... Omschrijving Processor.......
processor :2x AMD Athlon MP 2400+ Fsb 266 Box
.......Introduction processor
Advanced 266MHz Front-Side Bus
3DNow! Professional Technology (72 instructions, full SSE compatibility)
Support for Double Data Rate (DDR) Memory
----------------(Nieuw 3 jaar Garantie)

................ Omschrijving Kast........
Kast: Chieftec Dragon Miditower 380WZwart (Nieuw 2 Jaar Garantie)

.................... Omschrijving DVD Speler......
DVD Speler: MIS 48X16 d16 RETAIL ZWART (Nieuw 1 JAAR GARANTIE

.................. Omschrijving Geheugen...........
Geheugen: SAMSUNG 256 DDR ECC 2100(7 Jaar garantie)

................ Omschrijving Disk flopy..............
Diskdrive 3 1/2 sony zwart(Nieuw 1 jaar Garantie)

.................. Omschrijving Videokaart...........

ATI RADEON All In Wonder 7500 PRO dus niet de normale videokaart (64 mb) met TV Tuner, dus tv kijken op uw PC( 1 jaar garantie)

.................. Omschrijving Harde Schijven...........

Harde Schrijven IDE:IBM 60 Gb 7200 rpm (geen garantie krijg je deze Hardisk gratis bij computer )werkt Perfect

Verwijderd

Ziet er anders goed uit, ook wat het werkgeheugen betreft.

ECC : Error controller Chip, dus zit wel goed.
Voor die prijs koop ik hem zelf wel :P

Verwijderd

Topicstarter
haha bedankt voor reactie... dacht al dat ik een noob was... weet veel van'besturingssystemen maar nie van hardware en wist dus nie wat die afkorting betekende bij werkgeheugen... maar k koop m denk k wel... >:)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Houd je er wel rekening mee dat dit een standaard MP plank is (dus zonder extra voedingsconnector) waardoor je ATX stekker kan verkolen. Dus als je een voeding uitzoekt voor dit geval moet je daar zeker effe rekening mee houden.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip... maar er zit gelukkig al een voeding in :) hoef er alleen nog maar 512 of 1024 werkgeheugen bij in te zetten en dan zou die t volgens mij moeten doen of iemand die een reden kan bedenken waarom die het niet zou doen?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is geen forum om even je boodschappenlijstje, of in dit geval een V&A advertentie, te laten keuren door anderen. Allereerst zou ik even wat meer verdiepen in deze zaken als ik jou was. De Tiger MP werkt bijvoorbeeld prima met ECC en non-ECC geheugen, maar of het geheugen regsitered is, maakt wel zeker uit.

Handige linkjes hierbij zijn o.a. de RAM FAQ en de SMP FAQ. Ik neem aan dat je niet iets koopt, zonders eerst zelf goed door te hebben hoe 't werkt. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.