Toon posts:

bakkeliet/vinyl -> MP3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe maak ik van m'n oude (breekbare!) audio verzameling een (onbreekbare)digitale ?

- Zou ik eenvoudig een lijntje van versterker naar geluidskaart kunnen leggen???
- is daar nog extra software voor nodig?

Alle tips welkom.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Er bestaan hier speciale setjes voor:

http://entertainen.terrat...6d4a1ac10ff702f2443c9efae

:)

Een versterker met Phono ingang werkt ook natuurlijk

[ Voor 9% gewijzigd door ilovetechno op 23-06-2004 22:17 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je kan inderdaad gewoon je line-out van je versterker inpluggen op de line-in van je PC. Dan opnemen met goede software. Daarna bewerk ik het vaak met een goed pakket a la CoolEdit om alle clicks/pops/ticks/ruis eruit te halen en maak er MP3 van. Als resultaat heb ik diverse MP3's van LP's gemaakt die beter klinken dan het origineel, omdat ze helemaal opgeschoond zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Microkid schreef op 23 juni 2004 @ 22:17:
Je kan inderdaad gewoon je line-out van je versterker inpluggen op de line-in van je PC. Dan opnemen met goede software. Daarna bewerk ik het vaak met een goed pakket a la CoolEdit om alle clicks/pops/ticks/ruis eruit te halen en maak er MP3 van. Als resultaat heb ik diverse MP3's van LP's gemaakt die beter klinken dan het origineel, omdat ze helemaal opgeschoond zijn.
hoe kan een MP3 nu beter klinken dan het origineel? door krasjes weg te potsen zal je ongetwijfeld andere kleine dingetjes veranderen. verder gooit een MP3 info weg dus ook daar heb je verlies (ik weet het, dit is discusieerbaar)
waneer je een foto omzet naar jpg ga je toch ook niet zeggen dat de jpg mooier is??

als ik de TS nog een tip mag meegeven, investeer in een goeie/nieuwe naald. als je een oude gebruikt neem je al meteen een slechte start...

You don't need eyes to see, you need vision

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

leffe_blond schreef op 23 juni 2004 @ 22:24:
[...]
hoe kan een MP3 nu beter klinken dan het origineel?
Zoals ik zei, doordat alle kliks/pop/noise eraf is klinkt ie beter (of mooier, what's in a name ;) ). En ik gooi niet veel weg met MP3 aangezien ik op een bitrate van 384 codeer.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:00
waneer je een foto omzet naar jpg ga je toch ook niet zeggen dat de jpg mooier is??
Wromnie? Als je de foto zo hebtbewerkt dat de kleuren, het contrast en de belichting beter zijn, en je hebt die lelijke paal wegge-edit, dan is het zeker wel een mooiere foto geworden.

Hetzelfde geldt voor muziek vanaf LP: die zit vol met klikjes, popjes, ruis, hij is vast ook slecht ge-eq'd en mischien heb je ook wel flink last van wow en flutter. Dat alles kan je repareren. En dan is de muziek heel wat beter aan te horen dan vanaf de plaat.

Tipje voor de TS: Neem niet op met de VU-meter precies tegen de 0 aan, maar ga er rustig 10db onder zitten. Je S/R neemt dan wel iets af, maar de dynamiek wordt wel veel beter.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:09

DJ Vincento

1422055

Ik vind persoonlijk de plopjes en de klikjes nogal mooi,het heeft wat vind ik.

Ik heb heel veel bandjes(die vroeger zijn overgenomen van platen) naar de computer gekopieerd,geen ingewikkelde software gebruikt maar gewoon de Windows Geluidsrecorder (16 bit stereo,44.000 hz)
en ik heb prachtig geluid.

Ik zou je wel aan bevelen om een zeer goede platenspeler te gebruiken en voor bandjes het liefst een semi of proffessioneel cassettedeck te gebruiken.
Pagina: 1