Toon posts:

DVD beveiligen tegen kopieeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik maak zelf DVDs met films (voor bedrijven).
Nu is het niet de bedoeling dat elke boer ;) deze film zomaar even kan kopieeren.
ik weet dat je nooit een 100% beveiliging kan maken,
Maar is er een mogelijkhied om met mijn Mac die dvd films te beveiligen?
in ieder geval dat je ze niet 123 kan kopieeren.

Ik ben in het Mac topic gaan zitten omdat er voor windows wel progs zijn die dit vermoeilijken maar voor de Mac heb ik nog niks kunnen vinden.

Alvast bedankt!

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Even zoeken op de Apple site, http://www.apple.com/dvdstudiopro/advanced.html

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Verwijderd

Topicstarter
ja tnx, hier was ik ook al in bezig.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 13:02
Volgens mij is dit onbegonnen werk, iedereen kan dvd's rippen. Als ze te beveiligen zouden zijn dan zouden de grote filmmaatschappijen dat ook wel doen.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

Waslijn schreef op 24 juni 2004 @ 11:59:
Volgens mij is dit onbegonnen werk, iedereen kan dvd's rippen. Als ze te beveiligen zouden zijn dan zouden de grote filmmaatschappijen dat ook wel doen.
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 21:33:
Nu is het niet de bedoeling dat elke boer ;) deze film zomaar even kan kopieeren.
ik weet dat je nooit een 100% beveiliging kan maken,
Bedankt voor je bijdrage aan dit topic, maar laat in het vervolg dit soort nutteloze reacties achterwege.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 13:02
chem schreef op 24 juni 2004 @ 12:11:
[...]Bedankt voor je bijdrage aan dit topic, maar laat in het vervolg dit soort nutteloze reacties achterwege.
Elke boer kan een dvd-kopieer programma downloaden en de dvd met twee muisklikken kopieren, dat is nu juist het punt. Het is zo makkelijk om te kopieren dat je er zelfs geen verstand van hoeft te hebben. Daarom heeft het geen zin heeft om er tijd en geld in te steken want je schiet er nauwelijks iets mee op, maar ja als je dat niet mag zeggen... veel succes met het beveiligen.

[ Voor 25% gewijzigd door waslijn op 24-06-2004 16:49 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Waslijn schreef op 24 juni 2004 @ 16:47:
[...]
Elke boer kan een dvd-kopieer programma downloaden en de dvd met twee muisklikken kopieren, dat is nu juist het punt. Het is zo makkelijk om te kopieren dat je er zelfs geen verstand van hoeft te hebben. Daarom heeft het geen zin heeft om er tijd en geld in te steken want je schiet er nauwelijks iets mee op, maar ja als je dat niet mag zeggen... veel succes met het beveiligen.
Not true :). Er zijn genoeg mensen met een algemeen verstand van "ik klik altijd dat en dat aan en dan werkt het normaal gesproken. Wat ik voor brandprogramma gebruik? Windows natuurlijk!".

Dit is een niveau wat je vaak tegen komt en een beetje kopieerbeveiliging werkt dus echt wel tegen een hoop consumenten. Cd's blijven ook met beveiligingen komen omdat het een groot gedeelte van mijn kenniskring i.c.m. een brander totaal geen idee heeft waarom het kopie niet werkt. Je denkt dat de Tweakers erg groot vertegenwoordigd zijn in de maatschappij, maar dat valt best tegen :P

Voor de TS'er: zal vanavond even een MAC/DVD fan aanspreken die er een programma voor had. Hij heeft daar zelf ook een DVDtje mee gemaakt (zelf gefilmd, maar niet relevant) en dit werkte redelijk. Uiteraard niet 100% proof, maar het doet wat jij graag wilt: jan met de pet even wat moeilijker maken :)

[ Voor 26% gewijzigd door We Are Borg op 24-06-2004 16:55 ]

Verwijderd

Waslijn schreef op 24 juni 2004 @ 16:47:
[...]
naja, dus voor Software bouwers is registratie en shareware sleutels ook maar onnodig ??

ons huis en auto zetten we ook niet meer op slot, want degene die binnen wilt komen komt toch wel binnen?

Ik denk dat er legio mensen zijn, die dit soort software niet weten te vinden, of weten te gebruiken. En als auteur heb je toch een beter gevoel als je in ieder geval van jouw kant uit doet wat je kan om kopieeren tegen te gaan.

@ts, op Mac gebied kan ik je helaas niet helpen.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Wat je natuurlijk ook in Encore en Final Cut zou kunnen doen, dat je de menustructuur zo raar opzet, dat zelfs de geavanceerdere gebruiker er niet meer wijs uit wordt en dus dan alleen bijvoorbeeld de film ript of andersom natuurlijk.

Verwijderd

Laat ik als medewerker van dvd2oneX (serieus dus) je dit vertellen, het is onbegonnen werk! En zelf gemaakte pure DVD video is niet te beveiligen PUNT. De zogenaamde CSS encryptie kan enkel worden geschreven met een speciale recorder (pioneer mastering recorder bijv.) die kan op een stukje TOC waar consumer recorders niet kunnn schrijven en daar kan dan de CSS key worden opgeslagen.

Echter programma's als mactheripper slaan daar dwars door heen, en weg is je encryptie. Is de disc groter dan 5Gb (dvd9) dan kun je hem door een programma als die van ons heen halen. En hoe ingewikkeld je de structuur ook maakt, dat doet er niet. Want de software volgt gewoon de streams en past de IFO (je echte structuur beschrijving) aan.

Wat je zou kunnen proberen is kloten met verkeerde TOC's bij het schrijven, echter daar kun je jezelf ook mee in de vingers snijden omdat niet elke standalone dit kan lezen en boze klant kant het gevolg zijn.

Enigste truukje wat sommige mensen op het verkeerde spoor kan zetten is kijken of je de DVD-Recorder kan forceren om geen lead-out te schrijven en zo een open einde disc te maken. Echter voor dat geld ook weer dat sommige spelers eerst de discs even scannen en hem als er iets niet klopt weer uit spuugen.

Met andere woorden het beveiligen is niet te doen, sorry.. Welkom in de wereld van de onafhankelijke producenten. Voelt kut he die paranoia ;)

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 09:37:
Laat ik als medewerker van dvd2oneX (serieus dus) je dit vertellen, het is onbegonnen werk! En zelf gemaakte pure DVD video is niet te beveiligen PUNT. De zogenaamde CSS encryptie kan enkel worden geschreven met een speciale recorder (pioneer mastering recorder bijv.) die kan op een stukje TOC waar consumer recorders niet kunnn schrijven en daar kan dan de CSS key worden opgeslagen.

Echter programma's als mactheripper slaan daar dwars door heen, en weg is je encryptie. Is de disc groter dan 5Gb (dvd9) dan kun je hem door een programma als die van ons heen halen. En hoe ingewikkeld je de structuur ook maakt, dat doet er niet. Want de software volgt gewoon de streams en past de IFO (je echte structuur beschrijving) aan.

Wat je zou kunnen proberen is kloten met verkeerde TOC's bij het schrijven, echter daar kun je jezelf ook mee in de vingers snijden omdat niet elke standalone dit kan lezen en boze klant kant het gevolg zijn.

Enigste truukje wat sommige mensen op het verkeerde spoor kan zetten is kijken of je de DVD-Recorder kan forceren om geen lead-out te schrijven en zo een open einde disc te maken. Echter voor dat geld ook weer dat sommige spelers eerst de discs even scannen en hem als er iets niet klopt weer uit spuugen.

Met andere woorden het beveiligen is niet te doen, sorry.. Welkom in de wereld van de onafhankelijke producenten. Voelt kut he die paranoia ;)
Ja, en hoeveel Mac gebruikers en PC gebriukers hebben deze info tot hun beschikking? Hoeveel mensen hebben uberhaupt door dat hun cd brander eigenlijk geen dvd brander is?

Zoals hier al eerder boven duidelijk is gemaakt gaat het meer om die gebruikers dat het niet zo makkelijk wordt gekopieerd. Iedereen weet dat je niet tegen de tweakers kan beveiligen. ;)

offtopic:
Geweldig progje hebben jullie trouwens! _/-\o_

kleurbleur.nl

Verwijderd

maar als ik langs de locale bruna loop, en dan even bij de computer bladen kijk schreeuwen zo'n beetje alle voorkanten me toe "KOPIEER DVD's" en "Backup nu je eigen DVD's".
Dus ik denk dat steeds meer en meer mensen het truukje kennen, en iedereen heeft toch wel een handig neefje enzo ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele reacties, ik ga het gewoon een "beetje" proberen, want de meesten mensen die die dvds kopen, denken dat ze met hun CD brander de dvd kunnen kopieeren :P
ikzet er wel macrovision op, en ik vink CSS aan in FCP, en ik zie wel wat er gebeurt :P

Allemaal toch bedankt,

BTW, ik snap de reactie van Chem niet?! het is toch logische dat je geen 100% beveiliging kan maken?! dat is mijn doel ook helemaal niet, als het maar een beetje voor de noobs werkt :P

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 11:53:
BTW, ik snap de reactie van Chem niet?! het is toch logische dat je geen 100% beveiliging kan maken?! dat is mijn doel ook helemaal niet, als het maar een beetje voor de noobs werkt :P
Hij reageerde ook op de reactie van Waslijn. Jij vraagt om een beveiliging die natuurlijk niet 100% veilig is en Waslijn reageert vervolgens dat je een DVD niet 100% kan beveiligen. Dat vroeg jij niet en daarom reageert chem met een quote van jou erbij om het nog even duidelijk te maken :).

Kortom, reactie met jouw quote erbij was voor waslijn en niet voor jou bedoelt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 11:53:
Bedankt voor de vele reacties, ik ga het gewoon een "beetje" proberen, want de meesten mensen die die dvds kopen, denken dat ze met hun CD brander de dvd kunnen kopieeren :P
ikzet er wel macrovision op, en ik vink CSS aan in FCP, en ik zie wel wat er gebeurt :P

Allemaal toch bedankt,

je kunt CSS aanvinken zoveel je wilt maar dat gaat niet werken zoals ik je hier boven ook probeer duidelijk te maken ;)
Pagina: 1