Toon posts:

[XP] Kan HP 2110 printer niet goed installeren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP PSC 2110 all-in-one (printer en scanner). Aangezien ik niet houd van al die extra software installeer ik altijd als volgt:

* sluit usb aan
* zet printer aan
* laat wizard "nieuwe hardware gevonden" komen
* stuur naar de installatie cd om drivers te installeren
Deze methode is al eerder goed gegaan, maar ik heb onlangs weer opnieuw mijn hele systeem vers geinstalleerd.

Nu krijg ik na ieder printer-onderdeel dat geinstalleerd wordt, de melding dat de hardware installatie niet gelukt is omdat een bestand niet gevonden kon worden. Ik moet dan op voltooien klikken. Dit gaat een paar keer door totdat ik in Apparaatbeheer (Devicemanager) zie dat er geen gele vraagtekentjes meer staan.

Echter blijft de wizard maar continue bezig met een ballonnetje nieuwe hardware gevonden en later de melding dat de hardware niet geinstalleerd kon worden. Ik blijf dus last houden van die wizard zolang de printer aanstaat. Rebooten, aan-en-uitzetten e.d. helpen niet. De-installeren en opnieuw installeren geeft hetzelfde resultaat.

Ik heb de BIOS op default settings staan van mijn ASUS P4C800-E deluxe.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk OS gaat het hier over? :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry het gaat over WinXP pro. Het gekke is dat ik het zat was en de printer voor de zoveelste keer heb uitgezet en een paar uur uitgelaten. Ben voetbal gaan kijken en foto's bewerken. Vlak voor het slapengaan toch nog een keer aangezet, en deze keer kreeg ik weer het ballonnetje nieuwe hardware gevonden, en uiteindelijk de wizard die vermelde dat de hardware geinstalleerd was en klaar voor gebruik......

Onverklaarbaar...., maar ik neem aan dat het is opgelost.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
Als het goed is, kun je mbv de meegeleverde software ook alleen de printer stuurprogramma's installeren.

Volgens mij kun je tijdens de installatie wel aangeven, dat je alleen de stuurprogramma's nodig hebt en niet al die andere overbodige programma's ( die wel handig kunnen zijn )

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat ging niet. Ik heb alle hardware verwijderd, en USB kabel eruit getrokken. Toen de software cd met autorun laten gaan. Hij begint meteen met installeren van software voor foto- en beeldbewerking en later pas met drivers. Er zit ook nog zo'n programma bij om teksten te scannen die dan geen plaatje worden, maar te bewerken zijn in Word ofzo. Dat werkt dus voor geen meter. Ik wordt gek van dat soort acties! Ik gebruik photoshop om te scannen en beeldbewerking, dus ik wil die zware programma's niet. Vaak laten ze ook nog processen starten als je windows opstart. Allemaal onnodige belasting van geheugen en CPU. als je de nieuwste driver en software voor deze printer wilt downloaden bij HP ben je 166MB verder! Sorry hoor, het is maar een printer. Irriteert dat niemand?

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04 11:35
Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 14:43:
Nee, dat ging niet. Ik heb alle hardware verwijderd, en USB kabel eruit getrokken. Toen de software cd met autorun laten gaan. Hij begint meteen met installeren van software voor foto- en beeldbewerking en later pas met drivers. Er zit ook nog zo'n programma bij om teksten te scannen die dan geen plaatje worden, maar te bewerken zijn in Word ofzo. Dat werkt dus voor geen meter. Ik wordt gek van dat soort acties! Ik gebruik photoshop om te scannen en beeldbewerking, dus ik wil die zware programma's niet. Vaak laten ze ook nog processen starten als je windows opstart. Allemaal onnodige belasting van geheugen en CPU. als je de nieuwste driver en software voor deze printer wilt downloaden bij HP ben je 166MB verder! Sorry hoor, het is maar een printer. Irriteert dat niemand?
Het klinkt misschien heel lullig, maar dan had je deze printer niet moeten kopen.
De printer is gemaakt voor een bepaalde doelgroep en die wil die functionaliteiten nou juist wel.

Er staat niet voor niets in de handleiding dat je bepaalde stappen moet volgen om de printer werkend te krijgen, anders werkt het niet!
Natuurlijk zijn daar wel uitzonderingen op, maar het product en de software is nou eenmaal ontwikkeld om als volgorde ABC geinstalleerd te worden en niet als BCA.

En je kunt vrijwel altijd achteraf altijd nog delen van de software (bijvoorbeeld de OCR software die je noemt) deinstalleren.
Ook kun je met even puzzelen in "msconfig" (start->run->msconfig) een voor een de opgestartte programma's uitzetten en kijken of de functionaliteit nog werkt(die jij wilt).

[ Voor 36% gewijzigd door jorritv op 24-06-2004 15:37 . Reden: linkje ]

Pagina: 1