Toon posts:

voeding versus onboard gigabit netwerk card

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kort geleden onderstaande systeem aangeschaft:

MSI K8T Neo-FIS2R Bios V1.6
AMD Athlon 64 3200+
2 x 512MB PC3200 (Dane-Elec)
Zalman ZM400B-APS (400watt)
Maxtor 80GB 7200RPM ATA
Maxtor 200GB 7200RPM SATA
Chenbro Case
Sapphire Radeon9800 Pro 128MB
Audigy 2 ZS
DVD-RW
DVD-Rom

Sinds ik het systeem in elkaar heb gezet heb ik echter last van drop outs van de netwerkconnectie (onboard gigabit Realtek 8169/8110). Als een drop out plaats vindt dan blijft de hele computer hangen en valt er niks te beginnen behalve de verbinding hardhandig te verbreken (en dan reageert de computer ineens weer). Deze drop outs vinden voornamelijk plaats als er flink verkeer plaats vindt op mijn FTP server.

Na internet af te hebben gezocht hoor ik vaak dat onverklaarbare problemen te wijten zijn aan een te laag amp van de +12v van de voeding. Men vindt dat deze minstens 25amp moet zijn. Nu heeft de Zalman ZM400B-APS (mijn voeding) slechts een max van 18amps op de +12v.

Mijn vraag is dan ook of dit inderdaad gerelateerd kan zijn. En zo niet of iemand een idee heeft waar deze drop outs aan te wijten zijn.

p.s. het zijn niet de volgende zaken:
-temperatuur
-drivers/bios
-virussen/spyware

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
wat zijn je spanningen?

en om uit te kunnen sluiten (ofniet) dat het je netwerkkaart zou zijn kan je natuurlijk ook ff een Realtek PCI netwerkkaartje van minder dan € 5 inzetten.

[ Voor 182% gewijzigd door bigfoot1942 op 23-06-2004 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gemeten met Core Center:

Vcore: 1,46 a 1,47
3,3v: 3,33
5v: 5,00
+12v: 11,78 a 11,84

En ja, daar had ik inderdaad al aangedacht ja, maar het zou naar mijn idee gewoon moeten werken zo! Maar misschien moet ik dat dan toch maar doen om uit te sluiten dat het aan de onboard netwerkkaart ligt...

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 20:37 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
En met flink verkeer vanaf je FTP-server moet ik er dan aan denken dat je bv je hele internetverbinding opentrekt of dat je je volle gigabit benut?
Heb je al eens aan je north- en southbridge gevoeld? en je netwerkchip?

je voedingswaarden lijken mij aardig goed, kan je ook ff de waarden tijdens een flinke stress (bv CPUBURN ed) erbij zetten?