Alcatel USB 330 modem poorten en PHPbb

Pagina: 1
Acties:

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Hallo,

sinds een jaar heb ik nu Tiscali 1,1 mbit ADSl via KPN (FUP). Ik ben pas een eigen servertje begonnen, met de modem USB Alcatel 330. Sindsdien heb ik een paar problemen:

Ik draai op port 80 en op port 21 een HTTP en FTP-server. Op andere poorten (bijv 81, 82 en ook niet op 1152 ofsow) kan ik geen programma draaien, terwijl deze op port 80 wel draaien. De firewall heb ik goed ingesteld zodat hij deze poort openzet, maar een test op internet geeft niet aan dat de port openstaat. Ook mensen buiten mijn netwerk komen niet op mijnip:81. Kan het zijn dat het modem deze poorten blokt?

En ik heb nog een probleem: Verschillende fora's, zoals IVB en PHPBB(2) doen het niet op mijn server, tenminste, binnen het netwerk doen ze het wel, maar buiten het netwerk(gewoon op internet dus) lijken ze een time-out te geven of kapt het laden van het forum ermee als hij half geladen is. Je krijgt dan op de helft van de pagina's allemaal gekke tekens. Dit probleem heb ik laatst ook al half naar vorengebracht op dit forum, maar toen had ik er niet aan gedacht dat dit met de modem te maken kon hebben.

Mijn software/hardware op de server: Windows XP, Apache, Serv-U, PHP, MySQL. Ik gebruik de windows XP firewall. Op zich wel een langzame pc, 350 mhz 64 mb sdr, 14 GB, maar het lijkt me niet dat dit er mee te maken heeft.

De server deelt de internetconnectie van de USB-modem. Ik kan niet in een modem-pagina waar ik eventuele poorten kan (un)blocken.

Een situatie van mijn netwerk: www.playah.no-ip.com/interactie/netwerk.swf
De instellingen van mijn firewall: www.playah.no-ip.com/interactie/firewall.jpg

Tiscali blokkeert de poorten iig NIET

Heeft iemand hier op het forum ervaringen hiermee of weet iemand een oplossing?
(misschien wel een andere modem kopen)

Gr Jorizzz

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DJ_Jorizzz schreef op 23 juni 2004 @ 20:21:
Ik draai op port 80 en op port 21 een HTTP en FTP-server. Op andere poorten (bijv 81, 82 en ook niet op 1152 ofsow)
...

Ook mensen buiten mijn netwerk komen niet op mijnip:81. Kan het zijn dat het modem deze poorten blokt?

...

De instellingen van mijn firewall: www.playah.no-ip.com/interactie/firewall.jpg
Ehm..

Je draait op 80, maar ondertussen laat je mensen met 81 connecten en map je die ook in je server? 8)7

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
ik draai 2 verschillende programma's op 2 verschillende poorten, dus dat zou goed moeten zijn....

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign