Slot1 PII 333, BIOS geeft verkeerde kloksnelheid aan

Pagina: 1
Acties:

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hallo,

Ik heb hier een slot 1 pentium 2, 333mHz
Bios defaults staan op 133 mhz, dus ik verander hem in 333mhz
Reboot gedaan, maar hij geeft nog steeds aan dat het een pentium 2 , 133mhz is, terwijl die bij mijn weten helemaal niet bestaan.

Wie weet hoe dit kan,
moederbord informatie zal ik tzt even posten dat heb ik nog niet bekeken.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Waarschijnlijk heb je je multiplier niet goed staan, deze moet op 5 staan.

(en ja, bij de vroege p2's kon je de MP nog naar beneden bijstellen)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yup. De P2-333 Deschutes was zelfs de laatste standaard multiplier-unlocked mainstream Intel CPU. 5x66 moet het staan, niet 2x66 :P

Wat je ook kunt proberen als je mobo het trekt is om hem op 3.5x100 te zetten :)

Oslik blyat! Oslik!

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ik heb met behulp van Sisoft Sandra bekeken wat de kloksnelheid is, deze staat op 134 Mhz
en de FSB staat op 27 Mhz

Maar ik kan het niet veranderen volgens mij

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

programfile schreef op 24 juni 2004 @ 02:14:
ik heb met behulp van Sisoft Sandra bekeken wat de kloksnelheid is, deze staat op 134 Mhz
en de FSB staat op 27 Mhz

Maar ik kan het niet veranderen volgens mij
FSB op 27MHz :? :? :?

2 mogelijkheden:

1) je mobo is instelbaar op hoogst obscure trage bussnelheden, dan is FSB ZEKER te wijzigen.
2) Sandra is de kluts (weer eens) kwijt en verwacht bij een P2-333 een 5x multiplier, dus heeft het 133MHz door 5 gedeeld en dan krijg je... 27MHz

Ergo: vertrouw niet op dergelijke tooltjes.

Geef gewoon wat meer specs en probeer zelf wat uit te zoeken- wat voor moederbord heb je :? Hoe staan evt. jumpers :? Wat valt er in BIOS in te stellen en hoe is dat dan ingesteld :? - etc :z

Oslik blyat! Oslik!

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Kan het zijn dat wat je ook instelt in het BIOS dat het systeem het verkeerd blijft aangeven en dat je de FSB en multiplier op je moederbord met behulp van jumpers moet instellen? Is in ieder geval bij al mijn P2 moederborden het geval.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Duidelijk dat het een bios-gerelateerd probleem is. Begin dus even met het posten van het merk en type moederbord en de bios die je erop hebt staan.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Toink schreef op 24 juni 2004 @ 17:36:
Duidelijk dat het een bios-gerelateerd probleem is. Begin dus even met het posten van het merk en type moederbord en de bios die je erop hebt staan.
Hoezo duidelijk :?

Vaak zat moet dat met jumpers ipv BIOS. Maar des te belangrijker om te weten welke dat is idd...

Oslik blyat! Oslik!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het ook zo vaak gehad met een aantal PII 233 en ik was het op een gegeven moment echt zat met die processor. Bijvoorbeeld dit was een PII 233 die constant terug ging naar 133 en alles aangedaan om dat ding weer naar 233 te krijgen maar lukte simpel weg gewoon niet. Asus BAT, Asus ATX, Gigabyte BX2000 en niets hielp.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1