Toon posts:

VIA EPIA MII 12000 traag netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n VIA EPIA MII 12000 mini-itx systeempje gebouwd met Windows 2003.... en 2 netwerken kaarten...

1 netwerkkaart onboard van VIA en 1 3Com kaart. Nou heb ik een HEEL ERG slome verbinding met deze PC. De processor staat op gem. 15% als ik iets van de schijf haal via het netwerk dus dat is niet het probleem.

Het maakt niet uit welke netwerkkaart ik gebruik ze zijn beide TRAAG.....

Iemand enig idee hoe dit kan komen ?

Ik heb de VIA 4in1 Drivers geinstalleerd....

Verwijderd

Topicstarter
Zijn trouwens vooral grote bestanden waardie moeite mee heeft.... Kleine bestanden gaan in verhouding veel sneller....

Verwijderd

Wat noem jij traag? Sorry hoor, maar je geeft ons echt 0,0 om mee te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Naja 40 min voor een 1 gigabyte is wel traag te noemen toch ?!

Verwijderd

Doe eens concreet. Dit is vaag.

Ga eens structurele snelheidsmetingen doen, en dan dus niet met een horloge uit 1930 naast je bureau een filmpje overzetten.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 12:01
:X Hangt er ook vanaf of je mappen kopieerd met allemaal losse bestandjes of dat je 1 compleet bestand kopieerd. Ik vindt et zelf zeker niet slecht..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
IJnte schreef op 23 juni 2004 @ 22:43:
:X Hangt er ook vanaf of je mappen kopieerd met allemaal losse bestandjes of dat je 1 compleet bestand kopieerd. Ik vindt et zelf zeker niet slecht..
Och, uitgaande van 10% TCP/IP overhead en een 100% efficiente verbinding kom ik op ruim 23 GB in 40 minuten dus ik kan me voorstellen dat de TS niet helemaal tevreden is ...

Veel kleine bestanden kunnen de snelheid echter inderdaad *dramatisch* verlagen. Verder kunnen slechte kabels/routers/switches/hubs ook veel roet in het eten gooien; check dat nog eens goed voor je verder kijkt ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Goed dit was dus met 1 bestand...

Ik bedoel:

Heel veel kleine bestandjes gaan veel sneller... Ik kan beter 1 GB aan kleinere rot bestanden versturen dan 200 MB in 1 bestand.

En test hebben geen NUT ! Bijvoorbeeld Sisoft Sandra zit rond de 100 MBit vergelijkbaar met de rest...

Verwijderd

Topicstarter
Bovendien is er verder niets verandert ..... Zelfde netwerkkaart (3com) en de bekabeling is vanouds.... Die VIA EPIA vervangt mijn oude server.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
welke snelheden haal je (kan je meten met bv DUmeter) bij een groot bestand kopieren en welke met een klein bestand?

edit: je kan dan ook zien of het gewoon altijd langzaam gaat of dat er grote pieken en dalen in zitten. Ook handig om te vermelden wanneer je getest hebt enzo

[ Voor 42% gewijzigd door bigfoot1942 op 23-06-2004 23:10 ]

Verwijderd

En de kabels, zijn die wel goed? Volgorde wel goed in de kabels? Ik geloof op mini-itx.com gelezen te hebben over een netwerk problemen fixende BIOS, misschien maar eens proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen meetapparatuur in huis en
Ja de kabels zijn goed.

Kan me ook niet schelen wat een test zegt.

Ik weet DAT HET TRAAG IS.

Grote bestanden van bijvoorbeeld 1000mb+ 40min tot 50 min.... Mensen dit is nog niet eens 4x CDrom snelheid
Kleinere bestanden van 10 MB 8sec - Hier kan ik meeleven.
Kleinere bestanden (10 MB) van totaal 1000 MB ongeveer 15 min...

Maar goed zo kom ik niet verder dus ik vraag het wel ergens anders...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 21:46
test eens met het programma netio
http://ftp-os2.nmsu.edu/pub/os2/util/network/netio123.zip
(\bin\win32-i386.exe)
aan de ene kant met de argumenten -t -s
en aan de andere kant met -t <ip-van-andere machine>

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 08:49:
Maar goed zo kom ik niet verder dus ik vraag het wel ergens anders...
Zo kom je inderdaad niet verder. Als jou verdomme drie keer gevraagd wordt concrete testresultaten te geven en je weigert dat gewoon strak, dan houdt het inderdaad op.

Je bekijkt het maar.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.