Laptop starten zonder open te maken mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.662 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103711

Topicstarter
Hallo, ik heb een laptop en gebruik deze vooral ook als desktop. Hij staat dus onder mijn scherm en mijn scherm erop (op pootjes) Ik heb geen dockingstation daar acer die niet maakt. Het probleem is nu dat ik telken s mijn laptop moet opendoen om mijn laptop aan te schakelen. Bestaat er een methode om mijn laptop anders te kunnen starten? Dit zou een grote hulp zijn voor mij.

Ik ben jullie reacties afwachtende.

Dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

wake up on lan wel eens van gehoord? Staat in bios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 23:30
henkleerssen schreef op 23 juni 2004 @ 19:52:
wake up on lan wel eens van gehoord? Staat in bios...
Niet op iedere pc, en niet iedere nic ondersteunt het.

Iets meer informatie is hier vereist! Ik kan toch moeilijk vanaf hier zien wat jij voor laptop heb :/ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik neem aan dat er als je het scherm dicht doet hij op slaapstand gaat, omdat er een schakelaartje bij het scharnier zit.

Die zou je kunnen verbreken, en de powerknop ergens anders modden. Maar dan is het wel :w garantie, en de koeling is ook een stuk minder, omdat er ook koelgaten boven het toetsenbord zitten.

Het enige wat je zou kunnen doen is bij 'energiebeheer' monitor uitschakelen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Resistor schreef op 23 juni 2004 @ 19:58:
Ik neem aan dat er als je het scherm dicht doet hij op slaapstand gaat, omdat er een schakelaartje bij het scharnier zit.

Die zou je kunnen verbreken, en de powerknop ergens anders modden. Maar dan is het wel :w garantie, en de koeling is ook een stuk minder, omdat er ook koelgaten boven het toetsenbord zitten.

Het enige wat je zou kunnen doen is bij 'energiebeheer' monitor uitschakelen.
eeeuh ik heb hier 2 laptops.. die alletwee wol ondersteunen.. maar ook dat ze niet per se uitgaan wanneer het scherm neerklapt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok ik heb een travelmate 803. Ik heb het uitgeschakeld dat hij uitslaat als ik m'n scherm dichtklap dus dat is dus geen probleem, uitschakelen en erop werken is geen probleem.

Op m'n toetsebord (extern) heb ik een slaapknop die ik dus ook kan gebruiken om hem in standby te zetten. Ik kan hem dus perfect laten inslapen maar hoe krijg ik hem in godsnaam terug wakker zonder hem te moeten openen maar vanaf externe tb.

Wake up on lan .... :r Daarvoor moet ik dan ook een andere pc draaiende hebben en die heb ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Anoniem: 103711 schreef op 23 juni 2004 @ 20:24:
ok ik heb een travelmate 803. Ik heb het uitgeschakeld dat hij uitslaat als ik m'n scherm dichtklap dus dat is dus geen probleem, uitschakelen en erop werken is geen probleem.

Op m'n toetsebord (extern) heb ik een slaapknop die ik dus ook kan gebruiken om hem in standby te zetten. Ik kan hem dus perfect laten inslapen maar hoe krijg ik hem in godsnaam terug wakker zonder hem te moeten openen maar vanaf externe tb.

Wake up on lan .... :r Daarvoor moet ik dan ook een andere pc draaiende hebben en die heb ik niet!
soms heb je nog een optie om met een toetsencombinatie (hot key) in de bios om de laptop/pc wakker te maken.. heb je die optie misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
henkleerssen schreef op 23 juni 2004 @ 21:03:
[...]

soms heb je nog een optie om met een toetsencombinatie (hot key) in de bios om de laptop/pc wakker te maken.. heb je die optie misschien?
Ik denk het jammergenoeg niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Anoniem: 103711 schreef op 23 juni 2004 @ 23:04:
[...]

Ik denk het jammergenoeg niet :'(
ja dan wordt het moeilijk geloof ik .. doe eens voor de grap als die uitstaat toch eens ctrl - f1 of spatie (default voor het "waken" van een pc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
henkleerssen schreef op 23 juni 2004 @ 23:07:
[...]

ja dan wordt het moeilijk geloof ik .. doe eens voor de grap als die uitstaat toch eens ctrl - f1 of spatie (default voor het "waken" van een pc)?
Het zal al zeer moeilijk worden daar het ook niet werkt en daar ik niets kan instellen in de bios... :(

Heeft een acer easyport replicator een aan/uit knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Echt niet mogelijk.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:51

Guldan

Thee-Nerd

je kan geloof ik in het bios van aopen moederborden bij powermanagement een wake-up on keyboard ding instellen. kan zoiets niet??

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Of wake-up on muisje.
maar goed, een laptop is bedoeld als energie zuinig apparaat, en dus moet je 'm bewust aanduwen. En een muis die je extern hebt liggen kan je best per ongeluk verschuiven. Heel goed zelfs. Dus dan kan ik me wel weer voorstellen dat je die opties niet hebt. Toch? :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:51

Guldan

Thee-Nerd

jep, idd de meeste laptops die ik gezien heb daar kon je behalve de bootvolgorde/tijd en hd's niet veel meer nog in het bios instellen, maar misschien dat die optie's er bij zijn laptop toch instonden.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-05 17:59
Ik zit eigelijk met hetzelfde probleem. Bij mij gaat het om een 803Lci, waarvan eventueel wel WOL of Wake-on-Ring een optie zou zijn, maar deze zijn nergens in de bios te vinden.
Zijn er al manieren bekend of het anders eventueel via de docking-station port kan?
Pagina: 1