Ik kreeg vandaag mijn nieuwe kast, voeding en DVD brander binnen. Na alles aangesloten te hebben wilde ik de PC booten, maar vervolgens kreeg ik geen beeld op mijn scherm. Mijn eerste reactie was: ow kut, ik heb mijn videokaart vermoord, maar na het testen met een 9600 pro die ik nog had liggen bleek dat het probleem niet te zijn, want daarmee werkte het ook niet.
Ik heb alles er uit gehaald en vervolgens één voor één er weer in gezet, en nu lijkt het probleem te zitten in de DVD-brander. Heeft iemand eerder dit soort problemen gehad of een hint in de richting van de oplossing?
Mijn systeem:
AMD Athlon XP 1700
Gigabyte 7VRX mobo
ATi Radeon 9600 PRO 128 MB
Maxtor 40 Gig 5400rpm
Maxtor 80 Gig 5400rpm
Aopen 24x10x40x CD-brander
NEC ND2510A DVD-brander <- lijkt de boosdoener
voeding: 380 watt Tagan
Ik heb de DVD brander zowel als slave, als master en single (dus zonder de CD-brandeR) geprobeerd, in alle gevallen op de 2e IDE kabel (mijn beide HD's zitten op de 1e). Dit levert geen van allen een oplossing. Zodra ik de DVD brander loskoppel heb ik wel weer beeld.
Edit: Ik ben nog verder aan het experimenteren geweest: Als ik de dvd brander single op ide1 aansluit, boot mn pc wel het bios in met beeld.
Single op ide2 zonder de hd's op ide1 werkt hij ook niet. Slave op Ide1 met de 40 Gig Maxtor als master ook niet.
Ik heb alles er uit gehaald en vervolgens één voor één er weer in gezet, en nu lijkt het probleem te zitten in de DVD-brander. Heeft iemand eerder dit soort problemen gehad of een hint in de richting van de oplossing?
Mijn systeem:
AMD Athlon XP 1700
Gigabyte 7VRX mobo
ATi Radeon 9600 PRO 128 MB
Maxtor 40 Gig 5400rpm
Maxtor 80 Gig 5400rpm
Aopen 24x10x40x CD-brander
NEC ND2510A DVD-brander <- lijkt de boosdoener
voeding: 380 watt Tagan
Ik heb de DVD brander zowel als slave, als master en single (dus zonder de CD-brandeR) geprobeerd, in alle gevallen op de 2e IDE kabel (mijn beide HD's zitten op de 1e). Dit levert geen van allen een oplossing. Zodra ik de DVD brander loskoppel heb ik wel weer beeld.
Edit: Ik ben nog verder aan het experimenteren geweest: Als ik de dvd brander single op ide1 aansluit, boot mn pc wel het bios in met beeld.
Single op ide2 zonder de hd's op ide1 werkt hij ook niet. Slave op Ide1 met de 40 Gig Maxtor als master ook niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 21:02 ]