Linksys router instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99622

Topicstarter
Hallo,

Ik beschik thuis over een draadloos netwerk (linksys wrt54g). Via de zaak beschik ik ook over VPN. Ik heb sinds kort een laptop waarmee op de zaak gebruik maak van een vast IP-adres. Thuis kan ik alleen met deze laptop verbinding krijgen met het internet (of VPN) als ik de netwerkkaart instel op "automatisch een IP-adres verkrijgen". Ik heb nog geen PCI kaart en werk nu nog met een netwerkkabel van router naar laptop. Weet iemand hoe ik het IP-adres kan toevoegen aan de router zodat deze wordt herkend en ik met dit IP-adres gebruik kan maken van VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112784

Ik begrijp niet onmiddelijk wat je wilt doen, maar neem aan dat je via je thuisnetwerk op de VPN verbinding van je werk wilt inloggen.

Op de Linksys wrt54g moet je alleen het volgende veranderen :

1) Ga met je browser naar http://192.168.1.1/
2) Login met 'admin' en wachtwoord 'admin'
3) Security -> VPN
4) IPSec/PPTP/L2TP Passthrough op enable zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:37

Predator

Suffers from split brain

Hij wil niet dat hij zijn IP properties op automatisch (= DHCP) moet zetten als hij thuis komt :)

Indien je WinXP gebruikt kan je via alternative configuration werken.
Op dat 2de tabblad (naast waar je alles op automatisch zet) kan je dan de vaste IP instellingen ingeven.

Als je thuis bent zal ie DHCP gebruiken en als hij geen DHCP server vindt (op je werk dus), dan zal hij de andere configuratie gebruiken.

Anders moet je gebruik maken van zoiets als het programma netswitcher.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Predator,

Je weet precies wat ik wil.
Deze optie heb ik echter al geprobeerd maar zonder geluk.
Even wel te weten: Ik krijg op m´n werk wel verbinding met het netwerk als mijn netwerkkaart van m´n laptop op DHCP staat. Ik kan alleen geen gebruik maken van het internet op de zaak. (Had ik ook even vooraf kunnen melden... :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89889

hallo
heb je ook DHCP op de Router en PC Disabled gezet?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 89889 op 24-06-2004 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DHCP op de router staat op "enable". Mijn pc (wireless) krijgt automatisch een ip-adres toegewezen. Mijn wens is dat alleen de laptop zijn vast ip-adres behoudt en dus wordt gezien door de router.

Het gaat om een tijdelijke oplossing. Binnenkort heb ik een wireless pci kaart en dan kan ik hiermee gebruik maken in mijn thuisnetwerk. Het netwerk op de zaak maakt dan gebruik van de 'standaard' netwerkkaart in de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89889

mischien DHCP op de Router bij voorbeeld 192.168.1.2 tot 192.168.1.3 instellen.

PC 1 heeft dan 192.168.1.2
PC 2 dan 192.168.1.3

Laptop eigen IP

misschien gaat het zo, maar ik weet niet precies of het lukt.

sucess

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 89889 op 24-06-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 14:47
-edit- laat maar ;)

[ Voor 75% gewijzigd door m3gA op 24-06-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de adviezen.

Ik ben er achter gekomen dat hetgeen ik wil bereiken met de router niet mogelijk is. De router heeft een ip-adres van 192.168..... het bedrijfsnetwerk, dus het vast ip-adres van m'n laptop begint met 195.....
Deze valt dus buiten het bereik van de router. IP-adres van de router is niet veranderen naar bijvoorbeeld 195......
Ik zal dus maar even wachten tot ik mijn wireless pci kaart heb want dan is dit hele probleem verholpen :P
Pagina: 1