'Message delivered' meldingen netwerkafhankelijk?

Pagina: 1
Acties:

• mtbrainz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 10:56
Ik vroeg me eigenlijk af.. ik heb zelf een T-mobile pre-paid geval met een Sony cmd-J70 telefoon. Altijd als ik sms'jes stuur krijg ik mooi een melding op m'n telefoon als deze sms over is. Echter, ik heb een broer met een oude Philips koelkast met Vodafone pre-paid, en een Siemens C25 (of zoiets) met Telfort pre-paid.
Daarbij heb ik ook een collega met Nokia 6310i en KPN Abonnement, en al deze 3 de telefoons geven niet zo'n melding. Ik ben nog niet zo slim geweest om telefoons en simkaarten te wisselen en te proberen, maar volgens mij zit op al die dingen ook nog een simlock op.

Weet iemand of dit netwerkafhankelijk is of telefoonafhankelijk? Ik heb hierop gezocht met de search, maar ik zou bijgod niet weten wat voor zoekquery ik op zou moeten geven om dit te vinden..

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

SMS Delivery Reports zijn netwerkafhankelijk, en volgens mij klopt het dat KPN dat niet aanbiedt. En natuurlijk is het handig als je GSM een optie biedt om de reportrequest-code automagisch in elke SMS te zetten ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-02 21:01

DkF

intoxicated schreef op 23 juni 2004 @ 19:11:
SMS Delivery Reports zijn netwerkafhankelijk, en volgens mij klopt het dat KPN dat niet aanbiedt. En natuurlijk is het handig als je GSM een optie biedt om de reportrequest-code automagisch in elke SMS te zetten ;)
Als ik me niet vergis heeft ieder provider het gewoon hoor...

Alleen sommige oude telefoons hebben die mogelijkheid niet, en bij moderne staat het niet altijd standaard aan...

• mtbrainz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 10:56
DkF schreef op 23 juni 2004 @ 19:13:
[...]

Alleen sommige oude telefoons hebben die mogelijkheid niet, en bij moderne staat het niet altijd standaard aan...
Ik heb anders tijdenlang naar dat menu van die 6310i zitten staren maar ik kon daar niks relevants vinden qua configuratiedingetjes. Ben ik dan blind? De 6310i lijkt me op zich nog altijd wel een redelijk moderne telefoon (moderner dan die J70 van mij iig)

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Het is inderdaad netwerkafhankelijk :) In een Nokia 6510 met Orange SIM of T-Mobile SIM krijg ik netjes ontvangstbevestigingen. Met een Hi SIM krijg ik deze niet...

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-02 21:01

DkF

mtbrainz schreef op 23 juni 2004 @ 19:20:
[...]

Ik heb anders tijdenlang naar dat menu van die 6310i zitten staren maar ik kon daar niks relevants vinden qua configuratiedingetjes. Ben ik dan blind? De 6310i lijkt me op zich nog altijd wel een redelijk moderne telefoon (moderner dan die J70 van mij iig)
De 6310i is iig niet meer de nieuwste, maar modern genoeg in ieder geval, ik haal het zo uit de handleiding hoor O-)

Menu - Berichten - Berichtinstellingen - Zendt profiel
Dan daar de optie Afleveringsrapporten aanzetten...

Om nog even in te gaan op die netwerken, dan gok ik toch haast dat Hi (en misschien ook KPN dan) de enigen zijn, want alle andere providers heb ik redelijk recent toch echt wel afleverrapporten zien verwerken... :?

[ Voor 13% gewijzigd door DkF op 23-06-2004 19:46 ]

Pagina: 1