Ben er achter gekomen dat er wat spyware of andere zooi op mn pc rondslingerde.. dus maar ff gaan verwijderen.
Dit heb ik al verwijderd: (met adaware / spybot / hijackthis)
svchost.exe (dit veranderde mn startpagina om de 5 sec, en zorgde ervoor dat regedit en andere programmas meteen afgesloten werden)
Module32 (dit was een keylogger die er ook nog op stond)
Maar nu heb ik nog 1 probleem over.. een redelijk irritant probleem..
iedere keer als ik een bestand hernoem naar iets wat:
"spybot" of "hijackthis" bevat.. dan kan ik hem niet meer terugvinden (met cmd/explorer/ftpserver)
bestanden kan ik niet verwijderen.. maar mappen kan ik wel in als ik ze handmatig ingeef...
bij het opstarten zie ik even snel op het bureaublad "hijackthis.log" staan, maar dan verdwijnt het heel snel weer.
ik denk dus dat het een of ander programma is wat die dingen verbergt.. maar ik kan er maar niet achterkomen wat dat is.. iemand een idee?
Dit heb ik al verwijderd: (met adaware / spybot / hijackthis)
svchost.exe (dit veranderde mn startpagina om de 5 sec, en zorgde ervoor dat regedit en andere programmas meteen afgesloten werden)
Module32 (dit was een keylogger die er ook nog op stond)
Maar nu heb ik nog 1 probleem over.. een redelijk irritant probleem..
iedere keer als ik een bestand hernoem naar iets wat:
"spybot" of "hijackthis" bevat.. dan kan ik hem niet meer terugvinden (met cmd/explorer/ftpserver)
bestanden kan ik niet verwijderen.. maar mappen kan ik wel in als ik ze handmatig ingeef...
bij het opstarten zie ik even snel op het bureaublad "hijackthis.log" staan, maar dan verdwijnt het heel snel weer.
ik denk dus dat het een of ander programma is wat die dingen verbergt.. maar ik kan er maar niet achterkomen wat dat is.. iemand een idee?