Toon posts:

benodigdheden wlan

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het spijt me voor deze ontzettende noob-vraag, maar ik ben even benieuwd wat ik allemaal nodig heb voor een wlan. Ik heb een Asus-moederbord met zo'n speciale add-on kaart voor wifi. En een ipaq 2210 pda met compact flash wlan kaartje (ook van Asus). Moet ik nog meer dingen hebben? Of volstaat dit.

Alvast bedankt

Verwijderd

Een access point.

Misschien een interessante pdf.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 19:26 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
in principe kun je ze (ad-hoc) met elkaar laten praten, wil je echter beide onafhankelijk van elkaar aan internet hangen (bijv kabel ofzo) dan is het handig om een acces point erbij te nemen. Die zorgt dan voor de verbinding.

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 19:23:
Een access point.

Misschien een interessante pdf.
volgens mij kan je die asus add-on laten werken als een acces point.

Waarschijnlijk staat dit wel ergens op internet.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik internetten met mn pda als het internet gewoon binnenkomt bij mn computer als internet via de kabel (via een netwerkkaart) en ik een wlan kaart in mn computer heb en wlan mogelijkheden met mn pda? of heb ik daar ook al een router of accespoint of whatever voor nodig?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Je kan 2 dingen doen:

- Router met ingebouwde accespiont kopen

- Niks kopen, maar een adhoc verbinding maken tussen beide apparaten en je computer als internet-delen-server gebruiken, nadeel hiervan is dat je computer dus aan moet staan als je met je ipaq het internet opwilt. Vind je dit een groot nadeel, koop dan een router :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.