Toon posts:

Windows klapt steeds eruit, 300W voeding afdoende?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, echt ik heb veel dingen meegemaakt, maar dit is weer een nieuwe 8)7

het probleem is hetvolgende:

sinds een week heb ik het volgende draaien:

Asus a7n8x-E
2800 Barton
Koeler: Thermaltake Vulcano 12
1024 ddr 3200
Lite-on DVD speler
Lite-on CD-Brander
Western Digital 7200 120GB
Seagate 7200 120GB
DDS tapestreamer
Promise IDE kaart
Adaptec SCSI kaart
Aopen Tower/300watt voeding

Dit hele zootje heeft het ruim een week gedaan zonder enig probleem

Maar nu ineens zonder enige aanleiding weigert dat ding nog normaal te werken, je boot op met Windows 2003 Server, je logt in... je hebt dan nog gewoon beeld, (dus je ziet gewoon je desktop) en dan ineens PAF geen beeld meer, het effect lijkt een beetje net alsof je een verkeerde resolutie ingesteld hebt op je monitor allerlei kleuren die scrollen en stuiteren, maar geen beeld???

Het probleem begon gisteren avond ineens, zelfde effect als hierboven, maar als 1 extra dingetje 1 van de schijven bleef steeds opnieuw opspinnen (schijven zijn beide nieuw) maar heb het even gechecked in een ander systeem en daar doen die schijven het dus gewoon normaal zonder enig probleem.

Het volgende heb ik geprobeerd:

Andere monitor
Andere grafische kaart
ander geheugen
montage koeler op CPU gecontrolleerd
harde schijven los gekoppeld
cdrom spelers losgekoppeld
alle kaarten eruit behalve grafische

maar niets helpt :'(

het enige wat nog over blijft is eventueel de voeding... maar zou dat het kunnen zijn?????? ik dacht dat 300watt wel afdoende was???

Verwijderd

Probeer de veilige modus eens, en installeer nieuwe drivers.

Tevens een report voor je topictitel.

Verwijderd

Topicstarter
Die was ik er nog vergeten bij te vermelden

Safe-mode heb ik ook al geprobeerd, verhelpt het probleem niet, daar treed het ook op

Verwijderd

misschien dat de 300watt voeding voor je hele setup iets te weinig blijkt

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 18:51 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 23:07
Misschien een idee om even wat spanningswaardes van je voeding hiero te posten. En temps misschien ook ?

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Je kan eens proberen te booten met een live cd (knoppix ofzo) en dan kijken of je wel beeld krijgt/houd.

Edit: wat voor grafische kaart heb je eigenlijk?

[ Voor 20% gewijzigd door Andre-85 op 23-06-2004 18:53 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topictitel verduidelijkt :) Was "vaag probleem", wat op zich al een vage titel was.

Verwijderd

Als je zelf al denkt dat het aan je voeding ligt zou het wel handig zijn als je de voltages zou posten en het type van je voeding. Aangezien het een a-open kast is ga ik ervanuit dat het ook een a-open 300watt is, maar is het een nieuw type (silent) of een ouder type met 80mm fan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het een en ander even verduidelijken

De voeding is een Aopen voeding 300Watt ouder type +/- 3 jaar oud 24/7 aan
3.3 V 28A
5V 30A
12V 15A

temps

van de CPU gemiddeld rond de 45/50 graden
Grafische kaart geen idee (TI4800 Asus)

fluctuaties in spanningen kan ik dus niet bekijken omdat ik windows niet meer inkom, je ziet je desktop en dan ineens PAF beeld weg en alleen maar storing op je monitor.

maar vind het gewoonweg raar dattie het gewoon ruim een week stabiel heeft gedaan, zonder ook maar 1 gekke melding ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog 1 keer geprobeerd, ik heb nu letterlijk echt alles eraf getrokken wat eraf te trekken valt (inclusief alle fans behalve CPU natuurlijk)

nu is het echt alleen kaal:
Grafische kaart
CPU
1 HD

en nu boot dat ding weer normaal, ik denk dat het dan waarschijnlijk toch de voeding geweest moet zijn :?

wat ik dan alleen niet snap is waarom dat ding het dan wel een volledig week normaal heeft gedaan en dan nu ineens de brui eraan geeft, tenminste er van uitgaande dat het waarschijnlijk toch de voeding geweest moet zijn??

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:04
De voeding is 3 jaar oud zeg je zelf. Heeft ie wel een extra 12V connector voor op je mobo?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Dit had een vriend van me ook laatst.
Hij verving zijn voeding door een Antec 550W TrueControl en toen werkte het fatsoenlijk.
Maar dan moet je wel wat geld overhebben natuurlijk :P
maw, probeer eens een andere voeding uit als het kan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 20:47 ]

Verwijderd

Ik heb een keer gehad dat het aan de bios versie van het moederbord lag dat ie er steeds uitklapte. Na het flashen deed ie dat niet meer.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

gertvdijk schreef op 23 juni 2004 @ 20:42:
De voeding is 3 jaar oud zeg je zelf. Heeft ie wel een extra 12V connector voor op je mobo?
Die bestaat niet op de a7n8x :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net alles in een nieuwe chieftec tower gebouwd met een 380 watt voeding, en nu werkt alles weer prima...

heel vaag hoor, je zou toch verwachten dattie dan meteen al de geest gaf en moeilijk ging doen, maar die voeding draaide eerst nog een week zonder problemen.

en bij het bevestigen van het moederbord in de nieuwe kast ramde ik ook nog per ongeluk een een stukje rand van me moederbord af, nog geen halve millimeter van een koperleiding |:(... maar gelukkig het werkt nog :) oefff
Pagina: 1