Upgraden HP fd530 SFF - zelfde koeler gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• x0r
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-06 11:39

x0r

dus ik

Topicstarter
Ik kan een 2de hands HP fd530 heel erg goedkoop krijgen.
Deze wil ik wel hebben omdat ie klein en compact is, en de
mogelijkheid heeft tot upgraden.
specs hier

Op het moment zit er een 2.4Ghz Intel Celeron in, deze zou ik willen vervangen met een P4 3.0HGhz-800. Volgens de specificaties die ik heb opgezocht is dit ook mogelijk. Maar nu is de vraag, kan ik hiervoor dezelfde koeler gebruiken die er nu op zit?

Dit is namelijk niet een standaard koeler, dus niet 1tje die van bovenaf de lucht aanzuigt, maar van de zijkant, omdat het een desktop is en anders de fan niet veel nut zou hebben. :p

De manuals die ik heb gevonden, vertellen mij dit niet precies het enige dat ik kan vinden is dat er maar 3 soorten heatsinks in deze kasten gebruikt kunnen worden (heatsink en fan 1 geheel).

Wordt de P4 3.0 veel warmer dan de Celeron, of zal de koeler ook voor deze CPU geschikt zijn?

There can be only one.... en ik dan ??

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Die P4 wordt zeker warmer, helemaal als het een Prescott is :P OF is het een Northwood ?

Ik weet wel dat de standaardkoeler die ik bij mijn P4 2.4 Northwood kreeg, hem ook op 3.0 nog goed kon koelen, dus de standaardkoelers van Intel zijn zeker niet slecht. Ik weet alleen niet of de Celeron eenzelfde koeler gebruikt.

Anders, gewoon proberen, temps in de gaten houden, en hopen dat het goed gaat. :)

• x0r

x0r

dus ik

Topicstarter
heb ff een temperatuur meting gedaan met de celeron, deze blijft constant rond de 30 graden. Hoeveel warmer wordt die northwood?

nouja dadelijk maar ff de nieuwe processor halen, dan merk ik het wel :+, hopen dat het goed gaat :p

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Afhankelijk van mijn kamertemps: 33-40 stressed @ 3.0 :P

Maakt wel meer lawaai natuurlijk, maar ik heb nu waterkoeling :Y)

Het heeft natuurlijk niet alleen met de koeler te maken, ook airflow, koelpasta E.D. spelen een rol.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gewoon proberen, maar zorg er wel voor dat je de koelpasta er goed opdoet. Scheelt erg veel namelijk :)

I am the great Cornholio!

• x0r

x0r

dus ik

Topicstarter
nou ok dan, heb het geprobeerd, nouja ben het aan het proberen (zit nu op die computer met nieuwe processor. Dus werken doet ie wel. Ik heb de toch maar de originele koeler/fan gebruikt, die andere probeer ik dadelijk ook wel nog ff.

alleen heb ik nu nog een vraagje, op het moment draait de fan van de koeler niet?
is deze soms temperatuurgeregeld of is dit gewoon geen goede zaak?

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:14
x0r schreef op 24 juni 2004 @ 16:08:
alleen heb ik nu nog een vraagje, op het moment draait de fan van de koeler niet?
is deze soms temperatuurgeregeld of is dit gewoon geen goede zaak?
koeler kabeltje aangesloten?

ik heb iig nog geen temperatuur gestuurde boxed fans gezien, dus ik zou het toch even nakijken

• x0r

x0r

dus ik

Topicstarter
kabeltje was aangesloten ;)

nouja tschijnt dat die fan niet helemaal in orde (temp werd toch echt wat te hoog, rond de 60 :X ).
fan wilde gewoon niet starten, je zag wel dat ie wou gaan draaien, altijd van die kleine stootjes dat ie wou beginnen en afentoe draaide hij ook.

nu toch maar weer de celeron koeler erop gezet en nu een constante temp van 40, dus denk dat ik met die andere koeler nog maar eens terug ga...

• x0r

x0r

dus ik

Topicstarter
toch ff snel een update voor mensen die misschien ook een hp d530 SFF willen upgraden.

De nieuwe fan was schijnbaar niet stuk, na een bios update was er opeens een nieuwe optie in bios, namelijk snelheid van fan, schijnbaar was bij de laagste stand de stroom te klein om de fan te laten draaien. Dus die fan zou wel kunnen draaien erop, niet dat dit hoeft want de originele koeler voldoet ook (zelfs op laagste stand -> 30-34 graden).

Pagina: 1