[W2K] Remote shutdown W2k gaat fout

Pagina: 1
Acties:

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Zal even de situatie even uitleggen.
Ik heb 2 laptops, met beiden W2k geinstalleerd, log automatisch in, en beide laptops hebben beiden hetzelfde admin password.
Via het programma LanHelper 1.20, is het mogelijk om pc's in het netwerk uit te schakelen.
Het "remote shutdown" gaat bijna goed, tot dat de melding komt, dat het nu veilig is om de laptop uit te schakelen.
Als ik de laptop zelf uitschakel (start > afsluiten), valt die wel uit, en komt dus niet
die melding.
W2k beschikt zelf niet over het "shutdown.exe" bestand, en heb dat bestand hier vandaan gehaald.
Als ik de laptop via start afsluit, dan kan ik via LanHelper wel de laptop weer wakker maken.
Ik gebruik 2 Compaq E500 laptops, met onboard netwerkkaartje.
In de bios staat niets met betrekking tot energie instellingen, en in w2k staat ACPI-pc geinstalleerd (heb dit ook al omgezet naar standaard pc, maar helpt niet).

And The Only One

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:52

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Als je een windows xp machine hebt kun je daar de microsoft shutdown even vandaan kopieren.
Je kan hem vinden in %windir%\system32 (file heet heel toepasselijk "shutdown.exe")
Misschien dat die wel een goede shutdown kan doen...

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Zuig schreef op 23 juni 2004 @ 23:37:
Als je een windows xp machine hebt kun je daar de microsoft shutdown even vandaan kopieren.
Je kan hem vinden in %windir%\system32 (file heet heel toepasselijk "shutdown.exe")
Misschien dat die wel een goede shutdown kan doen...
Als ik de laptop afsluit dmv het shutdown.exe dat ik in me begin post gepost heb, dan sluit de laptop netjes af.
In de FAQ van LanHelper, staat hier blijkbaar een eventuele oplossing.

Maar ik gebruik W2k NL, en kan de bewuste dingen niet vinden binnen W2k.
Weet iemand hoe deze dingen in de NL versie van W2k heten ?

And The Only One

• Zuig

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

gpedit.msc

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik snap je vraag niet zo goed. Met "shutdown.exe" van Windows XP werkt het wel gewoon goed, maar met die "lanhelper" utility niet? :)

• Zuig

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

elevator schreef op 24 juni 2004 @ 23:54:
Ik snap je vraag niet zo goed. Met "shutdown.exe" van Windows XP werkt het wel gewoon goed, maar met die "lanhelper" utility niet? :)
Dat snap ik dus ook niet precies, in het geval dat Windows XP's shutdown goed werkt is die toch te een hele goede optie ...

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Euhmm, als ik op de prompt van de af te sluiten laptop, shutdown -u geef, gaat de laptop helemaal uit, en is dan wel wakker te maken via LanHelper.
Met gpedit.msc kan ik niet goed de dingen vinden die ze op die link aangeven.
Weet iemand hoe die dingen in W2k NL heten.

And The Only One

Pagina: 1