Toon posts:

probleem met openen ouder software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben in het bezit van apple performa 630 met daar op histotie van 10 jr. daar ik bang ben dat deze het gaat begeven heb ik een apple g4 gekocht.met os 9,2.1
Vervolgens heb ik m.s.Works 4.0a daarover gekopieerd .Dit programma krijg ik niet geopend. Krijg steeds de melding :"'er is onvoldoende geheugen om OLE met works uit te voeren.Sluit andere activi toepassingen af of verklein de hoeveelheid geheugendie voor het systeem geheugen word gereserveerd en start de computter opnieuw."' einde melding.
Allerlij geprobeerd maar houd steeds de zelfde melding.
algemene info : ms works 4.0a grote 2,5 mb versie 1986-1994
besturing performa 630 os 7.6
besuring G4 os 9.2-1 ingebouwd geheugen : 384 mb
Ik zie uit naar uw antwoord
groeten

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:56

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Probeer je nu MS Works vanaf die oude mac naar de nieuwe te kopieren, of andersom?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is wel de bedoeling, alleen lukt het openen niet, het programma staat al op de nieuwe machine

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

In dat geval lijkt het me niet dat die nieuwe PC te weinig geheugen heeft om zo'n oud programma te draaien.
Waarschijnlijk is die oude versie van MS works, doordat het geschreven is voor OS 7, niet compatible met OS 9. Je zou kunnen proberen de bestanden te converteren met een nieuwere versie van Works (als je die zelf niet hebt, en niet wilt kopen, kun je misschien kijken of iemand anders dit voor je wil doen).

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Heeft Microsoft niet de neiging om je systeemmap te spammen met .dll achtige toestanden (*horror*)? Check even of je wat dingen die daar op wijzen uit je oude systeemmap kunt vissen en in je OS9 systeemmap kunt zetten.

Volgens mij is het ook mogelijk om ze langs je applicatie te zetten als je je systeemmap vrij wilt houden van dat soort onzin.

Maar dit is vrij oude OS8 kennis die ik nou spui, gaat niet helemaal op voor jouw situatie.

iOS developer

• osx
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-02-2025

osx

Kan Appleworks niet de oude bestanden aan?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:27
Je mist een aantal extensies.
Wat je kan doen is Internet Explorer 5.17 downloaden en deze installeren => pompt gelijk de juiste spullen in je Extensiemap.

Kijk ook even hier naar: Klik 1x op Works
Druk op apple + I (toon info)
Menuoptie naar Geheugen
Verander de waardes een stukje omhoog.

[ Voor 47% gewijzigd door Uberprutser op 25-06-2004 18:39 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1