[lille2004] Game On

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29
Voor de mensen die zich afvragen wat ze met dit weer moeten doen (vast niemand :P): In Lille is op dit moment onder het mom van 'Culturele hoofdstad van Europa' de tentoonstelling 'Game On'.

Volgens de folder hebben ze meer dan 140 spellen staan. In ieder geval zijn zo'n beetje alle consoles te bezichtigen, en de meeste ook speelbaar. Verder zijn er nog kleine afdelingen die zich richten op één vlak zoals Japan, geluid, concept en alternatieve invoer (Eyetoy bijv) en er is zelfs een 'geheime' afdeling :P.
De tentoonstelling is wel al 2 jaar oud, dus niet alles is up to date.

Al met al is het wel leuk voor de gamefreak om even te gaan kijken. Ik ben er zelf dit weekend geweest (ah, de nostalgie). Mensen met een rijke collectie MAME roms kunnen misschien beter wegblijven >:). Verwacht ook zeker niet iets waar je een hele dag mee bezig bent.

Entree is €5, maar voor studenten €3. Verder is Lille ook wel leuk om rond te lopen :P

http://212.94.174.223/v04-asp2/detail.asp?index=245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee die expositie was vorig jaar in Nederland.

reviews: Game On - De geschiedenis en cultuur van videogames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je iets eerder was geweest had je gewoon in tilburg naar dezelfde tentoonstelling kunnen gaan ;)

(waar ik trouwens wel geweest ben, en het is zeker een leuke tentoonstelling)

[EDIT: te laat :(]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 12:04
Ben eerst in London en daarna in Tilburg al geweest en het was zeker de moeite waard _/-\o_

En juist zeker als je je retro-fix moet krijgen via MAME is het toch leuk om alles eens op de originele hardware te zien, voor de afwisseling.
Ik heb trouwens wat foto's gemaakt in Tilburg, deze staan nu hier: http://home.tiscali.nl/~antipasta/gameon/

The Absence of a Safe Haven Constitutes the Reign of Terror

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29
Hmmz.. zeker gemist :P De NL versie ziet er ook een stuk beter uit..
Afijn, voor alle mensen die net als mij niet opletten, je kan nu naar Lille :P