Certificaat met word en internet explorer probleem

Pagina: 1
Acties:

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-08 16:41
Hallo,

De situatie:
We hebben een word document (Word 2000) met macro's erin, deze willen we aanbieden via ons intranet.
Nu staat Word op de meeste computers zo ingesteld dat macro's uitstaan (beveiliging hoog).
Nu heb ik met selfcert.exe een certificaat gemaakt en deze in word aan het document gekoppeld.
Als ik dit bestand nu lokaal open dan komt hij netjes met het certificaat te vooorschijn en werkt alles prima.
Als ik dit document nu via het intranet open dan krijg ik de melding niet en opent hij het document zonder de macro.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het certificaat niet met selfcert maken maar via je netwerk (hoe ziet dat er uit, heb je een AD?) beschikbaar maken :)

Aanvulling: een certificaat zou geen enkele zin hebben als je met een zelf aangemaakt "niets-zeggend" certificaat al de beveiliging kom omzeilen. Dan hebben virussen het wel erg makkelijk :P

[ Voor 44% gewijzigd door F_J_K op 23-06-2004 17:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-08 16:41
We hebben geen AD, kan er wel eens naar kijken, maar ze willen het weer eens morgen klaar hebben....bazen :(

Dit word dat ook een test certificaar, later tijdstip wordt een echte aangevraagd.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:06
Het kan wel met dat certificaat, echter je moet het toevoegen aan de trusted certificates bij elke gebruiker

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

certificaten gemaakt met selfcert werken alleen maar op de lokale PC, daar komt nog bij dat het een certificaat voor een document is en niet voor een webpagina. Open je een word document met IE dan ziet IE het als webpagina en moet je gebruik maken van een certificaat in je webserver (SSL)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.