Toon posts:

[SQL] foutmelding bij maken tabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een tabel aan te maken met de volgende sql commando.
Dit commando stuurd een access database aan.

code:
1
create table test (id LONG AUTOINCREMENT PRIMARY KEY)

Ik krijg de volgende foutmelding:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in CREATE TABLE statement.

/test/fitforbusiness/admin/modules/database_process.asp, line 5

Ik heb overal gezocht, maar het commando schijnt te kloppen.
Misschien heeft het te maken met 1 of andere beveiligingsreden, maar ik kan wel velden toevoegen.
Wat zou nog meer het probleem kunnen zijn? en hoe zou ik dit eventueel kunnen oplossen?

Verwijderd

Het is of LONG of AUTOINCREMENT. Niet allebij

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk...heel erg bedankt...wat stom ook 8)7

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 17:34:
Het is of LONG of AUTOINCREMENT. Niet allebij
En hoe weet je dan welk datatype gebruikt wordt :?

Geen ervaring met Access, maar lijkt me nogal wazig :P

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 23-06-2004 17:41 ]

Verwijderd

Bosmonster schreef op 23 juni 2004 @ 17:40:
[...]

Stap in de wondere wereld die Microsoft heet :Y)
Kheb het ook maar net uitgeprobeerd :P

Verwijderd

Bosmonster schreef op 23 juni 2004 @ 17:40:
[...]

Bij access heb je niet zoveel datatypes. AUTOINCREMENT wordt gelezen alszijnde een long (o.i.d.)

Collega heeft een heel lijstje met hoe access zijn datatypes noemt, best vreemd soms

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Access is een dom produkt, dat met een hele slechte DB-engine op een hele slechte manier hele slechte databases bouwt. Zie het als 'My First Database', ziet er allemaal leuk uit maar eigenlijk functioneert het voor geen meter.

MSDE is gratis, en bevat de volledige SQL Server engine (hint, hint, hint).

Professionele website nodig?

Verwijderd

curry684 schreef op 23 juni 2004 @ 17:51:
Access is een dom produkt, dat met een hele slechte DB-engine op een hele slechte manier hele slechte databases bouwt. Zie het als 'My First Database', ziet er allemaal leuk uit maar eigenlijk functioneert het voor geen meter.

MSDE is gratis, en bevat de volledige SQL Server engine (hint, hint, hint).
Ach, als jij binnen je bedrijfje een database wilt benaderen waar jij de enige persoon van bent die er zo afentoe eens wat inzet of uithaalt en je hebt weinig tijd voor diepgaande studie naar programmeren en databaseontwikkeling, dan denk ik dat access zelfs één van de beste keuzes is.
Vooral ook omdat je er programma's in kunt maken en je er dus niet een applicatie op hoeft te bouwen of te laten ontwikkelen.
Niet dat ik weet wat MSDE is overigens :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 18:04 ]

Verwijderd

Klopt. maar als je dient wel een SQL Server 2000 licentie te hebben. Access is gewoon leuk als je een klein databaseje wilt hebben, met een paar tabellen, waar je gemakkelijk een update op kunt uitvoeren.

Hier bijvoorbeeld kregen wij voor banners een access database, die werd door een manager van een reclame bureau bijgehouden. eens in de maand een paar wijzigingen, dus loonde niet om daar editschermen voor te gaan maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 18:04:
Klopt. maar als je dient wel een SQL Server 2000 licentie te hebben.
Waar haal je die wijsheid vandaan ?

Microsoft SQL Server 2000 Desktop Engine (MSDE 2000) is a free, redistributable version of SQL Server 2000 that can now be downloaded from the SQL Server website. The MSDE 2000 download provides users with the right to install and use MSDE with your applications or development projects. You must register for the right to redistribute MSDE with your applications.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 20:07:
[...]

Waar haal je die wijsheid vandaan ?

Microsoft SQL Server 2000 Desktop Engine (MSDE 2000) is a free, redistributable version of SQL Server 2000 that can now be downloaded from the SQL Server website. The MSDE 2000 download provides users with the right to install and use MSDE with your applications or development projects. You must register for the right to redistribute MSDE with your applications.
K. ooit (6 mnd<) heeft een collega dit uitgezocht. Dus of het is veranderd, of er heeft iemand zitten slapen

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Die heeft hard en diep zitten slapen, want ik heb het een anderhalf jaar geleden ook uitgezocht en toen was ie ook al gratis en freely redistributable ;)

Professionele website nodig?

Pagina: 1