Radeon 9800 Pro - geen beeld tijdens booten

Pagina: 1
Acties:

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17
Ik heb een maandje geleden een Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB gekocht en tot een paar dagen geleden deed hij het prima. Sinds een paar dagen echter krijg ik gewoon geen beeld als ik mijn PC aanzet; mijn Medion TFT geeft dan een raar icoontje weer met een PC met een kruis erdoor (dit is niet hetzelfde als "no signal"!) en eronder "www.onpanel.com" (dat adres werkt overigens niet). Pas als Windows opstart, krijg ik plotseling beeld.

Ik heb dus vanochtend mijn oude GF4 Ti4200 in mijn PC gepropt en jawel hoor, die gaf wel gewoon meteen beeld. Ten slotte mijn 9800 Pro er weer in en dit keer mijn monitor aangesloten op de DVI-poort, met het bijgeleverde stekkertje. En jawel... ook nu gewoon beeld tijdens het booten.

Hieruit concludeer ik dus dat de VGA-poort het blijkbaar (deels) heeft begeven. Is er misschien nog iets anders wat ik hieraan kan doen, of misschien iets stoms dat ik over het hoofd zie, voordat ik terug race naar Alternate? :)

Ik heb de search nog gebruikt en wel een vergelijkbaar topic gevonden, maar dat was iemand die de standaard koeler op demkaart had vervangen door de Arctic VGA Silencer. Ik heb dus echt helemaal niets met de kaart gedaan verder.

[ Voor 3% gewijzigd door NNF op 23-06-2004 17:07 ]

Verwijderd

Ik heb een soort gelijk probleem gehad. :(
Vorige week mijn nieuwe r9800pro gekregen dus eerst de oude vga-drivers verwijdert toen reboot en de nieuwe kaart erin, dus zou je denken dat xp hem direct herkent, :r maar nee hoor ook geen signaal naar monitor op beide poorten niet.
Veel geprobeerd maar uiteindelij eerst weer oude gf2 geinstalleerd en toen zonder het verwijderen van de drivers de r9800 erin.
En voila hij werkt. Ik heb de oude drivers er nog in staan maar geeft geen conflict dus laat het eerst zo.
Maar hoe zit het nou als ik xp helemaal opnieuw installeer??
Krijg ik dan ook weer hetzelfde probleem? :'(
Of doen we iets verkeerd??? 8)7

• NNF
Jouw probleem is toch anders ;)

Ik krijg wel beeld, maar pas zodra Windows opstart. Daarvoor, tijdens de POST en het Windows-opstartscherm, zie ik dus helemaal niets.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:02

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

en als je nu eens in uitvoeren cmd ingeeft, krijg je dan ook geen beeld daarin (dosscherm zoals bootscreens..)?!

kan niet een mobo driver update nodig zijn, voor vga ipv supervga?!

damn, heb even goed gelezen, ti werkt wel.. denk dat je eigen conclusie correct is... RMA that sucker!! >:)

Je zou eens in veilige modus en alle drivers kunnen deinstalleren, niet rebooten, drivercleaner3 voor zowel nvidea als ati cleanen, eventueel regsweep draaien en dan na rebooten de bijgeleverde drivers installeren...( na windows detectie van vga card) updaten naar wens.. (maar dan zou je na het resetten na de veilige modus eventueel al resultaat zien....)

[ Voor 63% gewijzigd door SAiN ONeZ op 23-06-2004 21:44 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde: 'softice' op mijn tft totdat XP klaar is..

Hij start dus op op mijn tv-out, ook als deze ervoor was uitgedaan! Kennelijk ziet het BIOS dit als primair scherm.

Verder is het volgens mij niet erg.

• NNF
Owww... wacht eens even... dit is idd gekomen sinds dat ik de TV-out gebruikt heb! Interessant... ga eens kijken of daar iets aan te doen valt. :)

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
NNF schreef op 24 juni 2004 @ 22:23:
Owww... wacht eens even... dit is idd gekomen sinds dat ik de TV-out gebruikt heb! Interessant... ga eens kijken of daar iets aan te doen valt. :)
In de BIOS al gekeken naar een optie als 'initialize PCI video first', of iets in die trant?

• NNF
Nee, dat is het niet... wat ik al zei, mijn oude Geforce doet dit niet. Het lijkt er op dat de kaart tijdens het opstarten denkt dat de TV mijn primary display is. Ik heb net de kaart op de tv aangesloten en opnieuw opgestart en jawel, ineens verscheen er een Asus-scherm en het Windows-opstartscherm op mijn TV. Raar maar waar :?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:02

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

em niet op clone zetten, maar op enkel primary display.. of in de geavanceerde instellingen even die kaders met meerdere displays uitschakelen, zodat enkel je monitor groen staat (aan) de overige rood (uit)

leuk zo een nieuwe kaart met hele nieuwe tabbladen.. :+

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 07:40

Thunde®

Don't Worry :)

Je TFT kan geen 50 herz aan (van de tv-out) die de videokaart uitzend, daarom krijg je pas vanaf Windows beeld, daar springt het om op de normale verversingsfrequentie.

Mijn spec's | Modelbouwforum

Verwijderd

Thunde® schreef op 24 juni 2004 @ 23:43:
Je TFT kan geen 50 herz aan (van de tv-out) die de videokaart uitzend, daarom krijg je pas vanaf Windows beeld, daar springt het om op de normale verversingsfrequentie.
Klinkt aannemelijk. Wel gek dat ie 50 Hz uitzendt terwijl de tv uit staat en de kaart dit ook kan herkennen (terwijl in de driver ook alleen de tft is geselecteerd).

Trouwens had ik er ook last van met mijn gf2, bij bepaalde nvidea drivers.. en dan weer soms wel en soms niet. Ik dacht eerst dat mijn hele computer naar de kl*te was, ik huilend de support bellen, in safe mode de driver teruggezet.. terwijl dit dus helemaal niet nodig was.

Het blijft vreemd, ook al omdat volgens mij de meeste met een tv out dit probleem moet hebben.. en dat zijn er velen.

:? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 01:04 ]

• NNF
Ik heb Sapphire net een email gestuurd hierover... misschien dat zij iets weten. :)

• NNF
Hmm, tot nu toe komen ze niet echt met nieuwe feiten... :P
Hello,

It seems strange that this problem should only occur after you have plugged
in the TV. There is a known problem with some monitors when the card outputs
at 50Hz during boot-up - these monitors cannot detect a signal at refresh
rates this low. Is there any way to adjust the settings on you monitor - or
reset to factory defaults?

Regards,

English Technical Support

Euro Technical Support & Service Team
Ik bedoel... mijn monitor heeft hier niks mee te maken. Die videokaart geeft ineens een 50Hz signaal tijdens het booten terwijl ie dat eerst niet deed.

[ Voor 14% gewijzigd door NNF op 28-06-2004 19:59 ]

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
ik heb hetzelfde met de Aldi MD8083 van april dit jaar.
Opstarten met dat www.onpanel.com meldinkje maar verder start ie goed op. Het duurt volgens mij wel wat langer dan normaal maar ik zie dus niets verder. Het eerste wat je zie is het WELKOM scherm van XP. Graka is dus een 9800XXL
Heeft iemand hier al een goede oplossing voor.
Heb inderdaad TVout in gebruik maar maakt niet meer uit of die aan of uit staat.

P.Duh! lekker puh!

Pagina: 1