G-Force 2 gts op 400MHz?

Pagina: 1
Acties:

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 21:40
Ik zit al een tijdje te overwegen als ik een asus 7700 g-force kaart wil kopen ja of nee.

Mijn systeem heeft nu een AMD k6-2 400 MHz, 128 MB geheugen, 200W voeding (upgraden?).
Mijn huidige kaartjes bestaan uit een 4MB-primaire-k*t kaart welke 420 3d-mark punten haalt :(
en een voodoo2 kaart welke net 1200 punten haalt.

Mijn vraag is dus nu, is het verstandig om zo'n geval te kopen voor 6 bankjes (norrod)
Schiet ik er qua snelheid veel mee op?
Stabiel?

Of moet het een andere kaart worden?

Verwijderd

nah ik dacht het wel een score van tussen de 3500 en 4000 is haalbaar :)

• joffri
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
is een goede upgrade..

daarnaast als je strax je mobo en prc vervangt voor een a7v met een duron XXX@XXXX
misstaat die videkaart ook niet in je systeempje..die kaart kan nog wel een poosje mee =]

• jan-marten
Dat dacht ik dus ook, ik wou dus eentje gaan halen, maar met het verhaal van de NV20 chipset denk ik ook, w8 ff, straks g-force nog goedkoper...

(net een week nadat je die g-force hebt gekocht weet je wel :'( --> dit had ik dus niet met die voodoo2 kaart, net gekocht tijdens prijsdaling :) )

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
koop beter een mx of een normale geforce, die k6-2 haalt zelfs uit die 2 kaartjes nog niet het maximum dus merk je toch geen verschil tussen een geforce sdr/ddr/2 gts/mx/pro/ultra ofzo

• jan-marten
Ik wil dus liever NIET een mx, waarom? ik hoor overal zulke slechte verhalen (lage 3d-mark score etc)

Maar ik ga dus zo'n ding kopen vanmiddag, ik kom thuis, installeer dat ding, vol verwachting, slaat die voeding eruit... is dat mogelijk???? (of overgaan richting 300 W voeding)

Verwijderd

Ik wil dus liever NIET een mx, waarom? ik hoor overal zulke slechte verhalen (lage 3d-mark score etc)
En waarom hoor je zoveel slechte verhalen? Omdat zoooooooooveeeeeeeeel mensen die kaart hebben.

• jan-marten
nee, als ik hier een beetje aan het lezen ben, lees ik allemaal verhalen over dat de MX hen in de steek laat (correct me if i am wrong)

Tja, zo denk ik erover eigenlijk

Verwijderd

ik zou wel een mx kopen (is echt wel een goed kaartje hoor!), tenzij je van plan snel ook een nieuwe proc. + mobo te kopen

• Ceaser
je heb niks aan zo'n gts als je niet je mobo & cpu ook een keer gaat upgraden omdat zo'n k6-2 een vette limiet is over zo'n gts.
Je hebt dus totaal niks aan die gts als je met die k6-2 blijft pielen, die trekt een mx gewoon net zohard vooruit als een geforce, of in jou geval een 2 gts

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Je loopt jezelf alleen maar te sollen, en je 3dmark score zal niet eens de 3000 halen denk ik, de k6-2 is gewoon te slecht voor zo'n kaart die cashe op die chip en mobo zijn zo slecht dat je dan echt alleen in extreme hoge resoluties nog wat fpsjes haalt, maar bij lage, wanneer het op de proc aankomt zal je evenveel hebben, een neefje van mij heeft een MX op een k6-2 450 , nou das ook bagger hoor, geen 1 spel loopt echt goed zodra het een beetje zwaar is, maar sommige mensen zeuren niet zoveel als ik en vinden 15fps zat, maar ik raadt je het zeker AF!!!!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 20:20
weet je wat ik zou doen...
nu je voeding toch is geploft.. {AT nog zeker?}

die vid-kaart inruilen.. een kast-msi mobo-duron kopen... en wachten tot die vid-kaarten weer wat goedkoper zijn... en dan voor 400,- een gf2-gts kopen

trouwens... IK HAAT JOU! ik gisteren ook naar norrod voor zon asus7700 zijn ze uitverkocht.... nu weet ik wie dat heeft gedaan :-)) ..... maar een bij funprice gehaalt voor 3tientjes extra..

en laat ik het zo zeggen... die kaart is wel snel.... maar je moet er een SNELLE processor voor hebben... iemand die ik ken heeft een gf1-ddr op een duron 1000mhz en die is iets sneller dan mijn gf2 op mijn celeron633@950

duuuuuuuuuus... serieus teruggaan en een duron kopen... mijn advies
{nee dit doe ik niet om jouw GF2 nog voor 3 tientjes goedkoper te krijgen :-))

• Ceaser
Maar ik ga dus zo'n ding kopen vanmiddag, ik kom thuis, installeer dat ding, vol verwachting, slaat die voeding eruit... is dat mogelijk???? (of overgaan richting 300 W voeding)
er staat is dat mogelijk, volgens mij heeft hij nog geen geforce gehaald, maar beter ook.

• Rickstah
  • Laatst online: 28-08 08:06
ff een ander vraagje,...wanneer gaan de prijzen van de geforce2(mx) echt zwaar omlaag ?? wanneer de geforce3 komt jah,...maar wanneer ? of iets anders ?!:?

• Carel
DE MX zal niet zo gauw veel omlaag gaan hoor, op de hcc zat je rond de 330 gulden, ik denk niet dat het richting de 200 gaat ofzo, de GF2 zal daarintegen, samen met de pro enz wel een heel stuk dalen lijkt mij als de GF3 komt, ze kunnen daar moeilijk 2000 piek voor gaan vragen ??

• Rickstah
  • Laatst online: 28-08 08:06
jah,.....maar de mx is toch gewoon een lichte versie van de 2 :?:? de gts, pro en ultra zijn de zwaarste !! die zullen als laatst omlaag gaan dan ! toch ?:?

• slacksoff
  • Laatst online: 29-08 20:20
het geheugen word niet snel goedkoper... daar betaal je vaak voor.

kijk maar eens... een gf1-ddr is f550,- bij een bepaalde winkel... en een gf2 is 600,-
beiden asus-pure

die 5 tientjes is het verschil tussen de nvidia chip..

en aangezien het geheugen [en vooral die DDR] niet bepaald in prijs daalt.. denk ik dat de prijzen van de DDR kaarten niet zover zullen gaan zakken de komende weken/maanden.

• Carel
In verhouding zal de MX niet zoveel zakken , juist de dure versies zakken , de MX is al budget.....

• Speedy
  • Laatst online: 28-08 13:46
Op zaterdag 23 december 2000 12:20 schreef jan-marten het volgende:

ROFL, en jij denkt dat je met die 400mhz een GTS veel sneller krijgt als een MX? Think not. Als je van plan bent nog een tijdje door te gaan met je systeem dan zeker een GeForce 2 MX, een GTS is een keer zo duur en voor die 300 piek kan je leuke andere dingen voor je pc halen waar je meer aan hebt.

ow ja, dat is als tie wil draaien op je mobo, ik ken redelijk wat mensen die een GeForce (maakt niet uit wat) wouden laten draaien op een oud mobo, kwamen van een koude kermis thuis en zitten nu met een snelle AMD :) Een GeForce 256 zeker niet halen op die plank van je.

ut kan goed gaan, maar hou er rekening mee dat je oudere hardware (ik spreek uit ervaring met een P2B-F die niet echt zuiver met mijn GTS om wou gaan) soms vervelend kan wezen.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1