[Mac OS X] Hele simpele FTP client

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91325

Topicstarter
Ben opzoek naar een hele simpele FTP client voor MacOS X. Is niet voor mij, maar voor mensen die vaker iets naar me moeten sturen en dat gaat het lekkerste per FTP. Alleen is Fetch al te moeilijk.

Het liefst een heel simpel icoontje wat ik van tevoren al kan instellen met het adres/gebruikersnaam/ed, waar ze gewoon bestanden opslepen en dat die dan uploadt. Meer hoeft die niet te kunnen. Maakt ze alleen maar door de war.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik gebruik zelf Cyberduck, die is niet supersimpel, maar wel makkelijk te begrijpen. Bovendien: gratis (en een leuke dock-icon).
Verder hoor ik veel goede dingen over Transmit.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114866

transmit doet precies wat je wilt: favourites aanmaken, en dan sleur en pleur. Let er wel op dat je in de trial versie maar tien minuten kunt werken en dat die ook geen favourites doet. Ook Transmit heeft een mooi icoontje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-07 16:55

chem

Reist de wereld rond

Waarom geen Folder Actions?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osx
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-02 12:29

osx

Anoniem: 91325 schreef op 23 juni 2004 @ 16:39:
Ben opzoek naar een hele simpele FTP client voor MacOS X. Is niet voor mij, maar
..knip..
Iemand een idee?
Is via de Finder niet simpel genoeg? Appeltje-K, vul in ftp://tralala en klaar. Voor het gemak een aliasje maken van de verbinding. Overzetten is een kwestie van slepen van bestanden, makkelijker kan haast niet dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
osx schreef op 23 juni 2004 @ 16:53:
[...]

Is via de Finder niet simpel genoeg? Appeltje-K, vul in ftp://tralala en klaar. Voor het gemak een aliasje maken van de verbinding. Overzetten is een kwestie van slepen van bestanden, makkelijker kan haast niet dacht ik.
alleen jammer dat dat read-only is heh?
Niet iets waar de TS wat aan heeft dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 22:37
Canaria schreef op 23 juni 2004 @ 16:41:
Ik gebruik zelf Cyberduck, die is niet supersimpel, maar wel makkelijk te begrijpen. Bovendien: gratis (en een leuke dock-icon).
Verder hoor ik veel goede dingen over Transmit.
Cyberduck is primagoed. Vooral de laatste versies draaien lekker stabiel.

Obviously you're not a golfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
een programma ala cyberduck is al veels te gecompliceerd en uitgebreid.... is dat Folder Actions hetzelfde als gewoon ftp:///blablabla invullen in finder? Dat lijkt me wel interessant.

Nadeel is dat ik zelf geen mac heb om uit te proberen helaas :( Zal binnenkort die emulator maar eens installeren om te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-07 16:55

chem

Reist de wereld rond

Folder Actions zijn event-listeners voor Apple Script. Google er maar eens voor, komt er in de praktijk op neer dat je ze een bestand in een folder kan laten gooien en dat er dan automatisch een AppleScript kan worden opgestart die dat upload en vv de map weer leegmaakt.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:46

Maximus

There is no substitute

ben zelf erg fan van Transmit, het programma kan alles wat ik wil en wat ik verwacht dat het er in zit zit er in. Voor mij transmit, hoewel ik het truuckje van de Finder niet kende.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115636

Dit is een linkje naar een upload droplet, je moet het script eerst ff in Scripteditor openen om de ftp gegevens erin te zetten, opslaan, en daarna kan je files erop slepen die dan automatisch ge-upload worden. :) Ik krijg het alleen niet aan de praat..

edit: hier dus.

Oh het werkt wel, ik probeerde de bijgesloten readme file up te loaden en dat werkte niet. Misschien omdat die op een mounted disk image stond.. Een file van mn HD kon ik wel uploaden.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 115636 op 25-06-2004 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:29
DE FTP client voor de Mac is nog steeds Fetch.
Gebruik het al zo lang als het bestaat :D

Mocht je heel lui zijn: Fetch 4.03

Geen dank ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Uberprutser op 25-06-2004 18:28 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29517

...

Alleen is Fetch al te moeilijk.

...
Geen dank! :-)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 29517 op 25-06-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:29
Laat ik maar is een uurtje :Z en daarna nog is proberen mensen te helpen B)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 22:45
maak anders een webpagina met scriptjes erachter die het vuile werk opknappen voor die mensen?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Anoniem: 114866 schreef op 23 juni 2004 @ 16:46:
Ook Transmit heeft een mooi icoontje :)
De rede waarom ik transmit ook zo leuk vind. Het is echte een sleep pleur programma en werkt mooi.
Ik zou voor transmit gaan :)

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

ik vind Transmit, behoorlijk gebruiks vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Transmit:

Afbeeldingslocatie: http://www.panic.com/transmit/images/screen-1.gif

En volgens mij kon je hem ook zo instellen dat hij maar 1 deel van venster heeft. (Alleen de server-inhoud en niet de local gedeelte) En kan je hem vanuit de Finder er alles inpleuren.

http://www.panic.com/transmit/index.html

Dit kon tenminste onder MacOS9 weet niet hoe het met MaxOS X zit. Ik heb daar jammergenoeg nog geen ervaring mee.

[ Voor 7% gewijzigd door T-Junkie op 29-06-2004 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb de ultieme client gevonden. Drop Site Courier. Je kan icoontjes maken met vooringestelde instellingen voor Mac en Windows clients.
Deze icoontjes mail je door en ze hoeven de bestnanden alleen maar erop te slepen en je krijgt nog een mailtje zodra het erop staat ook.

http://www.frodis.com/courier.html

Transmit ziet er ook goed uit, maar voor iemand met 0,0, maar dan ook 0,0 verstand ervan toch nog best pittig.
Pagina: 1