Toon posts:

[Acer Ferrari 3000] vervangen videocard mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb in mijn acer ferrari 3000 laptop met een ATI® Mobility Radeon® 9200 met 128MB dedicated video memory, echter kom er achter dat deze geen ondersteuning geeft aan de nieuwe pixelshaders (min. 2.0 terwijl de 9200 tot 1.4 understeund). (en dat heb ik in de nabije toekomst wel nodig)

de nieuwe ferrari 3200 laptop komt met een Radeon 9800 Pro, welke WEL 2.0 pixel en vertex shaders ondersteund.

De vraag is: kan ik gewoon in de winkel een Radeon 9800 videocard kopen en deze zelf vervangen met mijn huidige 9200.? (eigenlijk zoals een desktop variant of ligt dat bij een laptop iets anders) In de user manual kan ik daar niks over vinden (wel bv vervangen hdd, of geheugen) Of zijn deze geintegreerd in het moederboord?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

Nee, een laptop heeft een "videokaart" op het moederbord zitten..
Het is niets anders dan een chip. Deze kan je niet vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
dus heel het moederboord vervangen, lijkt me dat je dat niet ff zelf doet. Heb 'em gekocht bij infomatique, is dat iets wat je kan vragen in een winkel of ze dat voor je doen???.

Trouwens denk je dat zo'n vervangingsklus onder de 200 euro kan blijven (incl. moederboord + uurloon)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 16:37:
dus heel het moederboord vervangen, lijkt me dat je dat niet ff zelf doet. Heb 'em gekocht bij infomatique, is dat iets wat je kan vragen in een winkel of ze dat voor je doen???.

Trouwens denk je dat zo'n vervangingsklus onder de 200 euro kan blijven (incl. moederboord + uurloon)
Als je het hele moederbord wil gaan vervangen gaat dat wel een aardige duit kosten. Kijk alleen al maar naar de prijs van zo'n radeon 9800 pro chip.
Gaat dus absoluut niet lukken voor onder 200 Euro.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 16:42 ]

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:56
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 16:31:
heb in mijn acer ferrari 3000 laptop met een ATI® Mobility Radeon® 9200 met 128MB dedicated video memory, echter kom er achter dat deze geen ondersteuning geeft aan de nieuwe pixelshaders (min. 2.0 terwijl de 9200 tot 1.4 understeund). (en dat heb ik in de nabije toekomst wel nodig)

de nieuwe ferrari 3200 laptop komt met een Radeon 9800 Pro, welke WEL 2.0 pixel en vertex shaders ondersteund.

De vraag is: kan ik gewoon in de winkel een Radeon 9800 videocard kopen en deze zelf vervangen met mijn huidige 9200.? (eigenlijk zoals een desktop variant of ligt dat bij een laptop iets anders) In de user manual kan ik daar niks over vinden (wel bv vervangen hdd, of geheugen) Of zijn deze geintegreerd in het moederboord?
Die Acer Ferrari 3200 komt met een Ati Radeon 9700 128 MB hoor ! Niet met een 9800 pro. En nee je gpu is niet zomaar te vernieuwen, je cpu waarschijnlijk wel als je beetje moeite doet.

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Een videokaart is tegenwoordig wel te vervangen, maar nog lang niet elk merk heeft dit geimplementeerd. Alienware was de eerste, en Dell heeft het nu ook meen ik. De Acers hebben dit naar mijn weten helaas nog niet.

Trouwens, nu dat Nvidia en ATI beiden een standaard voor mobiele gpu's hebben voorgesteld, zullen andere merken snel volgen. :)

[ Voor 24% gewijzigd door mbvisiontt op 29-06-2004 23:33 ]

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Bij de dell xps kan het, en bij de alienwares ook.....bij deze niet.
Pagina: 1