Toon posts:

Verwisselen voor en achter kanaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is al meer gesteld, een antwoord is er nog niet gegeven:
Is het mogelijk (zo ja, hoe?) het voor en achter kanaal softwarematig te verwisselen? Dus zonder achter de pc de stekkertjes elke keer te moeten verwisselen.
Voor het geval dat dit alleen bij bepaalde hardware kan: Ik heb onboard 5.1 Realtek AC'97 geluid.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:25
Als je soundstorm hebt kan het met het bijgeleverde programma. Maar ik heb zo'n idee dat je een gewone realtek hebt.

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
offtopic:
waarom wil je voor- en achterkanaal steeds wisselen?

stp - PSN ID: stp_4

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

olof schreef op 23 juni 2004 @ 16:32:
Als je soundstorm hebt kan het met het bijgeleverde programma. Maar ik heb zo'n idee dat je een gewone realtek hebt.
Dat kan met de soundstorm wel, maar volgens mij niet met het standaard programma. Ik moest er een tooltje voor downloaden.
Overigens wel te vinden op de site van nvidia.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd een gewone Realtek.
De reden dat ik ze graag wilde verwisselen was dat ik normaal gesproken gewoon 2 kanaals muziek wil luisteren via mijn versterker (boxen staan in 'achter kanaal' positie) en ik het idee had dat dit kanaal bij een 4-kanaals instelling veel zachter werd doorgegeven dan het 'voor kanaal'. Dit bleek echter een mixer instelling van windows te zijn, die ik over het hoofd gezien heb. Aangezien ik bij het bekijken van een film graag het 'voor kanaal' uit de Trust boxjes naast mijn monitor wilde hebben, moest ik de stekkers, waar ik slecht bij kan, elke keer ondraaien.

Probleem is nu dus op een andere manier opgelost: stereo muziek luisteren over het 'achter kanaal' en de boxen voor dempen mbv de mixerinstellingen van windows.