Toon posts:

Nieuwe videokaart compatible met mijn wat oudere mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eigen gegevens:
Asus mobo K7V
proc:AMD Athlon Slot A 800MHz
1Gb SDram geheugen
AGP: AGP/ pro /versie 2- , 2X, 4X compatible (volgens mij 3,3 volt?)

Beste tweakers,
Ik zit te twijfelen over een nieuwe videokaart wat mijn GForce1 (asusv6800) trekt al die nieuwe games niet helemaal perfect meer.
Ik zit te twijfelen over een Ati radeon 9800 pro of iets dergelijks.
Of deze bijv: http://www.maxpc.nl/N_art_12985.html

Zal dit gaan werken of zal ik toch moeten overgaan op een nieuw bord met processor en dergelijke?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Whaha een Radeon 9800 Pro met die processor, is net als een ferrari motor in een Fiat stoppen :P. Kan je beter een Geforce 4 mx 4000 kopen of idd een nieuw moederbord met processor en een radeon 9800 pro/xt. Maar dat wordt wel een dure grap.

Een Gf mx 4000 is al voor 60 euro te kooop bij mycom. Is een 128 MB versie en agp 4X. Trekt de meeset spellen met jouw processor met een redelijke framerate.
Hou wel in gedachten dat je om wat nieuwe spellen dan over een half jaar weer moet upgraden.

[ Voor 46% gewijzigd door Notna op 23-06-2004 16:20 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Nieuwe videokaarten zijn 1,5volt dat betekend dus dat je een nieuw mobo zou moeten halen. Ik zou als ik jou was ook een cpu upgrade doen, want je cpu si dan heel erg de bottle nek ;) !
Dan zul je dus minstens nieuw mobo+cpu+GPU moeten halen. En daarbij komt natuurlijk ook dat je dan ddr geheugen zal moeten kopen.

Mobo: 80euro. 2500+: 75euro, 1gb ddr: 175euro, GPU: 200euro?
Dat is een redelijke investering ;) !

maar dit kun je allemaal zelf vinden, lees de faq dan zie je dat je zelf meer research moet doen!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 16:21 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij is zijn bord juist zowel voor 3.3v als 1.5v geschikt. Nieuwere moederborden zijn vaak alleen nog voor 1.5V kaarten geschikt.

Ik heb nog een P2-350 (asus p2b) met een geforce 4 TI4200 draaien (ook 1.5V dacht ik). Wil ook nog prima :P

Maar het heeft verder weinig zin hoor om zo'n snelle kaart te gebruiken met zo'n relatief langzame processor. De cpu kan de vga kaart simpelweg niet snel genoeg van data voorzien waardoor spellen nog steeds traag gaan. Je kunt beter cpu+mobo+mem ook nieuw kopen.

[ Voor 35% gewijzigd door Palomar op 23-06-2004 16:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat wordt dan een nieuwe vlambak in elkaar zetten! :7
Maarja, wie weet, ik dacht mischien draait het wel enzo.