Gif laadt niet met IIS

Pagina: 1
Acties:

• Raydiation
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2014
Oke dit verhaal is al een paar keer langs gekomen hier op tweakers maar zonder oplossing

Het probleem luidt als volgt:
- Webserver draait IIS onder XP prof;
- Webpagina is binnen in het netwerk (http://192....blaha) geheel goed zichtbaar en alle plaatjes worden geladen. -> het oproepen van http://www.blahb.nl/images/image.jpg geeft 404
- Als de pagina wordt opgeroepen vanuit een externe locatie komt er een kruisje in beeld voor alleen gif files (JPG's en de rest van de pagina laadt wel prima!!!);

Note: (geen firewall aanwezig; alleen een wireless gateway; de instellingen voor access zijn voor de root domein ingesteld als lezen, schrijven, etc. (alles dus aangevinkt alleen voor scripting staat uitvoeren uit)

Welke actie moet ik ondernemen om de gif'jes zichtbaar te maken vanuit een URL.
(persoonlijk denk ik: dit is een 'rechten' probleem, geen explorer probleem)

Ervaringen en tips uiteraard welkom!

Whoehaaaaaah

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
waarschijnlijk staat in je html code de verkeerde locatie van het plaatje of staat hij verwezen naar een ip op de localhost of 192. adres. Geef anders de URL even.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je de directory listing hebt en je klikt dan op een gifje, werkt het dan wel?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Raydiation
Midget: nee, de locatie staat goed, thanks anyway!

BtM909: goede tip! zodra ik thuis kom ga ik dat even checken. het vinkje voor dir. browsen staat nu n.l. uit in IIS.

I'll keep you posted.

Whoehaaaaaah

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Als je de directory en bestandsrechten vertaald naar de bekende 3 cijfertjes, wat heb je dan?

Ik gebruik normaal gesproken dir 755(xwrx-r-x-r) en bestand 644(-wr--r--r).

Het klonk alsof je zei dat exectute uit staat.. Dat heb ik ook eens weg gegooid, maar kon toen ook ineens geen plaatjes openen :S

Anyway, gebruik je NTFS?

• Raydiation
Even een kleine update:

Actie 1:
Met directory browsing aan zie je de gif-files wel staan. Op het moment dat je hem aanklikt opent hij hem in een place holder met een rood kruis. Heerlijk. Ook het aanroepen van de URL geeft hetzelfde.

Actie 2:
Ik heb op de directory in IIS de permissions op Public Website gezet. Vertaald in Unix weet ik niet hoe dit er uit ziet. Maar voor gifjes bekijken zou je denken dat er niet meer voor nodig zou moeten zijn.

(als ik 'Script source read & execute' aan zet dan krijg ik een serieuze waarschuwing van IIS om dit niet te doen omdat dan iedereen scripts kan uploaden en uitvoeren)

Whoehaaaaaah

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

Het .jpg bestand is wel een RGB jpeg? ik heb laatst hetzelfde met een jpg gehad, die stond op CMYK, na converteren naar RGB met PhotoShop was het plaatje wel weer zichtbaar!

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 16:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Is dit toevallig een hele grote gif? IE heeft problemen met het laten zien van grote gifs (denk aan 2000x3000 pixels)

Signatures zijn voor boomers.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Staan je mime-types allemaal goed ingesteld op de server?

Een linkje naar je server zou ook wel kunnen helpen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 25-06-2004 10:41 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Raydiation schreef op 23 juni 2004 @ 16:15:

Note: (geen firewall aanwezig; alleen een wireless gateway; de instellingen voor access zijn voor de root domein ingesteld als lezen, schrijven, etc. (alles dus aangevinkt alleen voor scripting staat uitvoeren uit)
De fout moeten veroorzaakt worden door die wireless gateway, deze hebben meestal een interne simpele firewall, waarschijnlijk net deze een andere domeininstelling voor extern verkeer en blokkeert deze requests naar andere mime-types dan text/html.

andere dingen zijn niet fout, aangezien de afbeeldingen intern gewoon wel functioneren en oproepbaar zijn...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Xlnt
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 18:18
Kun je het bestand wel downloaden als je de locatie ervan weet? Als in wget http://... of iets dergelijks.

"It's not that I'm lazy. It's that I just don't care."

• Raydiation
Oke guys: de oplossing!

Op de directory in wwwroot van waaruit je website host moet je even met je rechtermuis knop op All Tasks klikken en de keuze maken uit de permissions wizard. Zet de rechten alszijnde 'Public Website' en hij moet het doen! Je kunt vanaf dat moment dan ook het plaatje vanuit de URL aanroepen.

Heb je dezelfde problemen let me know, dan geef ik je mijn instellingen.

Thanks voor alle tips tweakbeesten.

Whoehaaaaaah

Pagina: 1