[GIMP 2.0.2] Opslaan als SVG

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 01:14
Naar aanleiding van een PHP projectje voor informatica ben ik een logo aan het maken met The GIMP. Die lukt allemaal prima, lekker met paden prutsen enz. Nou wilde ik dit logo als vector afbeelding opslaan, liefst als SVG, maar dit lukt me dus niet. :( Ik ben vast iets vreselijk fout aan het doen alleen zou ik niet weten wat.

Op de GIMP site wordt expliciet genoemt dat er SVG ondersteuning is. Dus ik dacht: Bestand opslaan en dan als file type SVG, maar dat gaat dus niet door. SVG staat er niet tussen en als ik het er domweg achter type krijg ik de melding 'Onbekend bestandstype'.

Moet mijn afbeelding aan bepaalde eisen voldoen om hem te kunnen saven als SVG? Of moet ik ergens anders zoeken om hem op te kunnen slaan als SVG file? Op internet valt bar weinig te vinden over het saven van een afbeelding als SVG met The GIMP. Dus ik zie vast iets doms over het hoofd. Wel heb ik een plugin gevonden, maar omdat op gimp.org vermeld staat dat er SVG support is lijkt het me dat ik die niet nodig heb.

Alle hulp is welkom, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 22:54

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Das vrij logisch, Gimp kan SVG-afbeeldingen openen, maar als jij een illustratie maakt in Gimp is dat per definitie pixelgebaseerd, dus daar zul je nooit een svg van kunnen maken...

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord! - Publish-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
NijntjeRocks schreef op 23 juni 2004 @ 16:06:
Das vrij logisch, Gimp kan SVG-afbeeldingen openen, maar als jij een illustratie maakt in Gimp is dat per definitie pixelgebaseerd, dus daar zul je nooit een svg van kunnen maken...
Dat had ik door :P
Maar als ik met paden een afbeelding in elkaar pruts dan is dat wel vector based. The GIMP zet immers ook SVG om in paden. Of moet ik aan nog meer eisen voldoen dan paden gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Mac_Cain13 schreef op 23 juni 2004 @ 16:12:
[...]

Maar als ik met paden een afbeelding in elkaar pruts dan is dat wel vector based. The GIMP zet immers ook SVG om in paden. Of moet ik aan nog meer eisen voldoen dan paden gebruiken?
Ja geen GIMP gebruiken. Je zou SodiPodi kunnen gebruiken een crossplatform vector teken pakket met native SVG functionaliteit, saven en openen in SVG. Succes

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 22:54

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Mac_Cain13 schreef op 23 juni 2004 @ 16:12:
Die paden zijn selectiepaden, geen objectpaden zoals in een vector-georienteerd programma.

Verder wat KnoppenSpook zegt (LOL btw @eerste zin :D)

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord! - Publish-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
KnoppenSpook schreef op 23 juni 2004 @ 16:19:
[...]

Ja geen GIMP gebruiken. Je zou SodiPodi kunnen gebruiken een crossplatform vector teken pakket met native SVG functionaliteit, saven en openen in SVG. Succes
Hmm, ok. Ik vind het wel erg raar dat The GIMP op de site beweerd met SVG om te kunnen gaan en het dan dus niet weg kan schrijven. Ik was net een btje gewent aan The GIMP. :'( Ben al niet zo'n tekenheld.

Ik zal eens even een blik werpen op andere progjes zoals SodiPodi. Wel een coole naam btw. :P Als iemand nog met een oplossing kan komen om SVG te gebruiken met The GIMP; Ik zou hem/haar eeuwig dankbaar zijn!
edit:

Ik heb SodiPodi gedownload en geïnstalleerd. Dat werkt (na een uurtje wennen) perfect! Ik maak nu gewoon de vector tekening in Sodi en in The GIMP werk ik de boel af en sla de boel dan op als PNG. Bedankt voor de tips!

Ik blijf het btw vaag vinden dat het wel op The GIMP site vermeld staat, maar niet kan :?

[ Voor 21% gewijzigd door Mac_Cain13 op 24-06-2004 09:03 ]

Pagina: 1