[A7N8X] Processor veroorzakt timegaps

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Zit hier met een vreemd probleem.

Systeem:
  • Asus A7N8X Rev. 2.0 @ Uberbios 1007
  • AMD XP2600+
  • TwinMos 512MB PC3200 Cas 2 Geheugen @ 200Mhz
  • Ati Radeon (Sapphire) 9800Pro (Atlantis) @ 9800 Pro (9800XT mod gaf problemen)
  • Wester Digital SATA 36Gig Raptor
  • IBM Deskstar 120Gig
  • Maxtor 160Gig
  • Onboard AC97 Geluidskaart
  • Onboard Nvidia Ethernet Controller
Ik zat al tijden met he probleem dat ik soms in sommige online games te maken had met time-gaps. In andere woorden, mis-synchronisatie tussen mijn computer en de server waarop ik het spel speel.

Dit kan komen door een hoop hardware of software.driver conflicten in m'n computer. Vandaar dat ik ook alles langsgelopen ben.
  • Moederbord
    Verschillende Biossen, Alle mogelijk bios instellingen
    -> probleem bleef zich aandoen
  • Geheugen Gechecked
    Lagere waardes in bios geprobeerd, Elke Mem-test gedaan die er is, alles A-ok
  • Hardeschijf
    Gloednieuwe 36Gig Raptor, Nieuwste S-Ata bios voor mobo, Nieuwste drivers voor raid controller, etc
  • Geluidskaart
    Op nforcershq meest compatible drivers geinstalleerd voor nforce 2 controller, zonder geluid gespeeld
  • Videokaart
    Andere bios, lagere mem/core, andere drivers, etc
  • Netwerk kaart gechecked
    verschillende losse nic's geprobeerd, onboard geprobeerd, router nagelopen op problemen
  • Windows
    XP, 2000, 2003
Totdat ik vandaag bij toeval m'n Processor op 133mhz had gezet inplaats van 166mhz. Hierdoor loopt ie nu op 1.5Ghz (XP2000+) inplaats van de 1.9Ghz (XP2600+).

Nu is het probleem dus weg, maar ook tevens een hoop performance...
Maar ik snap dus niet hoe dit kan, is er iets mis met de processor, het moederboard. Ik vind dit heel vervelend, enig idee of er toch iets valt te doen waardoor ik me oorspronkelijk processor snelheid terugkrijg en toch kan gamen.

Edit: Typo's weggehaald

[ Voor 7% gewijzigd door Mesh op 23-06-2004 15:52 ]

Signature?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-07 15:29
Is het geen 'lag'??
Wat is je internetconnectie?
Kijk eens naar de temps van je processor (het kan zijn dat die te heet wordt en thermal throtteling toepast (op lagere mhz gaat lopen vanwege de hitte)
Maar ik denk je internetconnectie dat die te langzaam is en je daardoor lag krijgt.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Nforce2 chipsets houden niet van een vertaling van de cpu naar geheugen.
Je kunt dus het beste cpu en geheugen 1:1 laten draaien.

Dit betekent dat je je fsb op 166mhz kunt zetten mits je je geheugen ook op 166mhz laat draaien (en niet de 200mhz die je nu draait).
Zelf heb ik een athlon mobile die ik overclock naar een fsb van 200mhz om zo ook gebruik van 200mhz geheugen te kunnen maken.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
El Snorro schreef op 23 juni 2004 @ 17:17:
Is het geen 'lag'??
Wat is je internetconnectie?
Kijk eens naar de temps van je processor (het kan zijn dat die te heet wordt en thermal throtteling toepast (op lagere mhz gaat lopen vanwege de hitte)
Maar ik denk je internetconnectie dat die te langzaam is en je daardoor lag krijgt.
Temp ligt rond de 40 graden, daar ligt het niet aan.

Heb zelf DSL en nee daar ligt het niet aan, aangezien me broertje het spel ook speelt en het nooit heeft. Server staat ook in duitsland dus lag is het echt niet.

Tis trouwens geen "lag". Met "lag" heb je gewoon spontaan periodes dat je moeite heb met lopen of dat je gewoon helemaal ff niet meer kan lopen of zelfs gedisconnect wordt. Dit komt door door je verbinding of de game server.

"Timegaps" zijn te beschijven als het niet goed ontvangen of versturen van de packages van of naar de server. Wat je dan ziet is dat je mannetje als het ware "sprongen" maakt als je loopt, omdat ie gewoon stukken informatie niet ontvangt of goed verstuurt over hoe je je voort beweegt.
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 17:19:
Nforce2 chipsets houden niet van een vertaling van de cpu naar geheugen.
Je kunt dus het beste cpu en geheugen 1:1 laten draaien.

Dit betekent dat je je fsb op 166mhz kunt zetten mits je je geheugen ook op 166mhz laat draaien (en niet de 200mhz die je nu draait).
Zelf heb ik een athlon mobile die ik overclock naar een fsb van 200mhz om zo ook gebruik van 200mhz geheugen te kunnen maken.
Kijk hier heb ik wat aan, ga het eens proberen.

EDIT:

Probleem lijkt opgelost, bedankt man.

Maar verlies ik nu veel performance met me geheugen? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Mesh op 23-06-2004 18:03 ]

Signature?