Dual Layer; DVD decrypter heilig?

Pagina: 1
Acties:

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-02 11:15
Volgens mij is dit op zich erg logisch. Maar voor het geval ik iets mis toch ff posten.

Wanneer de dual layer discs eenmaal redelijk en later goed betaalbaar zijn, kan je een dvd-9 dus 1op1 kopieren.
Dan kan ik dus gewoon met dvd-decrypter een iso maken en die dan met dvd-decrypter ook weer branden.
Alle andere progs kunnen dan de vuilisbak in.

Is dit zo simpel als het lijkt, of zitten er ergens nog moeilijkheden?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:07
Las in een test van de C't dat de CSS gebieden op de lege DL-DVD's al beschreven zijn, of iig read-only zijn. 1-op-1 van beveiligde DVD's zal dus niet lukken zonder de CSS encryptie eraf te halen.

Verwijderd

Als het er in een keer op past, hoef je niet meer te comprimeren etc, en kun je dus direct branden. Zo simpel :)

• cuber
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Klopt in de CT van deze maand staat dat bij dvd-dl het CSS encryptie gebied voor beschreven is en dat bij dvd+dl branders in de firmware het CSS gebied niet beschreven mag worden maar voor de dvd+dl branders zal er vast wel een leuke firmware hack komen zodat je daar onder uit kan komen ;)

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-02 11:15
Heb nu de NEC 2500 met dl firmware, is dus niet een officiele dl brander.
Zou het dus in 1 keer moeten kunnen doen :).
Kan niet wachten om te testen!

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 14:12
zowiezo zou je met DVDDecrypter gewoon moeten kunnen kopieren. Deze haalt namelijk de CSS encryptie eraf.
echt 1-op-1 kopieren wordt moeilijk als de CSS gebieden al beschreven zijn (of niet beschreven mogen worden)
maar wie maakt zich er druk om of de originele CSS encryptie er wel of niet opzit?!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 11:13

E-Vix

Nu met sneeuw!

Sevenhunt schreef op 23 juni 2004 @ 15:40:
Heb nu de NEC 2500 met dl firmware, is dus niet een officiele dl brander.
Zou het dus in 1 keer moeten kunnen doen :).
Kan niet wachten om te testen!
de NEC ND2500 die je hebt is dus wel een officiele DL brander. Als je in je systeem kijkt zie je namelijk dat hij ook niet als een ND2500 maar als een ND2510 wordt herkent. De hele DL 'hack' is namelijk dat je gewoon de firmware van de ND2510 er in flashed.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• The Third Man
  • Laatst online: 13-03 17:15

The Third Man

The Third Jellyfish

Behalve DVD's kopiëren kan je je DVD-brander natuurlijk ook gebruiken voor het branden van eigen materiaal zoals databackups of films (AVI -> MPEG2), en dat kan je niet met DVD Decrypter branden. Ik gebruik 3 programma's: Nero, Alcohol en DVD Decrypter en ik denk dat als DL schijfjes worden uitgebracht ik alledrie gewoon blijf gebruiken.

@_JGC_: waarom denk je dat het 'DVD Decrypter' heet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door The Third Man op 24-06-2004 14:00 ]

• The Third Man
  • Laatst online: 13-03 17:15

The Third Man

The Third Jellyfish

E-Vix schreef op 24 juni 2004 @ 10:50:
[...]

de NEC ND2500 die je hebt is dus wel een officiele DL brander. Als je in je systeem kijkt zie je namelijk dat hij ook niet als een ND2500 maar als een ND2510 wordt herkent. De hele DL 'hack' is namelijk dat je gewoon de firmware van de ND2510 er in flashed.
Nee, het is een onofficiële DL brander, omdat NEC het niet als zodanig aanduidt. Volgens hen is de 2510 wel DL gecertificeerd doordat de laser speciaal is afgesteld (ik denk dat ze bedoelen gecontroleerd) om DL te branden. Dat een 2500 in werkelijkheid wel DL kan branden maakt hem geen officiële DL brander.
Pagina: 1