Toon posts:

[Exchange 2003] Afzend e-mail adres aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hier op mijn werk gebruiken we MS Exchange in combinatie met MS Server 2003. Ons bedrijf heeft meerdere websites in beheer en aan elk domein zitten verschillende e-mail adressen. Het is niet de bedoeling dat wanneer we een e-mail op een adres krijgen, we antwoorden via een ander domein.

Probleem is dat MS Exchange in combinatie met Outlook 2003 geen afzend adres kan instellen. Dit is zeer vervelend en ik weet niet of er een oplossing voor is. Op dit moment hebben we verschillende accounts aangemaakt voor de verschillende domeinnamen en elk domein komt eigenlijk via een apart profiel binnen in Outlook. Om te switchen tussen profielen moet het programma ook eerst worden gesloten, weer worden gestart en een profiel kiezen.

Is het geen mogelijkheid dat ik in Outlook 2003 icm met MS Exchange een verzendadres kan instellen wanneer ik een bericht opstel? Dus gewoon aangeven dit bericht moet worden verstuurd via dit e-mail adres. Ik heb al eens om hulp gevraagd bij iemand van Getronics maar volgens hem was dit simpelweg niet mogelijk omdat MS ervan uit gaat dat uitgaande e-mail voor bedrijven altijd hetzelfde is. Lijkt mij niet erg logisch maar ik ben ook geen expert op dit gebied.

Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderd

In outlook xp icm exchange 2k kan het iig wel.
Je moet dan gewoon klikken op nieuwe -> mail, dan klik je op beeld en klik je het "veld van" in. nu typ je bij je nieuwe mailtjes gewoon het afzendadres van welk domein het moet komen (je moet wel gemachtigd zijn om in naam van die persoon te mailen).

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Werkt idd zo, maar het nadeel is dus wel dat als 1 persoon 2 mailadressen heeft, dat je dan dus ook 2 users met ieder een eigen mailbox moet aanmaken. Je kan nl wel aan 1 user 2 mailadressen meegeven, maar je kunt ze dan niet afwisselend als afzenderadres instellen.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik dus al bang voor. We kunnen nu inderdaad wel e-mail ontvangen op verschillende accounts en nieuwe adressen zijn ook makkelijk toe te voegen. Maar we willen gewoon ook kunnen antwoorden via verschillende adressen. Nu hebben we via een omweg verschillende accounts aangemaakt in Exchange waardoor we wel via andere adressen kunnen versturen alleen moeten we nu in Outlook 2003 eerst uitloggen en dan inloggen onder het andere account. En uiteraard zien we de berichten van het ene account niet in het andere. Zeer omslachtig allemaal en totaal niet logisch. Als ik het goed begrijp is het dus gewoon niet mogelijk met deze nieuwe versies van Exchange?

Bedankt voor de hulp in ieder geval!
DennisG

Verwijderd

pop3 accounts aanmaken, dan kun je het wel selecteren bij mij weten is dat ook niet in te stellen in exchange dat je een email adres kunt selecteren.

Verwijderd

Je kunt naast exchange bij de gebruiker pop account aanmaken waarmee je jezelf op verschillende manieren kunt manifesteren...... Je acount van exchange kun je dan naast diverse pop3 adressen gebruiken... en willekeurig verzenden via elk adres, en alle adressen ook nog ontvangen in dezelfde e-mail box....

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 09:14:
Nu hebben we via een omweg verschillende accounts aangemaakt in Exchange waardoor we wel via andere adressen kunnen versturen alleen moeten we nu in Outlook 2003 eerst uitloggen en dan inloggen onder het andere account. En uiteraard zien we de berichten van het ene account niet in het andere. Zeer omslachtig allemaal en totaal niet logisch. Als ik het goed begrijp is het dus gewoon niet mogelijk met deze nieuwe versies van Exchange?

Bedankt voor de hulp in ieder geval!
DennisG
Weet niet of dit nog speelt, maar toch nog even een reactie.
Je kan het idd niet precies instellen zoals jij het zou willen, maar aan de andere kant ben je nu wel erg omslachtig bezig!

Als mensen "Send As" rechten hebben op de verschillende mailboxen die zij als afzender willen hebben, dan hoeven ze iig niet uit te loggen uit Outlook (ze klikken gewoon op VAN en selecteren dan de afzender die ze willen hebben. Verder kan je ook "Forward all mail to X" aanzetten voor die extra boxen zodat alle mail nog steeds in 1 box (de hoofd off default) box terechtkomt. Indien je dat niet wil kun je mensen altijd nog Full Access op die mailbox geven (op exchange niveau) zodat de mensen de verschillende boxen in 1 Outlook sessie kunnen overzienl op m'n werk heb ik ook 3-4 mailboxen tegelijk geopend!

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1