Toon posts:

[WINXP] Internet (en netwerk connectie) plots weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit bij de groep Network Troubleshooting of bij deze groep hoort, omdat ik niet weet wat het probleem veroorzaakt.

In een klein thuis netwerkje is er 1 pc die nu dwars ligt qua netwerkverbinding en internet verbinding.

Alle andere pc's hebben geen probleem en alle pc's hebben WinXPPro geinstalleerd. De overige pC's hebben een 3COM NIC aan boord, de pc in kwestie heeft onboard ethernet (moederbord is ASUS P4PE).

De PC heeft heeft wel een internet verbinding en netwerkverbinding gehad maar deze is om onduidelijke redenen "verdwenen". Vragen stellen aan je zoon over wat er gebeurd is op de pc lijken soms verdacht veel op de dialogen tussen bedrijfsmatige gebruikers en ICT medewerkers: je wordt er weinig wijzer van. . .

Alle pc's hangen aan een 3COM switch waarin ook de router hangt voor ADSL.

De netwerk kaart van de bewuste pc werkt correct (desondanks toch de WinXP repair feature gedraaid). Voor alle zekerheid ook ZoneLabs helemaal gedeinstalleerd, want het probleem ging spelen nadat mijn zoon (die de pc in gebruik heeft) een update van ZoneLabs geinstalleerd had. Maar dit loste niets op.

Een ping naar 127.0.0.1 werkt, maar een ping naar het IP adres van de bewuste netwerkkaart geeft "Transmit failed, error code 1314" en de overige 3 ping reply regeltjes zien er normaal uit. Communication loss is dan 25% .

Als ik een ping doe naar een van de andere Pc's in het netwerkje, dan krijg ik weer de "Transmit failed, error code 1314" melding maar dan krijg ik bij de 3 overige regeltjes een "request timeout" en dus 100% loss.

Overigens kun je de bewuste PC ook niet meer pingen vanaf de andere pc's.

Waar kan ik nog meer aan denken als mogelijke oorzaak voor dit probleem? (Ik ben geen absolute expert op netwerk-gebied, maar weet er wel het nodige van)

Verwijderd

misschien dat je NIC niet alle duplexmodes goed aankan? zet m eens standaard op 10mb full duplex...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de PC die het probleem heeft, gebruikt nou juist de moederboard (ASUS P4PE) on-board ethernet (met realtek drivers).

De andere PC's met 3COM NICs hebben juist geen enkel probleem.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 05:28

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 15:40:
Nee, de PC die het probleem heeft, gebruikt nou juist de moederboard (ASUS P4PE) on-board ethernet (met realtek drivers).

De andere PC's met 3COM NICs hebben juist geen enkel probleem.
Ja, dus? Daarom kan je hem nog wel op 10 mb full duplex zetten... :)
Probeer eens een ander netwerkkaartje, zou ik zeggen. Als je die niet hebt liggen kun je hem voor twee knaken scoren, en is altijd handig voor achter de hand...

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Als je dat met een onboard ook kunt, dan zal ik dat eens proberen.

Maar punt blijft dat het altijd goed is gegaan op 100 (maanden geen problemen mee gehad) en het vreemd zou zijn als ik nu ineens terug zou moeten schakelen naar 10mB.

Maar ik zal het morgen eens proberen, niet geschoten is altijd mis om in de sfeer van de dag te blijven.

Verwijderd

al geprobeerd om de drivers voor het netwerkapparaat weg te gooien en opnieuw te installeren?
(device manager -> networkadapter -> "ASUS onboard netwerkkaart o.i.d." -> driver -> uninstall -> reboot)
Pagina: 1