Toon posts:

Lanparty organiseren

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heey mensjes

ik en een vriend zitten in een clan
wij hadden een plan om een lan-party te organiseren voor ongeveer 10 a 15 man
we zijn nog een beetje onervaren en we vroegen ons af waar we rekening moeten houden voor een lanparty (denk bijv aan voedsel)
we hebben grootse plannen maar steeds denken wij dat we iets zijn vergeten

bij voorbaat dank

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
• Veel UTP kabel
• Voldoende poorten
• Alle software van je computer mocht er iets fout gaan
• Voldoende snacksel
• Spreek van tevoren af hoe het financiele beleid wordt, anders wordt het een zootje.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
wat heb je dan allemaal zelf bedacht tot nu toe ?

Verwijderd

voedsel, bier/andere zuip, voldoende stroomvoorziening (denk ook aan de stoppenkast en gebruik dikke bekabels), 24poorts 10/100 switch + voldoende bekabeling voor 10-15man, tafels, stoelen, een ruimte om alles in te pleuren en 1 of meerdere gameservers, een dhcp server is ook wel handig en een snelle internetverbinding.

Verwijderd

Topicstarter
jah we hebben al :
- plaats genoeg
- eten en drinke
- een switch: Sweex LA200030 Switch 10/100Mbit 16 poorts
- spellen
- kabeltjes

maar hoeveel geld ben je meestal kwijt aan een kleine lanparty en wat kun je als entreeprijs vragen?
en krijg je geen problemen met stroom uitval enzo?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 15:30
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 14:51:
jah we hebben al :
- plaats genoeg
- eten en drinke
- een switch: Sweex LA200030 Switch 10/100Mbit 16 poorts
- spellen
- kabeltjes

maar hoeveel geld ben je meestal kwijt aan een kleine lanparty en wat kun je als entreeprijs vragen?
en krijg je geen problemen met stroom uitval enzo?
Ik weet niet of die sweex dat uithoud als je hem helemaal vol hangt met computers of je moet het netwerkverkeer enigzins rustig zien te houden.

Wat betreft die stroom:
Sluit de computers aan op verschillende stroomgroepen. Denk er ook aan dat je zeker niet meer dan 5 computers per stopcontact gaat voeden. Vooral belangrijk is dat je een goede aardlek hebt omdat de meeste computers toch best wel veel stroom weg laten lekken.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 21:00

Dentheman

Zie signature

Nou, even over stroom:

Zeg 400W per voeding= 4000 tot 6000 W totaal en aangezien een stop ( bij ons) 16 Amp is 16x230 =3680 conclusie= PLOF

Damn, GH45T was sneller :(

[ Voor 9% gewijzigd door Dentheman op 23-06-2004 14:57 ]

Zie ondertitel

Verwijderd

Topicstarter
GH45T schreef op 23 juni 2004 @ 14:55:
[...]

Ik weet niet of die sweex dat uithoud als je hem helemaal vol hangt met computers of je moet het netwerkverkeer enigzins rustig zien te houden.

Wat betreft die stroom:
Sluit de computers aan op verschillende stroomgroepen. Denk er ook aan dat je zeker niet meer dan 5 computers per stopcontact gaat voeden. Vooral belangrijk is dat je een goede aardlek hebt omdat de meeste computers toch best wel veel stroom weg laten lekken.
Wat voor een Switch had je dan in gedachte??

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 09:59

DaRoot

Some say...

Die sweex-switchjes houden een LAN-party wel uit hoor, daar hoef je niet zo bang voor te zijn.

En hoeveel geld je wilt vragen? Wil je er zelf rijker aan worden? Tja, dan kun je het zo gek maken als jij wilt.... tot er niemand meer komt natuurlijk.

Beter is om uit te vogelen wat je nog moet uitgeven voor aan te schaffen spullen, en hoeveel mensen er komen. Een simpele deling maakt dan wel duidelijk wat iedereen kwijt moet zijn.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Denman89 schreef op 23 juni 2004 @ 14:56:
Nou, even over stroom:

Zeg 400W per voeding= 4000 tot 6000 W totaal en aangezien een stop ( bij ons) 16 Amp is 16x230 =3680 conclusie= PLOF

Zucht, een 400 watt voeding verbruikt niet constant 400 watt, die 400 watt is wat hij maximaal kan leveren.

Als je een gebouw heb met 4x 16 ampere dan heb je meer dan genoeg voor 15 man.

Voor de rest:

- Eten, (hoelang gaat de lan duren) ? Denk aan avondeten, ontbijt, snacks.
- Drinken
- Tafels en stoelen.
- Slaap ruimte (of achter de pc).
- Regels (heel belangrijk)

[ Voor 17% gewijzigd door Johpie op 23-06-2004 15:06 ]

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Denman89 schreef op 23 juni 2004 @ 14:56:
Nou, even over stroom:

400 Watt per voeding is denk ik overdreven. Als je het mij vraagt kan een snelle games-bak ook met minder wel toe. Bovendien trekken die snelle pc's toch niet op alle voedingslijnen de volle sterkte weg. 200 a 250 watt lijkt me realistischer.
Maar je vergeet monitoren! Een flinke 17" of 19" CRT trekt ook heel wat weg. Hou daar ook rekening mee.

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op 23 juni 2004 @ 15:02:
Die sweex-switchjes houden een LAN-party wel uit hoor, daar hoef je niet zo bang voor te zijn.

En hoeveel geld je wilt vragen? Wil je er zelf rijker aan worden? Tja, dan kun je het zo gek maken als jij wilt.... tot er niemand meer komt natuurlijk.

Beter is om uit te vogelen wat je nog moet uitgeven voor aan te schaffen spullen, en hoeveel mensen er komen. Een simpele deling maakt dan wel duidelijk wat iedereen kwijt moet zijn.
We willen gewoon regelmatig een lanparty houden met vrienden bij elkaar
dus echt winst wille we ook niet maken. Maar wel thx voor jullie goede adviezen _/-\o_

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het enige nadeel kan zijn, dat in bepaalde huizen het aantal geaarde groepen wel is niet voldoende kan zijn om je lan te draaien. Ik hoop dat je huis niet te oud is, want nieuwe huizen beschikken vaak over 2 aparte groepen voor de wasmachine en de droger. Dan heb je er alweer 2 extra. Als dat zo is, heb je waarschijnlijk 5 geaarde groepen: wasmachine, droger, keuken, evt. badkamer en misschien zelfs de garage (als je die natuurlijk hebt :D ). Dan lukt het wel.

Als je in een oud huis woont, zal je waarschijnlijk niet geaarde stopcontacten moeten gebruiken en dat kan natuurlijk problemen geven met sommige computers.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 13:47
Ook een hele belangrijke: Paracetamol!!!!

Na 5 a 6 uur gamen hebben de meeste van mijn vrienden (inclusief mijzelf) een aardige koppijn. Dan zijn asperines/paracetamol wel handig!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Johpie schreef op 23 juni 2004 @ 15:03:
[...]

Zucht, een 400 watt voeding verbruikt niet constant 400 watt, die 400 watt is wat hij maximaal kan leveren.

Als je een gebouw heb met 4x 16 ampere dan heb je meer dan genoeg voor 15 man.
En dan je monitor

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 15:04:
[...]

We willen gewoon regelmatig een lanparty houden met vrienden bij elkaar
dus echt winst wille we ook niet maken. Maar wel thx voor jullie goede adviezen _/-\o_
Heel verstandig, winst maken bij je vrienden is niet handig denk ik. Kan vervelende situaties opleveren.

Je zou ook elke extra winst die je party na party maakt in een pot kunnen stoppen, zodat je misschien uiteindelijk een party voor "niets" hebt.

edit:
Tip: neem spanningssloffen met overspanningsbeveiliging. Als er door stroomuitval of iemand die een pc uitzet, een piekje ontstaat (bij stroomuitval dan bij het weer terugkomen), kan je voeding makkelijk het loodje leggen.

[ Voor 20% gewijzigd door DaRoot op 23-06-2004 15:08 ]

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 06:44
Nog een puntje om bij stil te staan is om niet alles tegelijk aan of uit te laten gaan. Monitors trekken een behoorlijk piek stroom als ze aangaan. Verder kun je wel meerdere stroomgroepen gebruiken, maar ga nooit over de 25A totaal heen want dan knalt je hoofdstop eruit en die kan alleen vervangen worden door iemand van je energie bedrijf. En dat betekend een paar uurtjes in het donker :)

Verwijderd

Komop, wij gaan jouw werk als organisatie niet overnemen ofzo.

Het is *jouw* party dus *jij* mag de organisatie verzorgen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.