"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
1
2
3
4
5
| $var = "PRG={FRM=A,CND={EXP=\"A,B\",USE=0}}"; $var = preg_replace("/PRG=\{FRM=([^,]*?),CND=\{EXP=\"([^\"]*?)\",USE=([^\}]*?)\}\}/is", "PRG=\n{\nFRM=\\1\nCND=\n{\nEXP=\\2\nUSE=\\3\n}\n}", $var); echo $var; // goede code parsen |
Dit zou moeten werken denk ik, ik heb het wel niet getest
1
| /PRG=\{FRM=([^,]*?),CND=\{EXP=\"([^\"]*?)\",USE=([^\}]*?)\}\}/is |
Deze is wel volgens perl synthax, maar dat kan je wellicht zelf wel omvormen, of, indien je programmeeromgeving deze synthax ondersteunt, kan je direct deze eens proberen
[ Voor 83% gewijzigd door Ibex op 23-06-2004 21:24 ]
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
1
| HDR={TOTAL={GET=5,TEXT="A,B",FNT={TYPE=3,SIZE=12},BCK="Red"}},DIR="C:\" |
Toch erg bedankt voor je moeite!
[ Voor 6% gewijzigd door Plekuz op 24-06-2004 09:50 ]
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| function storeStrings($string, &$array) { $array[] = $string; return '%s'; } $string = 'PRG={FRM=A,CND={EXP="A,B",USE=0}}'; $storedStrings = array(); $string = preg_replace('/((["\']).*?\\2|%s)/se', 'storeStrings("\\1", $storedStrings)', $string); $s = array( '/\s*([\{\}])\s*/i', '/\s*,\s*/s', '/\n\n/s', ); $r = array( "\n\\1\n", "\n", "\n", ); $string = vsprintf(preg_replace($s, $r, $string), $storedStrings); |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $s = 'PRG={FRM=A,CND={EXP="A,B",USE=0}}'; $o = preg_replace_callback('/{(([^{}]*|(?R))*)}/', 'cb', $s); echo '<pre>'.$o.'</pre>'; function cb($matches) { $matches[1] = preg_replace_callback('/{(([^{}]*|(?R))*)}/', 'cb', $matches[1]); return "\n{\n".$matches[1]."\n}"; } |
Ik weet niet of Delphi of C# ook recursie in regexpen ondersteunen, anders denk ik dat je beter een soort van tokenizer kan gebruiken.
Intentionally left blank
Verwijderd
Hmm die Recursive Pattern oplossing (?R) kende ik nog niet, nice!crisp schreef op 24 juni 2004 @ 23:42:
Het probleem van nesting kan je met een stukje recursie oplossen:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 $s = 'PRG={FRM=A,CND={EXP="A,B",USE=0}}'; $o = preg_replace_callback('/{(([^{}]*|(?R))*)}/', 'cb', $s); echo '<pre>'.$o.'</pre>'; function cb($matches) { $matches[1] = preg_replace_callback('/{(([^{}]*|(?R))*)}/', 'cb', $matches[1]); return "\n{\n".$matches[1]."\n}"; }
Ik weet niet of Delphi of C# ook recursie in regexpen ondersteunen, anders denk ik dat je beter een soort van tokenizer kan gebruiken.
Hmm, goede opmerking wat betreft de kans op { of } tussen de quotes. Zelf nog niet aan gedachtVerwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 08:55:
[...]
Hmm die Recursive Pattern oplossing (?R) kende ik nog niet, nice!Maar als er nu in een string een { of } zit heb je natuurlijk wel een probleem, tenzij dat per definitie al niet voorkomt
Daarom is een tokenizer voor dit soort zaken gewoon veel handiger, je kan dan bijvoorbeeld als rule opgeven dat hij na een " alle { en } moet negeren tot aan de volgende "Weakling schreef op 25 juni 2004 @ 11:43:
[...]
Hmm, goede opmerking wat betreft de kans op { of } tussen de quotes. Zelf nog niet aan gedacht
Daarbij is het ws zelfs sneller; reguliere expressies zijn niet altijd zaligmakend.
Intentionally left blank