Nieuwe harddisk, XP setup loopt vast bij 34 minuten

Pagina: 1
Acties:

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Ik ben mij vandaag een nieuwe harddisk gaan halen, omdat mijn vorige gisteren gecrasht was.

Ik heb voor dit model gekozen: Maxtor diamond max plus 9 160GB 8mb cache

Nu probeer ik windowsXP te installeren, maar deze loopt iedere keer vast bij 34 minuten (apparaten installeren)

Ik heb mijn partities zo ingedeeld (met de winXP setup)
20 (boot)
60 (data)
60 (data)
20 (temp)
Maar blijkbaar kan de setup hier niet mee overweg?!

Dan heb ik eens geprobeerd om zelf maar 1 partitie aan te maken, en de rest on-gepartitioneerd te laten, dus enkel 1 partitie van 20GB. Hier kon hij echter ook niet mee overweg en blijft hij nog steeds hangen op 34 minuten..

Hoe zou ik dit problemen kunnen oplossen??

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Andere XP installatie cd geprobeerd? :)

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je het ook eens geprobeerd met zoveel mogelijk hardware (geluidskaart, modem, netwerkkaart, scanner) losgekoppeld?

Verwijderd

-FoX- schreef op 23 juni 2004 @ 14:19:
Ik ben mij vandaag een nieuwe harddisk gaan halen, omdat mijn vorige gisteren gecrasht was.

Ik heb voor dit model gekozen: Maxtor diamond max plus 9 160GB 8mb cache

Nu probeer ik windowsXP te installeren, maar deze loopt iedere keer vast bij 34 minuten (apparaten installeren)

20 (boot)
60 (data)
60 (data)
20 (temp)

Dan heb ik eens geprobeerd om zelf maar 1 partitie aan te maken, en de rest on-gepartitioneerd te laten, dus enkel 1 partitie van 20GB. Hier kon hij echter ook niet mee overweg en blijft hij nog steeds hangen op 34 minuten..

Hoe zou ik dit problemen kunnen oplossen??
Wat voor moederbord heb je en welke firmware draai je daarop!
Het zou nl. best welleens kunnen dat je mobo het niet leuk vindt een 160 Gb HD in je systeem. Hij kan natuurlijk ook stuk zijn een DOA!! Of je controller op je mobo stuk??

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:31

makje

Professioneel prutser

Hoe groot de HD is mag niets uitmaken voor Windows XP, zelfs als hij maar 128GB zou zien, hij heeft een primaire partitie van 20GB dus daar zou het gewoon op geinstalleerd moeten kunnen worden...

Meestal duiden dit soort problemen op hardware wat niet helemaal 100% stabiel is, vaak een geheugen of mobo probleem. Hiervoor had de TS ook Win XP op zijn computer en werkte het toen allemaal wel goed? In dat geval ben ik wel benieuwd naar de reden waarom gisteren die harde schijf crashte, misschien zijn er toen wel meerdere onderdelen stuk gegaan...

9800x3d

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

-FoX- schreef op 23 juni 2004 @ 14:19:
20 (boot)
60 (data)
60 (data)
20 (temp)
Het intrigeert mij zeer hoe je hier überhaupt op bent gekomen 8)7 Verklaar nader :)

Wat betreft het probleem: sja, XP is erg gevoelig wat betreft brakke/ranzige/gare hardware. Ga dus na of jouw PC gezond is. Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, daarin zul je tips vinden om o.a. je geheugen en harddisk te testen :)

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
BalusC schreef op 23 juni 2004 @ 14:37:
[...]
Het intrigeert mij zeer hoe je hier überhaupt op bent gekomen 8)7 Verklaar nader :)

Wat betreft het probleem: sja, XP is erg gevoelig wat betreft brakke/ranzige/gare hardware. Ga dus na of jouw PC gezond is. Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, daarin zul je tips vinden om o.a. je geheugen en harddisk te testen :)
Aangezien het met de nieuwe schijf niett werkt, kan de setup van XP er blijkbaar niet mee overweg...

WindowsXP heeft altijd perfect gewerkt op mijn systeem. De windows stond er sinds gisteren ook bijna 2jaar op!! Verder nooit problemen gehad.

De harddisk was ook niet echt gecrasht, maar het was een IBM die soms te heet werd en dan raar begon te doen. Nu was ik dit beu en heb hem dan ook maar vervangen.

Overigens denk ik dat mijn PC voor de rest wel perfect gezond is. Memtest gaf geen problemen overigens...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het maakt niet uit hoe je je partities indeelt ;)

Maargoed, om welk moederbord/IO controller gaat het? Gaat het om een SATA of PATA harddisk? Zijn de kabels/jumpers 100% geconfigureerd? (zie anders de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" voor richtlijnen en tips) :)

Verwijderd

-FoX- schreef op 23 juni 2004 @ 14:49:
[...]

Aangezien het met de nieuwe schijf niett werkt, kan de setup van XP er blijkbaar niet mee overweg...

WindowsXP heeft altijd perfect gewerkt op mijn systeem. De windows stond er sinds gisteren ook bijna 2jaar op!! Verder nooit problemen gehad.

De harddisk was ook niet echt gecrasht, maar het was een IBM die soms te heet werd en dan raar begon te doen. Nu was ik dit beu en heb hem dan ook maar vervangen.

Overigens denk ik dat mijn PC voor de rest wel perfect gezond is. Memtest gaf geen problemen overigens...
De afgelopen 2 jaar heeft niets met vandaag te maken. Wat gister werkte is vandaag waarschijnlijk kapot. Een werkende computer is geen garantie voor de toekomst. En meer van die uitspraken.
Handigste is toch om de standaard procedure af te lopen.
1 BIOS reset
2 Met zo min mogelijk hardware proberen
3 Iedere keer hardware erbij prikken
4 Zo erachter komen wat kapot is
5 Dat fixen of hier posten wat de resultaten van deze procedure is.

Of had je dit al geprobeerd?

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Zie mijn signature voor systeem specs.

Ik weet dat het normaal niet uitmaakt op welke wijze ik de partities aanmaak en de grote, maar blijkbaar wil ie hier om een of andere reden toch moeilijk over doen.

Heb de maxtor tool (maxblast) ook al eens geprobeerd, zelfde resultaat

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op GoT staat de signature @ default uitgeschakeld (prefs), het besproken systeem kán afwijken van de signature (2e PC, van paps/mams, van je broertje, van een vriend, op werk, etc), over 1 jaar kun je een andere PC hebben en dan breng je de user-die-Search-gebruikt op een dwaalspoor ;)

Dus: post de relevante specs. Altijd.

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 23-06-2004 14:58 ]

Verwijderd

Ik had een vergelijkbaar probleem met een MSI mobo. Het bleek dat ik de onboard sound moest uitzetten in de BIOS. (AC97) Die gaf wat conflicten.
Na de installatie kon ik hem gewoon inschakelen.
Maybe, maybe...

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Mijn specs dus:
code:
1
2
3
4
5
P4 - 2400MHz
MSI 845e max
512DDR PC2100 CL2
160GB Maxtor diamond max plus 9 - 8mb cache
Geforce4 ti4200 128mb DDR

Probleem opgelost door BIOS default instellingen te laden...

Verwijderd

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh Jumper probleem :?
Als je enkel een HD aansluit via IDE op een controller moet je daar geen jumper bij gebruiken op de HD. Als je in dat geval wel een jumper gebruikt zal of de HD niet werken of zal er na korte tijd mee ophouden; of te wel niet goed functioneren.

Mocht je meerdere compenten aangesloten hebben op een IDE controller dan gaat mijn verhaal niet op

Verwijderd

ok mooi dat het opgelost is- > ik tikte de replay en heb deze een tijdje open laten staan zonder deze te versturen.
Pagina: 1