ADSL geeft om de minuut 'ping aanval'

Pagina: 1
Acties:

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ik ben onlangs verhuist van Nederland naar België. :Y) Waar ik in Nederland genoot van mijn fijne @home verbinding, zit ik hier in België met een vervelend ADSL probleem.
Ik heb dus ADSL van Skynet. Het is draadloos ADSL van het Lynksis merk. Nu is mijn probleem dat als ik online een spel speel ik om de minuut een paar seconden een ping van 1000 heb als het al niet meer zou zijn.

Vervolgens heb ik de pc gescand op spyware en voor de zekerheid op virussen. Niks gevonden. Daarna ben ik op een andere pc een potje gaan online gamen en ook hier had ik die hoge ping.

Skynet gebeld en die man constateerde dat de verbinding optimaal was tussen mijn modem en skynet, en dat er geen storingen zijn/zijn geweest. Het signaal van de router naar mijn usb connector voor het draadlos verkeer is zeer goed. De firewall op de router staat uit en alleen de winXP firewall staat aan. Dit zou geen problemen moeten geven.

Wat moet ik nu doen om die ping stabiel te houden ?

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

Draai je met WindowsXP? Want XP blijft constant het signaal verversen om zo te kunnen blijven monitoren naar andere WiFi verbindingen.
Er draait een service genaamd 'Wireless Zero Configuration'. Deze start automatisch op en draait altijd in de achtergrond. Onder 'beheren' van 'deze computer' kun je deze service terugvinden. Probeer deze eens uitschakelen, ik heb het al bij meerdere mensen met succes uitgevoerd die last hadden van om de paar minuten een 'slechte' verbinding met gamen via wireless.

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Ik wist niet dat ADSL van een bepaald merk kon zijn? :?

Bedoel je dat je een draadloze router hebt die de internetaansluiting deeld? Dan kan het zijn dat je door een te zware encryptie te gebruiken die lagspikes krijgt.

Ik heb trouwens zelf ook adsl van Skynet en ik heb steeds stabiele ping. Niet alles is de schuld van je isp, vanaf de modem op je lokale netwerk is het je eigen verantwoordelijkheid. En voor vertragingen op internet kan je je provider ook niet verantwoordelijk houden, ze mogen dan machtig lijken in je ogen maar het hele internet controleren gaat ze toch boven hun pet. ;)

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
TheGodfather je bent vandaag mijn persoonlijke held :>
Ik heb de Wireles Zero Configuration uitgezet en geen last meer van lagspikes.
(jullie weten niet hoe depressief ik was de afgelopen paar dagen van dit probleem :/ )

als referentie voor de search:
je schakelt Wireles Zero Configuration het makkelijkst uit d.m.v start->uitvoeren->services.msc en dan staat ie ergens onderaan

[ Voor 3% gewijzigd door likkepot op 23-06-2004 14:14 . Reden: typz ]

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

Graag gedaan. O-)
Succes met gamen