Toon posts:

Superscript Latin small letter E *

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al uitgebreid gezocht op unicode.org en diverse mensen gevraagd op IRC e.d. Ik ga er vanuit dat hij niet bestaat, maar ik wilde voor de zekerheid toch even hier een topic openen.

Het zou dus gaan om de afkorting van tweede, "2^e" en dan dus zonder <sup> te gebruiken.

Tot nu toe ben ik het tegen gekomen voor getallen en een paar aparte karakters, maar niet voor de 'e', ook niet voor 'nd' e.d.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik dacht dat ik het laatst had met tm :? Ga ff kijken of ik het nog kan vinden.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21
Ehm volgende keer wat minder CAPS in je title zou niet misstaan :P
Waar heb je het voor nodig :?
Is een plaatje overigens geen optie?

[ Voor 17% gewijzigd door Willem op 23-06-2004 13:48 ]

Motor onderhoud bijhouden | Mijn Aprilia RSV Mille Alitalia

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

2e en 2nd zijn ook wel voorbeelden van heel taalgebonden gebruik van superscript letters. msWord maakt van nd ook gewoon 2 tekens bv. Dus op zich verbaast het me niet zo dat die niet in de charmaps zitten...

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Topicstarter
Ehm volgende keer wat minder CAPS in je title zou niet misstaan :P
Heh, ik vroeg me nog af of ik erbij moest zeggen dat unicode op deze manier haar karakters benoemd en dat hij hoogstwaarschijnlijk zo zou heten.
Waar heb je het voor nodig :?
Gewoon, voor teksten op sites.
Is een plaatje overigens geen optie?
Nooit.

Verwijderd

Topicstarter
2e en 2nd zijn ook wel voorbeelden van heel taalgebonden gebruik van superscript letters. msWord maakt van nd ook gewoon 2 tekens bv. Dus op zich verbaast het me niet zo dat die niet in de charmaps zitten...
Alsof de karakters niet taalgebonden zijn die je op unicode vindt?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik kan m ook niet vinden via Bjondi character agent;
ik vond alleen 0-9, =, n, -, +, Left Parenthesis, Right Parenthesis (whatever die laatste 2 mogen zijn)

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 13:58:
[...]
Alsof de karakters niet taalgebonden zijn die je op unicode vindt?
jawel :) maar er is toch ook een verschil tussen de karakters van een taal, en het specifieke gebruik van die karakters binnen die taal. Dat etje is ontzettend Nederlands als je het in superscript gebruikt, en de nd is Engels gebruik van karakters uit dezelfde set. 'k heb geen idee welke andere talen allemaal nog hun eigen superscript gebruik van standaard karakters hanteren, maar dat ga je niet allemaal in die charmap opnemen...
Dat b.v. een æ er wel in staat ook al gebruik je dat in het Nederlands niet is veel logischer.

edit:
Hoewel het eigenlijk wel weer raar is dat ª, ¹, ² en ³ er wel inzitten...

[ Voor 8% gewijzigd door Clay op 23-06-2004 15:20 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

hm, waarom speciaal een 2?
en ook niet 34953e?

edit:
overigens als ik het zo nog eens bekijk vind ik het maar een vreemd gebruik dat e of nd zwevend in de lucht

[ Voor 54% gewijzigd door PipoDeClown op 23-06-2004 15:26 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1