dhcpd op hogere poorten draaien

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik ga een diskloos mp3 spelertje klussen en om de dhcp server van onze e-tech router te omzeilen wil ik PXE roms gebruiken die DHCP requests doen op de poorten 1067/1068.
Nu moet de "extra" dhcp server dus ook op die poorten gaan luisteren. Ik heb wat rondgeneusd op internet, /etc/inetd.conf, /etc/services en de configuratie bestandjes van dhcpd, maar kan nergens iets vinden over hoe ik die poorten anders moet krijgen dan de standaard 67/68.
Heeft iemand daar enig idee over?
Ivm de bekabeling en andere moeilijke zooi in huis is het lastig om maar even een los netje te klussen voor die box, dus die oplossing laat ik zo lang mogelijk achterwege.

ieeeepppppp :P

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 10:21
misschien anders de source binnenhalen, kijken waar de portnummers staan en recompilen?
hoe je het via een configfile op een andere poort zet weet ik zo ook niet :o

Maak je eigen poll

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

een alternatief is om de poorten van 67/68 te forwarden naar 1067/1068 dat je kan zelfs op basis van macaddress doen geloof ik..

Verwijderd

Verdiep je in etherboot/netboot.
Met deze linux packages kun je zelf ROM images bakken voor je NIC (overigens geen PXE).
Indien je DHCP server in je router de opties "tftp-server" en "boot-file" niet ondersteunt, dan kan je door wijziging van je bootrom source deze gewoon hard coden.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
quote: man dhcpd
dhcpd [ -p port ] <knip>
...
If dhcpd should listen on a port other than the standard (port 67), the -p flag may used. It should be followed by the udp port number on which dhcpd should listen.
Dus 't opstart script even aanpassen.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."