Toon posts:

WIN2K3 Firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag over de firewall van windows 2003 ik heb een active dir domain gemaakt en hierin werd gevraagd of ik mijn internet wou beveiligen met de firewall van windows 2003 ik heb toen JA gezegd maar nu wil ik een ftp server maken maar niemand kan in op de ftp server komen omdat hij niet wordt geacepteerd.

Hoe kan ik bijv. ip adressen toekennen die wel op mijn ftp systeem mogen komen?.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,

Michel Groen

Verwijderd

even ftp mapping maken in de win2k3 firewall. staan miljoenen posts daarover in network troubleshooting.

lijkt me ook dat deze daarheen kan.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 14:21 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:46

Arno

PF5A

Als er miljoenen van zijn, lijkt mij deze eerder overbodig ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik denk niet dat de standaard firewall van 2k3 voldoet aan de door jou gestelde eisen van poortmappen en IP-filtering. Beter kan je een appart programma of zelfs een apparte server hier voor nemen, zeker als het om een professioneel netwerk gaat.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Ik zou inderdaad iets van meer caliber pakken om je netwerk te beschermen... als je in de lijn van ms wil blijven: ISA ofzo?

Ik weet niet of het een bedrijfs server is?!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 16:22 ]

Verwijderd

ISA Server als firewall voor één server :? Je gaat geen $1500 per CPU uitgeven om een Domain Controllertje in (waarschijnlijk?) een thuisnetwerk te beveiligen.

Wat de vraag betreft; lees eens wat meer over (Windows) firewalls op bijvoorbeeld de site van Microsoft: www.microsoft.com

Over het gebruik van een FTP-server in combinatie met een firewall is, zoals iis5_rulez zegt in Network Troubleshooting veel te vinden.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.