Hardware kopen in china

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Phince
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-07 23:31
Ik ga deze zomer op vakantie en heb als eindbestemming peking.
Nu vraag ik me af of er tweakers zijn die hier wel eens geweest zijn en of hun weten of de prijzen van hardware daar lager liggen dan hier?

Ik wordt niet echt wijs uit chinese websites.

Ik wil daar een nieuwe videokaart gaan kopen en een reepje geheugen ( doom3 komt uit in mijn vakantie als het goed is )

Wie o wie kan mij info verschaffen.

Thanks,

Phince

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
aangezien ik er vanuit ga dat je in china voor meer dan 175 euro aan spullen gaat kopen:

let erop dat je bij de douane in nederland (schiphol) nog eens 19% belasting + invoerrechten betaald. Let er dus op of het echt veel goedkoper is, anders kan je nog wel eens duurder uitzijn!

tot 175 euro kan je gratis invoeren

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Let erop dat garantie moeilijk gaat worden.
Ik heb hier bijvoorbeeld een dooie 250 GB WD HDD die in USA gekocht is, en waar ik in Europa geen RMA op kan aanvragen.

Houd daar dus rekening mee :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Phince
Dit zijn al handige tips in iedergeval.

( ik stop het geheugen in mijn cameratas en de videokaart gaan onder in mijn rugzak)
Ik ga alleen aangifte doen als ik er om gevraagd word.
( riskeer liever een boete dan zelf gaan vragen of ik belasting mag betalen.)

Kan je geen USA RMA aanvragen?

( opsturen is goedkoper dan een nieuwe. )

[ Voor 14% gewijzigd door Phince op 23-06-2004 13:34 ]

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12 13:44
ik wil je niet teleurstellen, maar zoals mij is overkomen, dat vluchten zoals uit Peking door de douane bijna allemaal extra gecontroleerd worden, ook handbagage, desnoods door een röntgenapparaat. Iedereen van die vlucht werd verzocht de handbagage te openen. Collega's van mij konden flink bijdokken.

• Phince
Ai.

Thanx voor de waarschuwing.

Ik zal er dan met de prijs rekening mee moete houden dan het eerst al 19% goedkoper moet zijn dan in nederland.
Stom ge-ouwehoer met die belastingen.. :(

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Chinese pricewatch: http://cn.hardwarezone.com/ (klik maar eenbeetje heen en weer...)

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
waarschijnlijk zal de videokaart wat goedkoper zijn (ik denk zo'n 50€) maar kan je niet ruilen, en de risico op invoerrechten = kan je beter hier kopen. hardware als videokaarten, HD's etc zou ik niet aan beginnen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:01

MBV

Ik weet niet hoe de douane onderscheid wil maken tussen een dane-elec kaartje dat je meeneemt in je camera en degene die je daar koopt. Videokaart is wel vrij lastig lijkt me :)

• Phince
Thanx voor die price watch daar heb ik zeker wat aan

• DutchTSE
  • Niet online
MBV schreef op 23 juni 2004 @ 14:09:
Ik weet niet hoe de douane onderscheid wil maken tussen een dane-elec kaartje dat je meeneemt in je camera en degene die je daar koopt. Videokaart is wel vrij lastig lijkt me :)
gebruikerssporen etc ;)
als jij een gloednieuwe laptop zonder enkel krasje hebt, en je gaat bewere dat je die meehebt van thuis, dan gaat de douane dat niet geloven ;)
(net als met videokaart, je gaat mij niet vertelle dat er geen enkel stofje zit op een videokaart van een half jaar oud ;))

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
La_Pazz schreef op 23 juni 2004 @ 13:39:
ik wil je niet teleurstellen, maar zoals mij is overkomen, dat vluchten zoals uit Peking door de douane bijna allemaal extra gecontroleerd worden, ook handbagage, desnoods door een röntgenapparaat. Iedereen van die vlucht werd verzocht de handbagage te openen. Collega's van mij konden flink bijdokken.
Ligt er ook aan hoe je vliegt, als je via een andere grote luchthaven gaat, is de kans een stuk kleiner dat je gecontroleerd wordt.
(maarja, heb je natuurlijk niet in de hand als je al een ticket hebt)

[ Voor 7% gewijzigd door ZeRoC00L op 23-06-2004 14:57 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• La_Pazz
  • Laatst online: 15-12 13:44
MBV schreef op 23 juni 2004 @ 14:09:
Wat dacht je van het CE keurmerk?

Verwijderd

La_Pazz schreef op 23 juni 2004 @ 15:08:
[...]

Wat dacht je van het CE keurmerk?
kunnen die chinese dingen ook wel hebben hoor.

maar het is heel simpel: douane heeft gewoon experts in dienst, en als ze een beetje twijfelen heb je mazzel. twijfelen ze behoorlijk dan ben je gewoon de sjaak onder het mom van "omgekeerde bewijslast"

• Sluuut
  • Laatst online: 24-12 13:45
DutchTSE schreef op 23 juni 2004 @ 14:19:
[...]

gebruikerssporen etc ;)
als jij een gloednieuwe laptop zonder enkel krasje hebt, en je gaat bewere dat je die meehebt van thuis, dan gaat de douane dat niet geloven ;)
(net als met videokaart, je gaat mij niet vertelle dat er geen enkel stofje zit op een videokaart van een half jaar oud ;))
Laptops moet je ook aangeven aan de doane als je op reis gaat, zodat dit soort misverstanden niet voor kunnen komen.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Phince
of zorg in ieder geval dat je een kopie van de bon bij je hebt.
Die kan je laten zien bij terug keer in nederland.
( heb ik zowieso bij me voor mijn camera's en xdrive )

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-12 23:27
In nederland wordt op de luchthavens veel gecontroleerd. Vriend van me kwam een paar dagen geleden terug uit Bankok met 80 dvd's 8)7 ..die mocht hij allemaal inleveren..omdat ze 'illigaal' waren terwijl hij ze daar in een winkel had gekocht en de bon nog had. Hij wacht nu nog op de boete.

Wil je iets invoeren dan kun je het beste een klein pakket laten verschepen onder de noemer 'gift' vaak komt dit wel aan zonder toeslag of iets dergelijks. Zo heeft een vriend van me een gps muis besteld en gekregen.

• Symsonic
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

En gewoon in laten pakken. Als cado het dus invoeren, dan zijn ze al wat relaxter.

Verwijderd

Ik ben nu al 5 maanden in Taiwan, binnenkort ga ik naar huis toe :)
Nu heb ik hier wat dingen gekocht nou ja gekocht....
* Gigabyte N501 Laptop voor de Europese markt geen rekening binnen Gigabyte afgehandelt.

* Sony CLIE TJ-37 ook hier van weer geen rekening,
De bon die ik heb, heb ik toen op Giga-Byte laten zetten :)

* Sagem MY-X5 ook geen rekening wel chinese toetsen maar het product zit ook in Nederland onder de 175 Euries

* Misschien een MINI Ipod voor mijn broertje die moet ik nog kopen......
Voor de rest wat spullen van Giga-Byte switchboardje en zo ;)

Zou ik bang moeten zijn voor de douane,
wat ik gehoord heb is dat wanneer je langer blijft dan 3 maanden je niet hoeft te laten checken.
Maar niemand heeft kunnen bevestigen of dit waar is....

En nog wat kleren natuurlijk nike schoenen en een Taiwanees merk blouse Giovani of zo iets dergelijks, klinkt vrij Amerikaans ;)

• it0
  • Laatst online: 14:52

it0

Mijn mening is een feit.

Ik zou erg opppassen met douane, je kan welk alle kenmerken dat je uit china komt weghalen.
BV de tags op je koffer. Of met een andere vlucht meelopen, of beter overstappen. Dus stel je vliegt via een andere land in europa dan is er meestal niks aan de hand. En als je op een andere luchthaven vliegt als schiphol dan is er ook niks aan de hand. Maar vergis je niet want ze pikken je er zo uit...

Verwijderd

Nu staat er op mijn laptop Windows XP Home UK,
nog de moeite waard om er Windows 2000NL op te zetten?

Verwijderd

it0 schreef op 24 juni 2004 @ 09:59:
Ik zou erg opppassen met douane, je kan welk alle kenmerken dat je uit china komt weghalen.
BV de tags op je koffer. Of met een andere vlucht meelopen, of beter overstappen. Dus stel je vliegt via een andere land in europa dan is er meestal niks aan de hand. En als je op een andere luchthaven vliegt als schiphol dan is er ook niks aan de hand. Maar vergis je niet want ze pikken je er zo uit...
Via andere luchthaven in EU; daar zal vast ook wel wat huiverig naar gekeken worden hoor ;) .

Verwijderd

Volgens mij kun je het beste met iedereen meelopen.
En hopen dat ze je er niet uitpikken.....

Verwijderd

Phince schreef op 23 juni 2004 @ 13:19:
Ik ga deze zomer op vakantie en heb als eindbestemming peking.
Nu vraag ik me af of er tweakers zijn die hier wel eens geweest zijn en of hun weten of de prijzen van hardware daar lager liggen dan hier?

Ik wordt niet echt wijs uit chinese websites.

Ik wil daar een nieuwe videokaart gaan kopen en een reepje geheugen ( doom3 komt uit in mijn vakantie als het goed is )

Wie o wie kan mij info verschaffen.

Thanks,

Phince
Wat ik ook ervaren heb...
Neem een chinees mee winkelen als je gaat winkelen.
Ze zien natuurlijk meteen dat jij Westers bent dus een extra duur prijsje is dan altijd mogelijk!

Normaal als ik ga winkelen doe ik dat met mijn collega's ook met afdingen en dergelijke.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:32

Zerora

Ik Henk 'm!

Gewoon in je spul in europa (nederland) kopen. Ben veel beter uit.
Als je iets duurs uit een ver land koop en het gaat kapot. heb je er alleen maar ellende mee.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 10:14:
Nu staat er op mijn laptop Windows XP Home UK,
nog de moeite waard om er Windows 2000NL op te zetten?
Lijkt me inderdaad een zeer verstandige zet....

Verwijderd

Dat zal in mijn situatie meevallen.
Sony heeft wereldweide garantie doen ze moeilijk stuur ik de pda terug of ik geen hem aan een collega die naar Taiwan gaat.
Laptop kan ik gewoon overal laten repareren.
Je moet gewoon even van tevoren kijken welke bedrijven geven world wide support.

Koop er dus ook geen HP IPAQ want die zijn dus chinees..
De enige PDA die je kunt kopen is Sony/Palm -> Palm os is vaker Engels

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12 14:50

Row

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 10:30:
[...]

Wat ik ook ervaren heb...
Neem een chinees mee winkelen als je gaat winkelen.
Ze zien natuurlijk meteen dat jij Westers bent dus een extra duur prijsje is dan altijd mogelijk!

Normaal als ik ga winkelen doe ik dat met mijn collega's ook met afdingen en dergelijke.
een chinees meenemen :?

wou je er een van de straat plukke en tegen hem zeggen kom we gaan es gezellig samen winkelen? |:(

Verwijderd

Waarschijnlijk als je ergens naar toe gaat leer je mensen kennen.
Ik heb dit zelf wel zo ervaren.
Probeer je dus naar binnen te praten bij iemand.
In China kun je uitgaan ;),
kijk of je iemand vind die (gek) genoeg is om mee te gaan.
Volgens het geloof mogen ze geen NEE zeggen maar altijd JA,
probleem is dat wanneer ze ja zeggen maar Nee bedoelen.

Anders zoek op Internet eens naar Nederlanders in China,
zei hebben iets meer ervaring en kunnen je ook de leuke plekjes van China laten zien.
En die zijn er zeker!! (www.google.nl http://forum.fok.nl)

mocht je meer info willen hebben je kan me toevoegen op msn ts:
willem AD wvdvliet.com

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2004 10:51 ]

• Phince
Thanx voor alle info.
Ik moet nog maar even zien wat ik doe.
Ik denk dat ik hier in nederland gewoon de spullen ga kopen.
( hopen dat ik geld over hou na de vakantie )

Verwijderd

Het eten en dergelijke valt allemaal reuze mee in China/ Taiwan.
Voorbeeld voor een soort pannekoek met bief/groente en milk tea ben ik 50 TW dollar kwijt.

Het eten tussen de middag kost mij 80 tot 120 dollar :)

En in de avond precies het zelfde....

Maar het bier is duur :(
Ook het openbaar vervoer bussen/metro is allemaal goed geregeld in Taiwan teminste.
Kijk of je een lonely planet kunt vinden over China....
En een tweede ding eet niet de hele dag MC/KFC/Pizzahut/burgerking!
Eet het chinese eten het zal je eerst ff slikken zij om een man met laarzen te zie koken.
Maar in 5 maanden tijd ben ik 3 keer goed ziek geweest van het eten,
en ik heb alles gegeten.

Wat mij kwa eten tegen viel:
- Hond zwart/wit allebei niet lekker!
- Varkensballen ook het zelfde verhaal :)
- Stinky tofu het is eigenlijk dumbling een soort soep maar ruikt als het open riool.
- Varkensoren :r

Wat is goed:
- Koreaans vrij goed alleen oppassen met vreemd vlees (hond)
- Thais eten lekker beetje pittig je moet het langzaam opbouwen en je kan er van leren genieten ;)
- Kantonees eten kleine hapjes van Honkong een van mijn favorieten behalve de prijs.

Voor de rest is alles vrij goed te eten :) en oefenen met de CHOPSTICKS haha :)

• it0
  • Laatst online: 14:52

it0

Mijn mening is een feit.

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 10:22:
[...]
Via andere luchthaven in EU; daar zal vast ook wel wat huiverig naar gekeken worden hoor ;) .
Nee hoor, als ik van Engeland afkom dan kijkt er niemand naar mij zeker niet met handbagage. Zelfde als je op rotterdam/eindhoven vliegt, niemand die me controleert.

Als je van een eu land komt dan boeit het niet vanwege vrije handel binnen de eu.

Dus je gaat van china naar heathrow en je loopt naar je vliegtuig naar schiphol dan wordt je niet in de uk gechecked en ook niet in nl.
Pagina: 1