Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 14:43
Zijn die er al telefoon's met bluetooth ik bedoel dus even voor de duidelijkheid geen GSM maar gewoon vaste telefoon.

Dit zodat ik met een draadloze headset gewoon kan bellen.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Volgens mij niet, maar wil je dan de belverbinding via bluetooth, of is het dan alleen bedoelt voor gegevens overdracht zoals telefoon nrs??

Want bellen via blauwtand wordt toch niks, daar is het bereik te klein voor.

[ Voor 23% gewijzigd door Hann1BaL op 23-06-2004 13:19 ]

• Sen
Hann1BaL schreef op 23 juni 2004 @ 13:19:
Volgens mij niet, maar wil je dan de belverbinding via bluetooth, of is het dan alleen bedoelt voor gegevens overdracht zoals telefoon nrs??

Want bellen via blauwtand wordt toch niks, daar is het bereik te klein voor.
Nou mijn gsm heeft bluetooth en zon headset vind ik heel lekker bellen ik kan overal naar toe lopen zonder dat ik iets mee hoef te shouwen en kan gewoon doorbellen. Oke 10 meter ofzo dit wil ik ook op de vaste telefoon zodat ik gewoon lekker handsfree kan bellen zonder problemen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb wel eens een VoIP telefoon gezien (ik meen van Avaya) die dit had, maar voor POTS heb ik het nog nooit gezien. Ik kan me ook niet voorstellen dat er erg veel vraag naar is :)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 22:43

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Die nieuwste Siemens ISDN telefoons zijn oa met Bluetooth uitgerust.

* Ginz gaat zoeken gevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door Ginz op 23-06-2004 13:47 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

SIEMENS GIGASET SX353

Afbeeldingslocatie: http://www.revah.nl/Revah%20Telecom/siemens/SX353_1.jpg

De Siemens SX 353 ISDN is een ISDN-DECT bureautelefoon met 1 vaste handset en de mogelijkheid om tot max. 8 Siemens DECT handsets (of GAP handsets van andere merken) aan te melden. Verder kan één PC draadloos met de SX 353 worden verbonden (Gigaset USB adapter DECT). Het geïntegreerde ISDN-modem biedt directe toegang tot het internet.
De SX 353 beschikt over 3 ingebouwde antwoordapparaten welke individueel kunnen worden toegekend aan de MSN-nummers van 3 handsets.
Het telefoonboek heeft een geheugen voor maximaal ca. 100 contacten.

De meest onderscheidende eigenschap van de SX 353 is het ingebouwde Bluetooth feature.
Deze Bluetooth-oplossing biedt de mogelijkheid om zowel met de vaste handset van het basisstation als met de aangemelde DECT handsets naar keuze via het vaste net of via GSM te bellen en/of gebeld te worden.

! Steeds vaker moet men klanten en andere contacten op hun mobiele nummer bellen. Omdat het nog altijd goedkoper is om van mobiel naar mobiel te bellen dan van vast naar mobiel of omgekeerd is deze Siemens oplossing vanuit het oogpunt van kostenbesparing dus erg aantrekkelijk !

In principe kan elke Bluetooth GSM-telefoon worden aangemeld op de SX 353. De gebruiker kan daarna zelf bepalen of hij via de aangemelde GSM-telefoon:
1) kan bellen,
2) gebeld kan worden of
3) kan bellen en gebeld worden

Omdat de mobiel binnenkomende gesprekken doorgekoppeld worden naar de SX 353 kunnen deze gesprekken - net zoals dat bij vaste-net gesprekken het geval is - met elke aangemelde handset worden doorverbonden.

Zodra de Bluetooth aangemelde mobiele telefoon binnen het ontvangstbereik van de SX 353 komt wordt geheel automatisch een verbinding gelegd. Tijdens de Bluetooth-verbinding met de SX 353 blijft de mobiele telefoon normaal te gebruiken.

Wanneer wordt ingebeld via GSM veschijnt in de display van de SX 353 de naam van de beller én de naam van de GSM die met de SX 353 is verbonden.

Siemens SX353 ISDN DECT informatie sheet (PDF)

[ Voor 6% gewijzigd door Ginz op 23-06-2004 13:46 ]

-

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Je kan natuurlijk ook je telefoon aansluiten op je computer, en op die computer een usb-bluetooth-dongle aansluiten zodat je telefoon>computer>draadloze headset hebt.

Verwijderd

Ginz schreef op 23 juni 2004 @ 13:45:
SIEMENS GIGASET SX353

[afbeelding]

De Siemens SX 353 ISDN is een ISDN-DECT bureautelefoon met 1 vaste handset en de mogelijkheid om tot max. 8 Siemens DECT handsets (of GAP handsets van andere merken) aan te melden. Verder kan één PC draadloos met de SX 353 worden verbonden (Gigaset USB adapter DECT). Het geïntegreerde ISDN-modem biedt directe toegang tot het internet.
De SX 353 beschikt over 3 ingebouwde antwoordapparaten welke individueel kunnen worden toegekend aan de MSN-nummers van 3 handsets.
Het telefoonboek heeft een geheugen voor maximaal ca. 100 contacten.

De meest onderscheidende eigenschap van de SX 353 is het ingebouwde Bluetooth feature.
Deze Bluetooth-oplossing biedt de mogelijkheid om zowel met de vaste handset van het basisstation als met de aangemelde DECT handsets naar keuze via het vaste net of via GSM te bellen en/of gebeld te worden.

! Steeds vaker moet men klanten en andere contacten op hun mobiele nummer bellen. Omdat het nog altijd goedkoper is om van mobiel naar mobiel te bellen dan van vast naar mobiel of omgekeerd is deze Siemens oplossing vanuit het oogpunt van kostenbesparing dus erg aantrekkelijk !

In principe kan elke Bluetooth GSM-telefoon worden aangemeld op de SX 353. De gebruiker kan daarna zelf bepalen of hij via de aangemelde GSM-telefoon:
1) kan bellen,
2) gebeld kan worden of
3) kan bellen en gebeld worden

Omdat de mobiel binnenkomende gesprekken doorgekoppeld worden naar de SX 353 kunnen deze gesprekken - net zoals dat bij vaste-net gesprekken het geval is - met elke aangemelde handset worden doorverbonden.

Zodra de Bluetooth aangemelde mobiele telefoon binnen het ontvangstbereik van de SX 353 komt wordt geheel automatisch een verbinding gelegd. Tijdens de Bluetooth-verbinding met de SX 353 blijft de mobiele telefoon normaal te gebruiken.

Wanneer wordt ingebeld via GSM veschijnt in de display van de SX 353 de naam van de beller én de naam van de GSM die met de SX 353 is verbonden.

Siemens SX353 ISDN DECT informatie sheet (PDF)
Vlgs mij is dit voor bluetooth telefoons zoals T610, hij zoekt naar een telefoon om zijn headset mee te connecten

Verwijderd

Ik wil niet lullig doen... maar Bluetooth heeft toch maar een relatief klein bereik? Waarom niet gewoon een leuk DECT-toestel?

• Sen
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 14:53:
Ik wil niet lullig doen... maar Bluetooth heeft toch maar een relatief klein bereik? Waarom niet gewoon een leuk DECT-toestel?
Omdat het bereik me niet uitmaakt ik kom niet verder dan 10 meter van mijn bureau maar dat doe ik wel regelmatig. En een dect dien ik de hele tijd vast te houden met mijn handen.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 14:31:
[...]

Vlgs mij is dit voor bluetooth telefoons zoals T610, hij zoekt naar een telefoon om zijn headset mee te connecten
Nee, dit moet ook mogelijk zijn met een headset.

Als hij het een ondersteund, dan moet het andere ook kunnen. Ze maken namelijk beide gebruik van het zelfde profiel.
Net zoals je een Bluetooth headset kan aanmelden op een PC, en daarmee kan Skype-en, of muziek luisteren

-

Verwijderd

Ik heb een Philips Zenia Voice met handsfree speaker in het basisstation maar ook in de handset. Die kun je dus wel ergens neerleggen. Zelfs al loop ik een paar meter, dan kan ik het nog volgen. Tevens zit er ook een headsetje bijgeleverd.

Het is volgens mij wel wat goedkoper dan bluetooth op vaste telefoon...

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 15:27:
Ik heb een Philips Zenia Voice met handsfree speaker in het basisstation maar ook in de handset. Die kun je dus wel ergens neerleggen. Zelfs al loop ik een paar meter, dan kan ik het nog volgen. Tevens zit er ook een headsetje bijgeleverd.

Het is volgens mij wel wat goedkoper dan bluetooth op vaste telefoon...
Maar een stuk minder leuk.

-

Verwijderd

rjongen schreef op woensdag 23 juni 2004 @ 13:55:
Je kan natuurlijk ook je telefoon aansluiten op je computer, en op die computer een usb-bluetooth-dongle aansluiten zodat je telefoon>computer>draadloze headset hebt.
kun je me uitleggen met welke software je dat wilt doen?
ik ben dit ook van plan dat ik met mijn bluetooth mobiel kan bellen via de thuistelefoon, hoef ik niet telkens het nummer over te typen. ik heb alle spulletjes hier al voor liggen (modem, ubs dongle)
Pagina: 1