Ik zou graag jullie hulp hebben bij het volgende:
Stel je moet voor ongeveer 20 mensen die gezamelijk in een studenthuis wonen internet aanleggen, hoe pak je dat aan?
Simpele netwerkjes met 3/4 pc's heb ik al genoeg aangelegd, wat complexere netwerken zoals deze heb ik geen ervaring mee.
De eisen:
- kosten 10 euro per maand per persoon
- geen dure hardware om netwerk aan te leggen
- 'snel' (100 kb/sec) internet voor iedereen, ook als iedereen tegelijk aan het downloaden is.
Wie kan me advies geven over een internet provider die aan deze eis kan voldoen?
Het abonnement mag dus 200 euro per maand kosten, mits iedereen voldoende snelheid kan behalen.
Vervolgens de hardware, volstaat een simpel servertje met een switch eraan?
Of is dit te simpel gedacht?
Ik zou graag wat advies/ervaringen horen van jullie
Stel je moet voor ongeveer 20 mensen die gezamelijk in een studenthuis wonen internet aanleggen, hoe pak je dat aan?
Simpele netwerkjes met 3/4 pc's heb ik al genoeg aangelegd, wat complexere netwerken zoals deze heb ik geen ervaring mee.
De eisen:
- kosten 10 euro per maand per persoon
- geen dure hardware om netwerk aan te leggen
- 'snel' (100 kb/sec) internet voor iedereen, ook als iedereen tegelijk aan het downloaden is.
Wie kan me advies geven over een internet provider die aan deze eis kan voldoen?
Het abonnement mag dus 200 euro per maand kosten, mits iedereen voldoende snelheid kan behalen.
Vervolgens de hardware, volstaat een simpel servertje met een switch eraan?
Of is dit te simpel gedacht?
Ik zou graag wat advies/ervaringen horen van jullie
[ Voor 3% gewijzigd door --Erik-- op 23-06-2004 14:05 ]
Hobbymatige blowerdoortest enthousiast (Retrotec). Interessant voor jouw huis? DM me maar :)