Toon posts:

Exchange 2000 server met 5 domeinen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op een Exchange 2000 server draaien 5 domeinen. domein1, domein2 etc. Nu is het zo dat elk domein afzonderlijk goed werkt, elke gebruiker heeft in een van de domeinen een email adres. De gebruiker kan op dat adres ook prima mail ontvangen en verzenden.

Het probleem is dat wanneer er een mail wordt ontvangen welke voor een gebruiker is in domein1 en voor een gebruiker in domein2, dan krijgt alleen de gebruiker in domein1 de email, en er wordt niets afgeleverd bij gebruiker in domein2. ook de afzender krijgt geen foutmelding terug.

Informatie vanuit Exchange, elk domein heeft een eigen recipient policy. geen problemen met in- en uitgaand mailen behalve wanneer er geadresseerde zijn in meerdere domeinen welke worden gehost in de exchange server.

Het probleem treed zowel intern op, als wanneer er email van buiten binnenkomt met meerdere geadreseerde in het aan veld met verschillende domeinen.

Kan iemand mij in de juiste richting helpen? Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 19:17
kloontje?

Exchange 2000, multiple domain werkt niet
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 15:26:
Hoi, nu denkt iedereen, er zijn al zat vragen gesteld over meerdere domeinen in een Exchange 2000 server. Deze vraag is iets ingewikkelder.

Op onze Exchange 2000 server draaien 5 domeinen. domein1, domein2 etc. Nu is het zo dat elk domein afzonderlijk goed werkt, elke gebruiker heeft in een van de domeinen een email adres. de gebruiker kan op dat adres ook prima mail ontvangen en verzenden.

Het probleem is dat wanneer er een mail wordt ontvangen welke voor een gebruikers is in domein1 en voor een gebruiker in domein2, dan krijgt alleen de gebruiker in domein1 de email, en er wordt niets afgeleverd bij gebruiker in domein2. ook de afzender krijgt geen foutmelding terug.

Informatie vanuit Exchange, elk domein heeft een eigen recipient policy. geen problemen met in en uitgaand mailen behalve wanneer er geadresseerde zijn in meerdere domeinen welke worden gehost in de exchange server.

Het probleem treed zowel intern op als wanneer er email van buiten binnenkomt met meerdere geadreseerde in het aan veld met verschillende domeinen.

Ik hoop dat iemand een idee in de goede richting heeft.

Groet,
Fiore!

[ Voor 89% gewijzigd door TAMW op 23-06-2004 23:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Neem me niet kwalijk ik wist niet dat m'n collega hier ook zat :+ Via de search heb ik hem ook niet gevonden.

Op dit topic kan een slotje.

Verwijderd

Doen we dat.

Dit topic is gesloten.