Toon posts:

PS2 wil niks meer lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een paar jaar een ps2 in mijn bezit en heb deze een tijdje terug laten ombouwen.

Nu was ik van het weekend eventjes the Suffering aan het spelen en het begon ermee dat dat ding om de haverklap vastliep (vaak waar er veel geladen moest worden), de ps2 voelde verder niet erg warm aan maarja, het kan ook ergens binnenin zitten.

Nou goed ik in de veronderstelling dat het misschien ook aan de DVD kon liggen (het gaat hier dus om een originele heh B)). en heb een back-up'je gedraait, toen kreeg ik de melding dat ik een ''geldige disc moet invoeren''.

Geen van deze dingen heb ik ooit gehad, iemand ervaring met dit probleem en hoe dit op te lossen? Ik heb overigens een versie 3/4 ps2.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

En je hebt dit ook met andere spellen of alleen maar The Suffering? Misschien ligt het dan toch aan het spel

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
PS2 lasers zijn berucht om hoe 'slecht' ze zijn. Waarschijnlijk is dat bij jou ook zo, een nieuwe laser doet vaak wonderen.

Het ombouwen versnelt het 'slijt' proces vd laser. Dit omdat de CDR of DVDR's meer van de laser vragen qua performance.

Mijn rig

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 07:07

MeNTaL_TO

The future is not set

FF schoonmaken kan ook nog wel helpen, ik heb ook een type 3 ps2 en bij mij zat er gewoon een dikke laag stof en vuil in de ps2, ff schoongemaakt en de geleiders opnieuw ingevet. Werkt nu weer prima./

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:37

Wom

Wanneer hij op zijn kant staat kan het soms wel eens helpen als je hem plat neerlegt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja bij originele games loopt hij dus vast na verloop van tijd (lijkt dan idd op hitte) en bij back-ups doet ie helemaal niks, hoop niet dat een draadje van de chip los is.

Maar bij het kopen van een nieuwe laserunit, ik heb gelezen dat de modchip vaak wegens hitteproblemen het begeeft bij het plaatsen van een nieuwe laser, is het misschien niet handiger om dan een nieuwe ps2 omgebouwd en wel te kopen. Of hebben nieuwe revisie ps2's ook nog last van laserproblemen?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 13:20:
Ja bij originele games loopt hij dus vast na verloop van tijd (lijkt dan idd op hitte) en bij back-ups doet ie helemaal niks, hoop niet dat een draadje van de chip los is.

Maar bij het kopen van een nieuwe laserunit, ik heb gelezen dat de modchip vaak wegens hitteproblemen het begeeft bij het plaatsen van een nieuwe laser, is het misschien niet handiger om dan een nieuwe ps2 omgebouwd en wel te kopen. Of hebben nieuwe revisie ps2's ook nog last van laserproblemen?
Het probleem is dat ook de nieuwe versies niet bedoeld zijn om te modden ;)

Als je door modden de laser zwaarder gaat belastten, heb je kans dat die op den duur ook gewoon weer stuk gaat.

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
inderdaad, óók de nieuwe PS2's hebben gare lasers.

dat modchips niet tegen nieuwe lasers kunnen heb ik nog nooit ergens gelezen. Wat is je bron daarvan?

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
marko77 schreef op 23 juni 2004 @ 15:58:
inderdaad, óók de nieuwe PS2's hebben gare lasers.

dat modchips niet tegen nieuwe lasers kunnen heb ik nog nooit ergens gelezen. Wat is je bron daarvan?
Dat heb ik voorbij zien komen toen ik op google zat te zoeken naar een oplossing. Maarja ik ga hem vanavond dan maar eens ontstoffen :/

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
marko77 schreef op 23 juni 2004 @ 15:58:

Euhm, o.a. marko77 in "PS2 wil niks meer lezen"
:P ?
Pagina: 1