Toon posts:

Medion Router kaduk?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Lieve mensen,

ik kom na 3 weken hard studeren weer eens bij mijn ouders en krijg te horen dat WiFi [medion XG-200 router] het niet meer doet sinds ze de @home modem hebben vervangen van een COM21 naar een Surfboard ding. Ze hadden zelf ook al wat geprobeerd, maar tevergeefs. De andere computer die direct verbinding met internet heeft (dus niet achter de router ligt) doet het nog wel. Dus ik denk aan een IP/MAC probleem ofzo dus wil even in de settings van de router kijken. Maar als ik inlog op de HTTP config site van de router krijg ik deze error:
No Valid Web File System Found. Please upload a valid filesystem.
WTF? hebben ze in hun poging de router 'aan de praat te krijgen' de hele firmware weten te wissen ofzo? Of is doe ik zelf wat fout?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je al een reset van de router uitgevoerd?
Wees duidelijker over de opstelling en het omwisselen van die modems en geef ook iets meer details over de instellingen zoals ze waren. Werkt DHCP nog goed, of zijn alle pc's statisch ingesteld... etc etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 23-06-2004 12:50 ]

{signature}

Verwijderd

Door een ander modem heb je misschien ook een andere configuratie nodig voor je router, welke provider heb je? (wel vage error trouwens!)

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 23 juni 2004 @ 12:49:
Heb je al een reset van de router uitgevoerd?
Wees duidelijker over de opstelling en het omwisselen van die modems en geef ook iets meer details over de instellingen zoals ze waren. Werkt DHCP nog goed, of zijn alle pc's statisch ingesteld... etc etc.
de router lijkt op het eerste gezicht te werken (ledjes knipperen, en DHCP werkt ook) maar dan houd het ver op. en zoals gezegd kan ik niet bij zn instellingen komen.

Wat aanvullende info over opstelling: kabelinternet komt binnen op de modem (voorheen com21 nu surfboard) gaat daarna naar een hub waar 2 computers aanhangen (met ieder een afzonderlijk @home IP via DHCP) en waar ook nog een wifi router aan hangt. achter de wifi router zitten dus weer wat computers, zowel via ethernet als wifi. Maar internet zelf werkt dus allemaal prima, modem doet het goed, hub werkt, alleen de router heeft er niet zo'n zin meer in.

en ja de router is gereset maar ik kan nog steeds niet in de settings.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 12:52:
Door een ander modem heb je misschien ook een andere configuratie nodig voor je router, welke provider heb je? (wel vage error trouwens!)
ja dat klopt zover was ik ook al :)
dus ik wil even in de settings gaan rommelen, maar hij heeft dus geen settings meer :S

Verwijderd

Topicstarter
he kijknou meer mensen hebben het probleem :D
Medion WLAN Router (Aldi 23-12-2003) configuratietips

alleen jammer dat de url naar de fix dood is..........

Verwijderd

Hou het bij één post graag. En dat wordt dus die in het grote topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.