[Exchange] Quicknet's anti-spam beleid

Pagina: 1
Acties:

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik krijg net van een collega te horen dat Quicknet/Multikabel mails blokkeert van mailservers in wiens naam een 'Underscore' voorkomt om zo spam te lijf te gaan. We hebben bij een klant een 2000 server met Exchange neergezet en die heet SRV_BEDRIJFSNAAM (netbios naam). Exchange maakt zich bekend bij de ontvangende smtp mailserver als SRV_BEDRIJFSNAAM en omdat daar dus een underscore in voorkomt, blokkeert Multikabel deze emails.

Nu is mijn vraag dus of dat echt zo is (ik kan er niets over vinden op hun website), omdat ik helpdeskmedewerkers vaak gekke dingen hoor roepen en ik vind dit eigenlijk wel een belachelijke manier om spam te bestrijden moet ik zeggen. Dus wie weet hier meer van? Of misschien mis ik de briljante gedachte achter deze vorm van spambestrijding.

We kunnen natuurlijk niet 123 de servernaam aanpassen, alles draait op dat bakkie, Exchange, Certificate authority (hierdoor KAN je niet eens de computernaam aanpassen), Active Dir, etc.

We kunnen wel een andere MTA ertussen zetten (GFI mailessentials bijv.) maar dan wil ik zeker weten dat het daardoor komt.

Mijn iRacing profiel

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08
Open Exchange System Manager en ga naar Default SMTP Server, open properties, tabblad Delivery, button advanced. Hier kun je bij Fully Qualified Domain Name een hostname invullen die anders is dan de netbios naam.

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
OK dan! Tnxs voor de oplossing, de queue werd meteen verwerkt!

Maar is dit niet een suffe anti spam oplossing?

BTW: Weet jij hoe je de Exchange server banner kan aanpassen? Als je nu telnet naar de mailserver op poort 25 zie je netjes staan welke versie van Exchange er draait. Dat is info die ik liever niet zo makkelijk prijs geef, in verband met security.

[ Voor 53% gewijzigd door collin op 23-06-2004 12:55 ]

Mijn iRacing profiel

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 14:28

dmeij

It's just my name

Naming convention for internet applications:
http://www.faqs.org/rfcs/rfc819.html

Een underscore mag niet volgens deze rfc niet en daarom wordt het door sommige mailservers als illegaal bestempeld( meestal unix,linux).

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

dmeij schreef op 23 juni 2004 @ 14:10:
Naming convention for internet applications:
http://www.faqs.org/rfcs/rfc819.html

Een underscore mag niet volgens deze rfc niet en daarom wordt het door sommige mailservers als illegaal bestempeld( meestal unix,linux).
Waar lees jij in die RFC dat een underscore niet mag?
code:
1
2
3
<c> ::= any one of the 128 ASCII characters except <s> or <SP>
<s> ::= "<", ">", "(", ")", "[", "]", "\", ".", ",", ";", ":", "@", """, 
        and the control characters (ASCII codes 0 through 31 inclusive and 127)

Volges mijn is de underscore ASCII karakter 95 en mag dus gewoon.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 14:28

dmeij

It's just my name

Sorry 8)7 was het verkeerde rfc maar 1034 en 1035 schrijven voor wat je gebruiken in een FQDN= hostname + domeinnaam.

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Tnxs voor die link, maar die is niet toepasbaar op Exchange 2003 (Metabase Explorer van IIS 6 vraagt hele andere dingen ;) )

Ik heb bij Microsoft deze link gevonden om de SMTP banner aan te passen:
http://support.microsoft....s;836564&Product=exch2003

Om het topic compleet te maken B)

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1