Toon posts:

Welk Modem/router/firewall ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik loop al erg lang te zoeken naar wat nu de 'ideale' ADSL modem/router met ingebouwde firewall is.

Ik zoek dus een modem/router met ingebouwde switch en firewall, waarbij de firewall erg belangrijk is. Ik will alle poorten in principe in stealth-mode hebben.

Ook moet het een ANNEX-B (ISDN) modem zijn.

Wat ik tot nu toe heb gevonden:

Alcatel 510i schijnt goed te zijn.
E-Tech lijkt me zelf minder goed, maar das persoonlijk. Lijkt me een budget-merk.
LinkSys schijnt ook goed te zijn en NetGear ook.

Alles heeft weer voor- en nadelen, maar heeft iemand wellicht persoonlijk ervaring? Wat zou je aanraden?

Alvast bedankt,
Alexander

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een router met firewall kom je al gauw op hele dure apparaten uit. Jij vergist je tussen datgene wat ze NAT noemen (vaak voorkomende verwarring) en een echte firewall.
Ik draai zelf met een Sitecom DC-202 en Norton Internet Security...dat werkt prima. Alles wat al doorgestuurd wordt, wordt gestealth door Norton. Een normale router kan dat niet, daar kun je hooguit de poorten op dicht zetten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

De alcatal 510 is een erg fijn apparaat vind ik persoonlijk. Maar het lijkt me geen overbodige luxe om een softwarematige firewall te installeren aangezien er geen een op zit zoals The_eagle al zegt.