Toon posts:

Script voor doorschakelen telefoon tijdens i'netn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
KPN levert een prachtig nieuw programmaatje voor het doorschakelen van je telefoon als je aan het internetten bent. Progje gedownload, geinstalleerd. Maar werken ho! maar. (Lijkt KPN wel)
Kan iemand voor mij een scriptje in elkaar draaien dat eerst de telefoon doorschakelt en dan pas inbelt. Het mag trouwens best in twee scriptjes. vgr Blacky

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waar heb je dat programma van de KPN gehaald?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Je kunt toch simpelweg de doorschakelcommando's opnemen in je dailerstring ?

of shit nee ik bedenk me net dat je tussendoor moet ophangen.. maar je kunt het proberen (heb geen modem meer)

probeer eens bij je modemsettings i.p.v. ATDT in je dialer string ATDT *21,xxxxxxxx,# ATH0 ATDT

met een beetje geluk draait je modem dan als je gaat bellen eerstje doorschakeling met *21 hangt op, pakt weer de lijn op en draait jou gewenste nummer..

verderop staat iets van een init of hangup string, daar moet je dan iets soortgelijks inzetten om de doorschakeling weer op te heffen..

En anders maak je een batchfiletje die simpelweg een :

ECHO ATDT *21,xxxxxx,# > COMx
ECHO ATH0 > COMx
EXIT

doet en in een ander batchefiletje dat hij dat weer uit zet..

Vervolgens zet je op je desktop een icoontje voor die proggies (desnoods zet je de scriptjes zelf direct op je desktop,zijn toch maar klein) past de properties aan dat ze na het runnen zichzelf afsluiten.. en viola..

IP Rocks

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 december 2000 11:28 schreef pven het volgende:
Waar heb je dat programma van de KPN gehaald?
Van de KPN site. Ze hebben hun abonnees er een blaadje over gestuurd, daar stond het in. Vul op de homepage het trefwoord *21 in.

Verwijderd

Topicstarter
Redguy, het werkt niet.
Ik zal vast een nitwit zijn :? Maar ik heb de string ATDT *21,0842333,# ATH0 ATDT in de extra opties gezet, want een dailerstring kon ik niet vinden. Vervolgens las ik in een 95 boek dat ik AT weg moest laten, dat heb ik dus ook nog geprobeert, samen met duizend andere dingen. Wanneer ik onder dos probeer de modem te benaderen krijg ik steeds de melding dat com2 niet te bereiken is...please help me.

p.s. Wanneer ik die string in de extra opties zet gebeurt er trouwens wel vanalles, het modem pakt een lijn, drukt 2 of 3 toetsen, hangt op, belt weer en hangt weer op ofzoiets :).

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Ik heb je al wat gegevens gemaild..

Ik kan het helaas niet uittesten hier, heb geen modems meer..

IP Rocks

Verwijderd

Ik las laatst dat er een nieuwe standaard komt, de V92.
Je kan dan gewoon gebeld worden tijdens het internetten.
De boel wordt dan gewoon ff in de wacht gezet en na dat je weer op hebt gehangen kan je weer verder internetten. Alle 56K modems krijgen nieuwe drivers hiervoor binnen twee maanden, volgens dat bericht.
Ik heb liever ADSL.....................
Pagina: 1