digitale schotel: vast zetten kanalen op tv

Pagina: 1
Acties:

• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
Is er ook een manier dat je de kanalen die je ontvangt met een digitale schotel kan vastzetten op je tv, dat je niet met de sataliet tuner hoeft te zappen op het av kanaal.

koop over 2 weken tv: loewe aventos 3770 ,plus digitale schotel (ontvanger pace puma)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:05
nee dat kan niet..
je zapt met de decoder, niet met de TV.

(je kunt trouwens wel op je decoder gewoon voorkeuze cijfers inregelen hoor; dat als je op 1 drukt NED1 krijgt en bij 4 RTL4. ;))

[ Voor 53% gewijzigd door ScuL op 23-06-2004 12:25 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• maurits187
Ok, ik vroeg mij dat af omdat ik gelezen had, dat het volgende bij de televisie zit(of ermee kan uitbreiden), die ik wil kopen

Digital TV 2 Sat-CI (alleen export; behalve Oostenrijk) (naderhand in te bouwen) *met 2 Common Interface aansluitingen
Digital TV 2 T-CI (naderhand in te bouwen) * Single-Tuner; d.w.z. bij zuiver digitale ontvangst geen gebruik van de PIP-functie mogelijk.
Digital TV 2 Twin-Sat-CI (alleen export; behalve Oostenrijk) (naderhand in te bouwen) *met 2 Common Interface aansluitingen
Digital TV Decoder 2 S-CI (alleen export ; behalve Oostenrijk) (naderhand in te bouwen) *enkel in verbinding met aanwezigheid van Sat of Twin Sat.
Single Sat 6 (naderhand in te bouwen)
Twin-Sat-uitbreidingsset 6 (naderhand in te bouwen)
Digital-TV 1 Twin-Sat (naderhand in te bouwen)
Digital-TV 1 Sat uitbreidbaar
Digital TV Decoder 1 S (naderhand in te bouwen)
Wireless-Home-Automation-uitbreidingsset Verder uitrusten met de 9-polige stekker noodzakelijk
Toebehoren
Afstandsbediening RC 1 +
Luidspreker: L 2 A +
Luidspreker: L 82 A +
Rack C 30 +
Rack M 11 naderhand in te bouwen Copy-functie Front-AV --> Euro-AV +
Copy-functie Euro-AV <--> Euro-AV +

• maurits187
alleen die termen zeggen mij allemaal niks, dus ik dacht van misschien zit hier wel een slimmerik die het wel weet.

• ScuL
hmm de TV heeft een sat-decoder optioneel ingebouwd dus :?

zolang je met je pace puma zapt gaat hetgene op wat ik hierboven zei.
als je een decoder hebt IN je TV (die bestaan ook, alleen in NL zie je ze nauwelijks), dan kun je idd met je TV zappen.

• maurits187
maar, heb ik ook een decoder in mij tv van. Of moet ik die erbij kopen.

• maurits187
bedoel je nou de single/ twin sat uitbreidingsset, want dan zou ik de aanschaf de de pace puma kunnen schrappen.

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

Je kan bij de Loewe TV apart nog een inbouw satelliet decoder kopen. Deze wordt dan in je TV geplaatst, en dan zap je dus op de TV.

Maarrrrrrr, de laatste keer dat ik keek waren dat satelliet decoders voor FreeToAir kanalen, en dus niet geschikt voor de zender in het Canal Digital pakket. (nederlandse kanalen)

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• ScuL
ik twijfel een beetje over die specificaties en weet ook niet in hoeverre die uitbreidingen functioneel zijn maar het ziet er naar uit dat je idd een single of twin tuner kunt inbouwen.
Vraag me alleen wel af of je dan ook op HD kunt opnemen oid..
misschien heeft iemand anders meer verstand van dat Loewe toestel.. ik weet veel van satelliet-tv maar inbouwdecoders is iets nieuws voor me :D

• maurits187
ok, geeft niet

bedankt voor goeie uitleg, ik wacht wel ff af, misschien reageert er wel iemand op dit topic die meer van die loewe toestellen afweet.

zal in de tussentijd ff een mailtje sturen naar loewe, die zullen het vast ook wel weten.

• Jimster
  • Laatst online: 07:37
Je tekst editen doe je met de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif rechtsboven je post. Het leest zo irritant als je steeds achter elkaar post.
Zoals ik zo lees is het idd mogelijk je tv uit te breiden met een sat-decoder. Vraag eerst na of dit te krijgen is. Verder moet je je afvragen of je wel een vaste decoder in je tv wilt. Er zitten voordelen aan, maar ook nadelen (tv stuk, decoder weggooien, als een andere decoder wilt kan je de oude niet verkopen etc). Dus denk daar maar eerst goed over na.

[ Voor 9% gewijzigd door Jimster op 23-06-2004 12:48 ]

• maurits187
Jimster schreef op 23 juni 2004 @ 12:47:
Je tekst editen doe je met de edit knop [afbeelding] rechtsboven je post. Het leest zo irritant als je steeds achter elkaar post.
Zoals ik zo lees is het idd mogelijk je tv uit te breiden met een sat-decoder. Vraag eerst na of dit te krijgen is. Verder moet je je afvragen of je wel een vaste decoder in je tv wilt. Er zitten voordelen aan, maar ook nadelen (tv stuk, decoder weggooien, als een andere decoder wilt kan je de oude niet verkopen etc). Dus denk daar maar eerst goed over na.
heb ff opgebelt naar loewe, het kan wel. je hebt alleen een digtale en een analoge uitgang. Dus je kijkt 1 programma van de sataliet digitaal en neem je bijvoorbeeld analoog op. Tevens is er een cardreader ingebouwd. De twinsat kost 519 euro en de single sat 349. Dat moet vast wel goedkoper kunnen, via een internetshop.

• ScuL
persoonlijk zou ik (gezien de flexibiliteit) een losse ontvanger prefereren..
maar goed, er zijn een hoop mensen die op het uiterlijk van de set afgaan. dus doe wat je gevoel je ingeeft ;)

• maurits187
-ScuL- schreef op 23 juni 2004 @ 13:44:
persoonlijk zou ik (gezien de flexibiliteit) een losse ontvanger prefereren..
maar goed, er zijn een hoop mensen die op het uiterlijk van de set afgaan. dus doe wat je gevoel je ingeeft ;)
ik denk ook wel dat ik dat doe, want het verschill tussen een sat twin tuner en een pace puma is ongeveer 200 euro. Dat vind ik nogal wat
Pagina: 1